Ingezonden persbericht


Persbericht

26 mei 2005

Salesforce.com presenteert Customforce 2.0

~ Oplossing biedt on-demand CRM-customization met Custom Analytics, BusinessProcesses en Forecasting ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), kondigt Customforce 2.0 aan, een on-demand CRM-customization-toolkit. Customforce 2.0 stelt iedere gebruiker in een bedrijf in staat om op eenvoudige wijze analyses, bedrijfsprocessen en voorspellingsmodellen te creëren, zonder te hoeven programmeren. Salesforce.com verwacht dat Customforce 2.0 in juni beschikbaar zal zijn, tegelijk met de Summer '05-release van Salesforce en Supportforce.

De miljoenen aanpassingen die salesforce.com-klanten in Customforce 1.0 maakten zijn automatisch onderdeel de 2.0-release, zonder dat onderhoud of programmering nodig is. Met Customforce 2.0 is het programmeren en onderhouden van code van aanpassingen bij upgrades niet meer nodig.

Een belangrijke nieuwe mogelijkheid in Customforce 2.0 is Customforce Business Processes. Dit is een set van honderd zakelijke functies die overal in de applicatie gebruikt kunnen worden. Bedrijfslogica en berekeningen zijn ingebed in Customforce Business Processes, met functies als lead-scoring, case-aging en commision-calculations. Met deze mogelijkheden kunnen gebruikers bedrijfslogica toevoegen aan ieder onderdeel van de applicatie, om zo snel inzicht te krijgen.

"Customforce legt de lat hoger dan alles wat ieder ander CRM-bedrijf ooit heeft aangeboden", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Customforce 2.0 stelt alle 15.500 klanten van salesforce.com in staat om een CRM-systeem te creëren dat net zo uniek is als hun bedrijf. De flexibiliteit, de kracht en het gebruiksgemak van Customforce 2.0 zie je nergens anders. De dagen dat we moesten schipperen tussen complexe en lompe technologie en overspannen IT-afdelingen zijn voorbij."

"Customforce 2.0 elimineert de tijd, de moeite en de kosten die gepaard gaan met het implementeren en op maat maken van standaard CRM-oplossingen", zegt Joseph Graves, CIO van Stratus Technologies. "Met Customforce 2.0 kunnen we met een paar klikken velden en rapporten configureren en afstemmen op persoonlijke behoeften. Het kan gewoon niet eenvoudiger."

(311 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Customforce 2.0
Customforce 2.0 bouwt voort op het grote succes en de populariteit van Customforce 1.0, dat gebruikers in staat stelt workflow, controls, velden, tabs en objecten snel en eenvoudig op maat te maken. Customforce 2.0 combineert die mogelijkheden met Customforce Business Processes, een hele nieuwe serie van zakelijke functionaliteiten, waaronder:
* Customforce Analytics biedt een uitgebreid overzicht door realtime analyse van bedrijfsgegevens, compleet met visuele highlights en berekeningen in rapporten en dashboards;
* Customforce Formulas creëert eigen zakelijke formules voor directe en accurate beslissingen. Spreadsheet-achtige formules en berekeningen kunnen toegepast worden op ieder veld in de applicatie;
* Customforce Business Processes verhoogt de productiviteit en biedt meerinzicht door middel van meer dan honderd ingebouwde processen, zoals lead-scoring, discounting, quota-attainment, round-robin-lead/case-assignment, price-totals, case-aging en auto-dialing;
* Customforce Forecasting maakt betrouwbare en accurate zakelijke voorspellingen mogelijk per productlijn of periode;
* Customforce Standard Related Lists bewerkt gerelateerde lijsten zodat ze relevante gegevens laten zien per account, contact, mogelijkheid of case.

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com-productserie, waaronder Salesforce (http://www.salesforce.com) en Supportforce (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van CRM-applicaties. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van informatie. Salesforce en Supportforce zijn gebouwd op het Sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce tool, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met Sforce (http://www.sforce.com) en Customforce (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.coms producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.coms producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen. Vanaf 30 april 2005 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 15.500 klanten en circa 267.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com