MediaPlaza
Masterclass CRM&Marketing Intelligence Introductie
Masterclass CRM & Marketing Intelligence
Intensieve verdieping op alle ins en outs van CRM & Marketing
Intelligence?
Introductie
Maandag 30 mei 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht
Wat?
Deze masterclass geeft verdieping op het juiste gebruik van CRM en de
combinatie daarvan met Marketing Intelligence. Op deze dag wordt
ingegaan op de basisbeginselen van CRM, maar ook hoe je vanuit deze
basis veel meer kunt doen dan alleen maar NAW gegevens van klanten,
prospects, etc. bijhouden. Hierbij passeren zaken als forecasting,
prospecting, etc. de revue.
Een stap verder is Marketing Intelligence. Dit is het volgen en
analyseren van de markt en de marktspelers. En met de gegevens in je
database valt veel meer te doen dan je in eerste instantie zou denken.
Maar moet dit eigenlijk niet market-intelligence heten? Het antwoord
hierop is nee.
Marketing intelligence is in feite het in kaart brengen van het
vijf-krachtenmodel van Porter. Klanten, Leveranciers, Concurrenten...
Wie doet wat? Hoe en waarom doen ze dat? En wat levert het op? Met als
uitgangspunt de vraag 'Hoe kunnen wij die kennis in ons voordeel
gebruiken?'. Tactisch en strategisch kan Marketing Intelligence een
belangrijke rol spelen in het gehele marketingproces. Het klinkt
eenvoudig, maar dat is in de praktijk zeker niet het geval. De
Masterclass is een goede basis om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die aan de slag willen
met dit onderwerp.
Door wie?
Deze masterclass wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in
samenwerking met diverse experts.
Wat zijn masterclasses?
De masterclassserie is feitelijk een opvolging van de executive
evenings. Iedere executive evening wordt een paar weken later gevolgd
door een masterclass over hetzelfde onderwerp. De doelgroep is de
professional die de details wil weten, zonder zelf meteen specialist
te worden. Ook voor de mensen die eerder aan de executive evening
hebben deelgenomen is dit een goede volgende stap. Gedurende de
masterclass wordt het onderwerp van de dag uitgediept. Dit houdt in
dat de deelnemers zowel theoretisch worden bijgespijkerd, cases uit de
praktijk te zien krijgen, maar ook zelf aan de hand van opdrachten
hands-on ervaring kunnen opdoen. M.a.w. het zijn praktische workshops.
Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via
programma@marketingplaza.nu
Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is
een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de
(internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA,
VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA,
SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het
marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast
wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.