| |Datum | | |27 mei 2005 | | | | |KPN en eYe-Display werken samen in Digitale Instore | | |Marketing | | | |Nummer | | |024 | | | | | | |KPN breidt, in samenwerking met eYe-Display, haar dienstenportfolio uit met Narrowcasting, ook wel Digitale Instore Marketing (DIM). DIM is een techniek waarbij commerciële boodschappen worden gepubliceerd op LCD schermen. Vooral in de retailsector wordt deze manier van communiceren steeds vaker toegepast. Met DIM kunnen consumenten in de winkel optimaal worden geïnformeerd over bijvoorbeeld het aanbod, aanbiedingen en speciale acties. KPN voorziet in de complete hardware waaronder de ADSL-netwerkverbinding en eYe-Display in het content management systeem.
Uit onderzoek van de Nederlandse Bond van Adverteerders (BVA) blijkt dat de winkel in de communicatie tussen producent en consument een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Het DIM-systeem is hierop een antwoord. Bedrijven als Albert Heijn en NS/Servex maken al gebruik van DIM. Bij een recente nieuwbouw van een AH-winkel in Dordrecht zijn direct 6 grote LCD schermen geïnstalleerd, waarop het DIM-systeem draait. 'Op deze manier kan ik pas echt communiceren op de winkelvloer met mijn klanten. Naast aanbiedingen wordt het systeem ook gebruikt voor locale boodschappen en advertentieruimte voor leveranciers. Uit de eerste weken na de opening blijkt al direct wat een impact deze manier van Digitale Instore Marketing heeft. We behalen een hogere omzet', aldus Cees van der Poel, eigenaar en franchiser van de AH-vestiging in Wielwijk te Dordrecht.
Doordat met grafisch materiaal wordt gewerkt, is voor deze toepassing een snelle netwerkverbinding van groot belang. Deze snelle verbinding wordt geleverd door KPN (ADSL-netwerk). KPN verzorgt als 'hardware partner' tevens de complete hardware en al de installatieactiviteiten voor het DIM-systeem. eYe-Display levert het content management systeem met een uitgebreid pakket content management software (content ontwerp, -bewerking en distributie) en het operationele beheer op afstand. Het DIM-systeem wordt als totaaloplossing, bestaande uit de verbinding, schermen, software, content management systeem en integraal beheer, door beide partijen aangeboden aan retailers of andere aanbieders van commerciële boodschappen. DIM biedt, ten opzichte van conventionele middelen zoals posters, schapkaarten en kartonnen displays, belangrijke voordelen op het gebied van kostenverlaging, reactiesnelheid en effectiviteit van de boodschap.
Over eYe-Display
eYe-Display levert vanuit Zoetermeer dynamische Digitale Instore Marketing systemen aan de retailmarkt voor onder andere Albert Heijn en NS/Servex. Bovendien verzorgt eYe-Display een uitgebreid dienstenpakket op het gebied van content management (content ontwerp, -bewerking en -distributie) en operationeel beheer op afstand van de winkelsystemen. Kijk voor meer informatie op www.eye-display.nl of neem contact op via telefoon (079) 362 00 50.
Over Koninklijke KPN N.V.
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie- en datadiensten via het vaste net in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Duitsland, Nederland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Met E-Plus in Duitsland en BASE in België is KPN in deze landen de op twee na grootste aanbieder in de mobiele markt. Kijk voor meer informatie over KPN op www.kpn.com.
Noot voor de redactie (
KPN NV