Print
Hyundai verhoogt productie Tucson
(27-5-2005)
Hyundai heeft besloten om de productie van de ongekend populaire
Tucson nog verder te verhogen. De Koreaanse autofabrikant reageert
hiermee adequaat op de almaar groeiende vraag uit de markt.
De Hyundai Tucson is sinds zân introductie, in juni 2004, dankzij zijn
stoere uitstraling, scherpe prijsstelling, praktisch en flexibel in te
delen interieur en uitstekende weggedrag, uitgegroeid tot een van de
meest aansprekende modellen van Hyundai. Per week worden er in
Nederland liefst 125 klantenorders van de Tucson door Hyundai
gerealiseerd. In 2004 werden er (sinds de introductie) 1129 Tucsonâs
geregistreerd. In de eerste vier maanden van 2005 werden er in totaal
1823 Hyundaiâs Tucson op naam gezet. Daarnaast werden er veel
backorders ingelopen. De komende maanden verwacht Hyundai per maand
ongeveer 700 exemplaren van deze zeer gewilde SUV te kunnen afleveren
zodat de wachtlijst verder kan worden teruggebracht. Hyundai verwacht
in 2005 in totaal ongeveer 6000 Tucsonâs te kunnen verkopen en af te
leveren.
Door de productie te verhogen probeert Hyundai te voorkomen dat de
klanten in Nederland te lang op hun nieuwe Tucson moeten wachten.
Volgens Director Sales Niek Hertsenberg van Hyundai importeur Greenib
Car bv in Sassenheim wordt er âalles in het werk gesteld om aan de
toenemende vraag van de klanten te voldoenâ. âHet is uitstekend als de
vraag groter is dan het aanbod. Dat onderstreept de populariteit van
de Hyundai Tucsonâ, stelt Hertsenberg. âHet is alleen niet goed als
klanten langer dan drie maanden op hun nieuwe Tucson moeten wachten.
Met de verhoogde productie van de Tuscon probeert Hyundai deze
wachtlijsten te voorkomen en de eventueel ontstane vertraging snel in
te lopen.â
De Hyundai Tucson is leverbaar met een 2,0-liter viercilinder
benzinemotor, een 2,7-liter V6-benzinemotor of een 2,0-liter common
rail turbodieselmotor. Hyundaiâs compacte SUV wordt geleverd met twee-
of vierwielaandrijving. De Tucson heeft een vanafprijs van â¬
22.295,-.
De Hyundai Tucson is overigens niet alleen in Nederland de populairste
SUV. In heel Europa vliegen de verschillende uitvoeringen van deze
urban SUV als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. In
Amerika is de Hyundai Tucson zelfs het best verkopende model van het
Koreaanse merk.
AutoRai