Campina onderscheiden als meest innovatieve onderneming in
Nederlandse foodbusiness
Campina is donderdagavond door een top-jury van Nederlandse
supermarktketens uitgeroepen tot meest innovatieve onderneming van de
laatste jaren binnen de Nederlandse levensmiddelenbranche. Campina
ontving daarvoor een Special Wheel of Retail. Bovendien kreeg Campina
nóg twee prijzen voor nieuwe producten: één voor Campina melk met
verbeterde houdbaarheidsdatum (ESL) in de categorie Zuivel en één
voor Mona Schepijs in de categorie Diepvries/IJs. Dit bleek tijdens
het in de retailbranche gerenommeerde Wheel of Retail Gala dat het
vakblad Distrifood jaarlijks organiseert.
De topjury verkoos Campina unaniem tot meest innovatieve onderneming
die de supermarktbranche belevert, vanwege de vele succesvolle
introducties van de afgelopen jaren, zowel onder het Campina als onder
het Mona merk. Innovaties van Campina blijken keer op keer blijvers,
treden buiten de normale paden, en hebben altijd het merk als
uitgangspunt, aldus de top-jury bestaande uit inkoopdirecteuren en
top-inkopers van de formules die samen vrijwel de gehele markt
afdekken (Gerard van Dulmen (Laurus), Sander van der Laan (Albert
Heijn), Cees Rottier (TSN/Schuitema) en Paul Eisenburger (Superunie),
met ACNielsen voor de objectiviteit van de cijfers. Als voorbeelden
gelden voor deze jury: Campina melk met een verbeterde
houdbaarheidsdatum, Campina 0% vet melkdrank, Optimel (yoghurts,
drinkyoghurts, kwark en vla met nul procent vet en zonder toegevoegde
suikers), Vifit (yoghurt en drinkyoghurts met LGG), het
Mona-assortiment, Milner (de pittige 30+ kaas uit halfvolle
melk), Valess (vleesvervanger van zuivel) en het assortiment
Botergoud, waaronder laagvetboters, extra smeerbare boters en boter in
hersluitbare kuipjes. Met vrijwel alle van deze producten neemt
Campina in het betreffende marktsegment de nummer 1positie in en
vervult ze een actieve rol in het verder ontwikkelen van het
marktsegment.
Innovatie is een van de pijlers in de groeistrategie van Campina. De
toekenning van deze Special Wheel is voor ons vooral een enorme
waardering voor onze inspanningen. Het is opnieuw het bewijs dat onze
focus op innovatie en het bouwen van sterke merken zijn vruchten
afwerpt en vooral dat onze afnemers dat waarderen. We zijn er dan ook
bijzonder verguld mee, aldus Bert Jansen, lid van de hoofddirectie van
Campina. Het mooie is dat er nog veel meer innovatieve producten in de
pijplijn zitten.
Meer weten?
Wilt u meer weten over de innovaties, producten en merken van Campina,
kijk dan op www.campina.com bij Innovatie, bij Producten >
Assortiment en bij Merken.
Campina Melkunie