Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

newrulez start bureau voor jongeren research & marketing


- Expertise en trendonderzoek gericht op jongeren (4-25 jaar) -

Amsterdam, 26 mei 2005.

newrulez start een bureau voor research & marketing dat zowel kwalitatief, kwantitatief als trendonderzoek biedt gericht op de jongerendoelgroep van 4 tot 25 jaar. newrulez wil met marketingexpertise en de rijke database aan gegevens die het in huis heeft een commerciële vertaalslag maken naar het bedrijfsleven.

Met grote platforms voor kids en jongeren als Kaboem.nl en Cu2.nl in haar portfolio heeft newrulez een stevige positie in de jongerenmarkt verworven. Hierdoor zit newrulez midden in de dynamiek van kids, tweens, teens en young adults en leert, communiceert en interacteert continu met de jongeren in hun eigen omgeving, zowel online als offline.

Opdrachtgevers van marktonderzoek worden intensief bij het onderzoekstraject betrokken zodat ze naast inzichten ook een gevoel over deze lastig te bereiken en grillige doelgroep ontwikkelen. Algemeen directeur Toon Branbergen: "Het goed begrijpen van jongeren is essentieel in dit snel veranderende media en marketing landschap. Daarom maakt newrulez gebruik van de synergie van research & marketing en werken wij samen met een netwerk van ervaren en creatieve marketing consultants. newrulez research & marketing wil ruimte creëren voor goede gesprekken en het delen van kennis en ervaringen om elkaar te blijven inspireren en samen mooie resultaten te behalen."

newrulez research & marketing ziet ruimte in de huidige onderzoeksmarkt. "Er is een afstand tussen marktonderzoek en jongeren omdat tot nu toe vrijwel alleen contact werd gelegd via traditionele methoden en kunstmatig gecreëerde onderzoekssettings,"zegt Niki Smit, youth consultant. "Door nauwer aan te sluiten bij de leefwereld van de doelgroep zelf wil newrulez research & marketing deze afstand verkleinen. Jongeren worden altijd in hun eigen omgeving benaderd, zowel on- als offline."

Over newrulez
'The youth interaction company'
newrulez is een dochter van ilse media bv; een dochter van Sanoma Uitgevers. Het huidige portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl en Cu2.nl en newrulez research & marketing. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet. De komende paar jaar bouwt, ontwikkelt en onderhoudt newrulez succesvolle mediamerken, formats en formules die gericht zijn op de doelgroep jongeren van 4 tot 25 jaar.

Voor meer informatie over newrulez kunt u terecht op www.newrulez.nl



Ingezonden persbericht