GE MONEY
GE Money viert één jaar in dienst van haar Europese klanten
EUROPEES HOOFDKWARTIER, DUBLIN, Ierland, May 27/PRNewswire/ --
- Overnames en nieuwe producten zijn stuwende kracht achter
bedrijfsgroei
Het grootste financiële consumentenmerk in Europa, GE Money, viert
één jaar in dienst van haar klanten met een nettogroei van tientallen
procenten en een groot aantal nieuwe en vernieuwende financiële
producten voor consumenten. De wereldwijde trek naar GE Money en de
recente overnames in Spanje en Rusland houden de grootste financiële
merknaam in Europa die niet aan een bank toebehoort gaande.
De merknaam GE Money werd in het leven geroepen om de GE Consumer
Finance-bedrijven en -producten onder één naam te verenigen. Met de
nieuwe naam en door de klanten te voorzien van waarde, snelheid en
gemak bij het zakendoen, blijft het bedrijf verkoopcijfers en
rentabiliteit verbeteren.
Onder leiding van Dan O'Connor, voorzitter en algemeen directeur
van GE Consumer Finance in Europa, doet het bedrijf zaken in 21
Europese landen: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Franse
overzeese gebiedsdelen, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije,
Ierland, Italië, Letland, Noorwegen, Polen, Portugal, Rusland,
Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. In
slechts 12 jaar heeft het bedrijf in Europa meer dan 20 miljoen
klanten aangeworven en in 2004 een netto-inkomen behaald van meer dan
$1 miljard (VS) met een groei van de netto activa van 22 procent.
Onder de producten van GE Money vallen onder andere: creditkaarten
onder eigen merknaam, autoleningen en -leases, persoonlijke leningen,
bankkaarten, hypotheken, schuldconsolidatie, zakelijke reis- en
inkoopkaarten en kredietverzekering.
Marktonderzoek naar merkbekendheid
Sinds de GE Money-merkmigratie begon in het tweede kwartaal van
2004, wordt de overgang naar één wereldwijd consumentenmerk zorgvuldig
gevolgd. Merkbekendheid bij consumenten, het herinneren van
advertenties, merkimago en -trouw en klanttevredenheid zijn elementen
die gemeten worden aan de hand van een lopend merkonderzoek.
De eerste onderzoeksresultaten uit belangrijke Europese landen
duiden op een merkbekendheidniveau dat de plannen overtreft. In één
land werd het doel van 24 procent, gesteld voor 12 maanden, in slechts
vijf weken bereikt.
Groei in Europa
Sinds het begin van 2005 is GE Money blijven groeien, zowel
organisch als door overnames, en bleef nieuwe producten in Europa
introduceren. De introductie van deze financiële producten vult de
regionale bedrijfsstrategie aan en komt tegemoet aan de vraag van
klanten.
Naast de introductie van een breed scala nieuwe producten breidde
GE Consumer Finance haar aanwezigheid in heel Europa ook uit middels
een groot aantal initiatieven. In de afgelopen zes maanden waren dat
bijvoorbeeld:
- In Spanje vormden GE Consumer Finance en Caja de Ahorros del
Mediterraneo (CAM), CAMGE Financiera, een kredietinstelling die
zich
gaat specialiseren in consumentenfinanciering, waaronder
persoonlijke
leningen en creditkaarten. CAMGE Financiera werd opgericht met een
beginkapitaal van 468 miljoen euro.
- In Rusland heeft GE Consumer Finance DeltaBank overgenomen, een in
Moskou gevestigde Russische bank die consumentenfinanciering biedt
met
creditkaarten, aankoopfinanciering en persoonlijke leningen.
Overal in Europa en in de rest van de wereld legt het bedrijf zich
erop toe om zich een verantwoordelijk lid van de gemeenschap te
tonen.
MoneyBasics, een educatieve website met financiële informatie, is
onlangs in het Verenigd Koninkrijk van start gegaan en geeft
informatie over persoonlijke financiën, financiële planning en het
gebruikmaken van krediet.
De niet-commerciële website die door GE Consumer Finance in een unieke
samenwerking met Credit Action and CCCS werd gecreëerd, biedt
interactieve tools en onafhankelijk financieel advies:
www.moneybasics.co.uk.
Keuze van een nieuwe naam
Na de reorganisatie van de bedrijven van GE Capital in 2003 werd
de mogelijkheid geïdentificeerd om een nieuwe merknaam te
introduceren. 'De nieuwe merknaam moest over culturele barrières
reiken door de klanten de betrouwbaarheid van banken gepaard met de
snelheid en het gemak van traditionele financieringsinstellingen te
bieden in één pakket,' volgens George Awad, senior vice-president van
Global Marketing.
Het marketingteam van GE Consumer Finance overwoog eerst een lijst
van 200 mogelijke bedrijfsnamen en bracht dit aantal door kwalitatief
onderzoek terug tot 21. Vier namen bleven uiteindelijk over die toen
nog uitgebreid kwantitatief onderzocht werden. Na de laatste ronde van
onderzoek kwam de naam GE Money als de winnaar uit de bus.
Wereldwijde introductie
In 2005 werd de merknaam GE Money geïntroduceerd in België,
Tsjechië, Finland, Ierland, Italië, Letland, Polen, Slowakije,
Zwitserland en eveneens in delen van Azië en Zuid Amerika. In 2004
werd de merknaam GE Money al geïntroduceerd in Australië, Denemarken,
Frankrijk, Duitsland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen en Zweden.
Het nieuwe merkimago heeft in elk land de naam en reclame op
plaatselijke vestigingen, kiosken en hoofdkwartieren veranderd.
Gedrukte en media-advertenties, publiciteit, introductie van nieuwe
producten en belangrijke activiteiten voor het personeel maken deel
uit van de introductie van de merknaam.
De nieuwe look van GE Money ziet er proper en transparant uit en
wordt grafisch fleurig weergegeven. Het is eenvoudig en optimistisch
en wordt in de consumentenliteratuur zodanig onder de aandacht
gebracht dat het de merkwaarden snelheid, gemak, toegankelijkheid,
flexibiliteit, betrouwbaarheid en waarde impliceert.
De kenmerkende benadering van GE Money in de huidige bankomgeving
geeft de klant gemakkelijker toegang. De naam GE Money is gelijk aan
het
bedrijfsdoel: de mogelijkheid om 'ja' tegen de klanten te zeggen.
Gemak en flexibiliteit zijn ook belangrijke merkeigenschappen voor GE
Money. Met meer dan 142.000 vestigingen en 185.000 ATM's is GE Money
altijd in de buurt van de klant.
Een deel van de klantgerichtheid zijn de vereenvoudigde
aanvraagformulieren voor krediet en leningen, met grote letters en
tekstvakken met toelichtingen. Hoffelijke klantenservice en
onmiddellijke aandacht zijn de kenmerken van de klantgerichtheid. 'We
zijn zeer tevreden met de reacties van de klanten op hun ervaring met
GE Money,' zei David Nissen, voorzitter en algemeen directeur van GE
Consumer Finance. 'We zien ernaar uit om met de unieke kenmerken van
ons merk lange-termijn klantenrelaties op te bouwen en nieuwe klanten
aan te trekken.'
INFORMATIE OVER GE CONSUMER FINANCE
GE Consumer Finance, een dochteronderneming van General Electric
Company, is met activa van meer dan US$150 miljard een toonaangevende
leverancier van kredietservices aan de consument, detailhandel en
autodealers in 47 landen overal ter wereld. GE Consumer Finance,
gevestigd in Stamford, Connecticut (VS), biedt een breed scala aan
financiële producten, waaronder creditkaarten onder de eigen merknaam,
persoonlijke leningen, bankkaarten, autoleningen en -leases,
hypotheken, zakelijke reis- en inkoopkaarten, schuldconsolidatie,
eigen huis krediet en kredietverzekering. Meer informatie is
beschikbaar op http://geconsumerfinance.com .
INFORMATIE OVER GE
GE (NYSE: GE) is Imagination at Work -- een gediversifieerd
bedrijf in technologie, media en financiële diensten, dat zich richt
op het oplossen van de moeilijkste problemen ter wereld. GE bedient
klanten in meer dan 100 landen en verschaft meer dan 300.000 mensen
overal ter wereld werk met producten die variëren van
vliegtuigmotoren, elektriciteitsopwekking, waterzuivering en
beveiligingstechnologie tot medische beeldvorming, bedrijfs- en
consumentenfinanciering en geavanceerde materialen. Bezoek voor meer
informatie de bedrijfswebsite: www.ge.com
Website: http://www.moneybasics.co.uk
http://geconsumerfinance.com
http://www.ge.com
Source: GE Money
http://www.geconsumerfinance.com/AboutConsFinance/GENews/GEMoneymediac
ontacts(UNDERSCORE)Europe.htm
27 mei 05 09:26