Ingezonden persbericht


Persbericht

26 mei 2005

Eigenwijze werknemer drijft IT'er tot wanhoop

~ verlate verzoeken om ondersteuning zorgen om 11 uur 's ochtends voor 'paniekpiek' voor IT-managers ~

Goedbedoelde pogingen van werknemers om hun eigen computers te repareren, doen in de praktijk meer kwaad dan goed en vertragen een professionele oplossing, zo blijkt uit een recent onderzoek van Ontrack Data Recovery.

De meeste telefoontjes naar de dataverlies-helpdesk van Ontrack Data Recovery vinden plaats rond 11.00 uur 's ochtends. Dat is ruim twee uur nadat de meeste werknemers inloggen en voor het eerst problemen ervaren bij het openen van hun data. Dergelijke problemen kunnen ontstaan als gevolg van defecte hardware, het uitvallen van systemen of een eerder gemaakte gebruikersfout, aldus de data recovery-expert.

Deze twee uur vertraging is toe te wijzen aan werknemers die de problemen eerst zelf proberen op te lossen. Soms is dit omdat ze denken dat het niet nodig is professionele hulp in te roepen, soms ook omdat ze geen aandacht op het probleem willen vestigen. Door een reeks eigen herstelprocedures uit te proberen, verergeren ze het probleem echter meestal alleen maar.

Voordat de IT-afdeling op de hoogte wordt gebracht van het dataverlies, hebben werknemers vaak zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen , aldus Adrian Palmer, managing director bij Ontrack Data Recovery. Tegen de tijd dat de IT-manager op de hoogte wordt gebracht van het probleem, is er vaak al gezocht naar een snelle tussenoplossing. De IT-manager mag daarna de rotzooi opruimen. Pogingen om het probleem zelf op te lossen leiden doorgaans tot extra schade.

Werknemers moeten begrijpen dat het inschakelen van een expert de snelste en veiligste manier is om problemen met dataverlies op te lossen. De schade aan hun ego is veel kleiner dan de schade die de data op kan lopen als er niet correct mee omgegaan wordt , vervolgde Palmer.

(301 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Ontrack Data Recovery"
Ontrack Data Recovery is een toonaangevende, wereldwijde aanbieder van data recovery-diensten en oplossingen. Het bedrijf kan verloren of gecorrumpeerde data van ieder besturingssysteem en van ieder type storage-apparaat terughalen met zijn doe-het-zelf, remote en in-lab oplossingen.

Ontrack Data Recovery is een merknaam van Kroll Ontrack Inc., die opereert als de Technology Services Group van Kroll Inc., de wereldwijde specialist in risico- en verzekeringsdiensten.

Voor meer informatie over Ontrack Data Recovery kunt u een bezoek brengen aan de website: http://www.ontrack.co.uk.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Cathelijne van den Bosch bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: cathelijnev@lewispr.com
Website: http://www.lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com