Ingezonden persbericht
Persbericht - 27 mei 2005
MCGREGOR STELT OMZETVERWACHTING NAAR BOVEN BIJ.
Driebergen-Rijsenburg - McGregor Fashion Group N.V. heeft het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar 2005/2006 dat loopt van 1 februari tot 30 april, naar tevredenheid afgesloten. De order intake voor de najaar/wintercollecties lag ruim boven het voorafgaande jaar. Als gevolg daarvan heeft McGregor haar omzetprognose voor het lopende boekjaar naar boven bijgesteld van euro 112 miljoen naar ten minste euro 116.
De omzet in de merkenactiviteiten lag in het eerste kwartaal duidelijk boven vorig boekjaar. De like-for-like omzet van de eigen retail activiteiten, waaronder de begin dit jaar overgenomen Adam Menswear keten, was ongeveer gelijk aan die in het eerste kwartaal van vorig boekjaar. De integratie van Adam Menswear verloopt inmiddels voorspoedig. Erik van Bilsen, reeds vanaf 1996 verbonden aan de groep waarvan de laatste 4 jaar als manager van de Shirtdivisie, is per 1 april jl. aangesteld als de nieuwe algemeen directeur van Adam Menswear BV.
McGregor zal in augustus as. 2 nieuwe McGregor Shops openen volgens een geheel nieuw winkelconcept. Voor de ontwikkeling daarvan heeft McGregor de Engels/Amerikaanse architectengroep Gensler in de arm genomen die onder andere ook winkelconcepten heeft ontworpen voor Burberry, Liz Claiborne en Polo Ralph Lauren. De winkels zullen geopend worden op A1 locaties in Den Bosch (250 m2) respectievelijk Antwerpen (440 m2).
Het uitblijven van economische groei binnen Nederland en in mindere mate de EU dit jaar, heeft tot gevolg dat de bestedingen in het hogere segment met name de laatste maand flink onder druk zijn komen te staan. Ook bestaat er enige onduidelijkheid over de consequenties van eventueel regulerende maatregelen ten aanzien van import van kleding uit Azië. Niettemin handhaaft de directie de eerder uitgesproken verwachting van tenminste 10% groei van de winst per aandeel.
De huidige gang van zaken sterkt de directie in het vertrouwen op de lange termijn. De strategie gericht op sterke, eigen merken en een verscheidenheid aan distributiekanalen werpt in toenemende mate haar vruchten af en stelt de onderneming in staat om ondanks een aanhoudend moeilijke markt, goede resultaten te boeken.
Driebergen-Rijsenburg, 27 mei 2005