Rabobank breidt vestigingennetwerk verder uit
Persoonlijk advies in zorginstellingen via Rabo Contact
Rabobank start met de opening van nieuwe persoonlijke contacten in
zorgcentra. Dit heeft de heer Heemskerk, voorzitter van de raad van
bestuur Rabobank Nederland, vandaag 26 mei bekendgemaakt tijdens de
landelijke conferentie voor kleine kernen in Utrecht. Bewoners en
andere bezoekers kunnen hier terecht voor eenvoudige bankdiensten. De
Rabobank ziet in dit concept een nieuwe mogelijkheid om ook in kleine
kernen en wijken dichtbij de klant te blijven. Naar verwachting is er
in de komende jaren ruimte voor zeker 350 Rabo Contact
vestigingspunten. De eerste twee zijn deze week in Veere en Middelburg
in gebruik genomen.
De afgelopen jaren heeft de Rabobank bij 400 van de 1.600 Nederlandse
zorginstellingen de Rabobank Zorgservice ingevoerd. Dit is een service
die het betalingsverkeer bij zorginstellingen cashless maakt door
middel van de invoering van het chippen. 'De uitbreiding met
persoonlijk advies is een logische vervolgstap', volgens Heemskerk.
'Met ons fijnmazige netwerk is de Rabobank bij uitstek de
dichtbijbank. We blijven constant alert op nieuwe vormen van
dienstverlening, waarmee het mogelijk blijft onze diensten dichtbij de
klant aan te bieden.'
Met de nieuwe Rabo Contact vestigingspunten draagt de Rabobank bij aan
de leefbaarheid van de kleine kernen. Deze leefbaarheid staat de
laatste jaren onder druk door de verschraling van het diensten- en
winkelaanbod. Door deze fysieke ontmoetingsplaatsen in
zorginstellingen als nieuw vestigingtype in de markt te zetten creëert
de Rabobank persoonlijke contactpunten op plaatsen waar de Rabobank
tot voor kort niet aanwezig was.
Rabobank Middelburg-Veere heeft als eerste bank het concept in gebruik
genomen. 'Omdat we als bank de relatie met onze klanten in de kleinste
kernen van ons werkgebied overeind willen houden, is deze vorm een
uitstekende optie', aldus Jan van Oosten, manager particulieren. 'We
adviseren over betalen, sparen, beleggen en verzekeren. Ook geven we
uitleg over internetbankieren en nemen betaalopdrachten aan.
Zorgcentrum Nieuw-Sandenburgh in Veere is bijzonder tevreden met ons
initiatief. Op deze manier kunnen bewoners en klanten uit de buurt
gemakkelijk en dichtbij hun bankzaken blijven regelen. Bovendien
vervult de zorginstelling op deze wijze een belangrijke
maatschappelijke rol in de gemeente.'
Op onderstaande links zijn foto's te bekijken:
http://hugin.info/133178/R/995675/151018.jpg
http://hugin.info/133178/R/995674/151017.jpg
Het netwerk van de Rabobank omvat in totaal 3.000 contactpunten. Deze
contactpunten omvatten:
1.300 vestigingen (hoofdkantoren en bijkantoren)
10 servicewinkels
750 geldautomaten op openbare locaties (niet aan een bankgebouw
gebonden)
300 periodieke zittingen (in gemeenschapshuizen e.d.)
400 verzorgingstehuizen met de Rabo Zorgservice
240 geldservices (cash back service, Geldpunten, stops bankbussen)
De Rabobank wil ook in de toekomst deze fijnmazigheid handhaven. De
samenstelling van onze fysieke aanwezigheid kan weliswaar wijzigen,
maar de optelsom in contactpunten groeit door naar ongeveer 3.200.