Belgacom

Belgacom lanceert "Belgacom Movie - The Digital Adventure"

26/05/2005

Interactieve sponsoring die bijdraagt tot het beleven van nieuwe cinema-ervaringen

Ook de filmwereld ontsnapt niet aan de talrijke wijzigingen die het digitale tijdperk met zich meebrengt. De cinema wil zich niet langer beperken tot de bioscoopzalen en zoekt nieuwe horizonten op. Hij is onze woningen binnengeslopen, overspoelt het net en palmt ook onze gsm's in. De digitale cinema is een pioniersgebied dat elke dag wordt verrijkt met nieuwe ervaringen

Belgacom staat aan de spits bij het ontwikkelen van vernieuwende technologieën en het bouwen aan de toekomst van het universum van het beeld. Bovendien is Belgacom overtuigd van de impact en de rijkdom van digitale cinema. Daarom slaat Belgacom resoluut deze digitale in, met de hulp van het bureau V.O. Communication.

Zo wil Belgacom de magische droomwereld van de digitale cinema in haar geheel aanbieden. "Wij geloven in een wereld waarin onbegrensde communicatiemogelijkheden zullen leiden tot verrassende en avontuurlijke diensten voor iedereen", verklaart Didier Bellens, gedelegeerd bestuurder van Belgacom.

En zo ontstond "The Digital Adventure", een reeks acties en projecten opgezet en ondersteund door Belgacom.

Om het potentieel van de digitale cinema beter in kaart te brengen en een diepgaand debat tot stand te brengen, besloot Belgacom vooreerst de Digifactory te steunen, opgericht door Philippe Reynaert en Nic Balthazar. Digifactory is een denktank waarin verschillende cinematografische standpunten verzameld zijn en die als taak heeft in alle onafhankelijkheid rond het thema "digitaal" na te denken en te handelen.

Daarnaast lanceert Belgacom de website www.belgacommovie.be. Deze site zal de toegang tot het digitale avontuur voor iedereen vergemakkelijken via nieuws en informatie-uitwisseling over het onderwerp tussen allerlei publieksgroepen, maar ook via een aantal concrete acties waardoor een groot publiek de ervaring van digitale cinema kan beleven. Het digitale avontuur wordt aldus voorgesteld:
- aan jongeren: via een grootscheepse casting via Belgacom MovieCast of de oproep om 'ultrakorte kortfilms' te maken via Belgacom MovieClap;
- aan jongeren en gezinnen: tijdens de Belgacom MovieTour deze zomer, een reeks evenementiele digitale vertoningen op uitzonderlijke plaatsen, en dit met de partner XDC;
- aan iedereen: tijdens Belgacom MovieSunday, het eerste grote feest van de digitale cinema, in een vijftiental zalen, met Kinepolis, XDC en vele mediapartners.