Persbericht
26 mei 2005
Salesforce.com presenteert Customforce 2.0
~ Oplossing biedt on-demand CRM-customization met Custom Analytics, BusinessProcesses en Forecasting ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), kondigt Customforce 2.0 aan, een on-demand CRM-customization-toolkit. Customforce 2.0 stelt iedere gebruiker in een bedrijf in staat om op eenvoudige wijze analyses, bedrijfsprocessen en voorspellingsmodellen te creëren, zonder te hoeven programmeren. Salesforce.com verwacht dat Customforce 2.0 in juni beschikbaar zal zijn, tegelijk met de Summer '05-release van Salesforce en Supportforce.
De miljoenen aanpassingen die salesforce.com-klanten in Customforce 1.0 maakten zijn automatisch onderdeel de 2.0-release, zonder dat onderhoud of programmering nodig is. Met Customforce 2.0 is het programmeren en onderhouden van code van aanpassingen bij upgrades niet meer nodig.
Een belangrijke nieuwe mogelijkheid in Customforce 2.0 is Customforce Business Processes. Dit is een set van honderd zakelijke functies die overal in de applicatie gebruikt kunnen worden. Bedrijfslogica en berekeningen zijn ingebed in Customforce Business Processes, met functies als lead-scoring, case-aging en commision-calculations. Met deze mogelijkheden kunnen gebruikers bedrijfslogica toevoegen aan ieder onderdeel van de applicatie, om zo snel inzicht te krijgen.
"Customforce legt de lat hoger dan alles wat ieder ander CRM-bedrijf ooit heeft aangeboden", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Customforce 2.0 stelt alle 15.500 klanten van salesforce.com in staat om een CRM-systeem te creëren dat net zo uniek is als hun bedrijf. De flexibiliteit, de kracht en het gebruiksgemak van Customforce 2.0 zie je nergens anders. De dagen dat we moesten schipperen tussen complexe en lompe technologie en overspannen IT-afdelingen zijn voorbij."
"Customforce 2.0 elimineert de tijd, de moeite en de kosten die gepaard gaan met het implementeren en op maat maken van standaard CRM-oplossingen", zegt Joseph Graves, CIO van Stratus Technologies. "Met Customforce 2.0 kunnen we met een paar klikken velden en rapporten configureren en afstemmen op persoonlijke behoeften. Het kan gewoon niet eenvoudiger."
(311 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Customforce 2.0
Customforce 2.0 bouwt voort op het grote succes en de populariteit van Customforce 1.0, dat gebruikers in staat stelt workflow, controls, velden, tabs en objecten snel en eenvoudig op maat te maken. Customforce 2.0 combineert die mogelijkheden met Customforce Business Processes, een hele nieuwe serie van zakelijke functionaliteiten, waaronder:
* Customforce Analytics biedt een uitgebreid overzicht door realtime analyse van bedrijfsgegevens, compleet met visuele highlights en berekeningen in rapporten en dashboards;
* Customforce Formulas creëert eigen zakelijke formules voor directe en accurate beslissingen. Spreadsheet-achtige formules en berekeningen kunnen toegepast worden op ieder veld in de applicatie;
* Customforce Business Processes verhoogt de productiviteit en biedt meerinzicht door middel van meer dan honderd ingebouwde processen, zoals lead-scoring, discounting, quota-attainment, round-robin-lead/case-assignment, price-totals, case-aging en auto-dialing;
* Customforce Forecasting maakt betrouwbare en accurate zakelijke voorspellingen mogelijk per productlijn of periode;
* Customforce Standard Related Lists bewerkt gerelateerde lijsten zodat ze relevante gegevens laten zien per account, contact, mogelijkheid of case.
Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com-productserie, waaronder Salesforce (
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website:
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website:
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com