Gemeente Hoorn
De Buitenlijn al bij veel inwoners bekend
Persbericht d.d.: 23 mei 2005
Ruim twee weken na de opening blijkt de bekendheid van het centraal
meldpunt De Buitenlijn groter dan verwacht. Bijna 500 mensen wisten De
Buitenlijn, bedoeld voor alle meldingen, vragen en klachten over de
openbare ruimte, te vinden.
De grote stroom meldingen leidde aanvankelijk in de ochtenduren tot
aanloopproblemen. Het centrale meldpunt raakte overbezet. Inmiddels is
daarvan geen sprake meer, zodat de meldingen weer snel kunnen worden
afgehandeld. De aard van de meldingen, vragen en klachten blijkt tot
dusverre zeer divers. Het overgrote deel heeft echter betrekking op
zaken als verhardingen, de straatreiniging, openbare verlichting, de
riolering en groenvoorzieningen, zaken waarvoor De Buitenlijn ook is
bedoeld.
Duidelijk beeld
Alle meldingen worden gedocumenteerd, zodat bij het centraal meldpunt
langzamerhand een duidelijk beeld over de verschillende locaties
ontstaat. Bij eventueel volgende meldingen kunnen de medewerkers van
De Buitenlijn daar hun voordeel mee doen. Voor bewoners die een
melding doen is het vooral handig, dat zij sinds 9 mei nog maar één
telefoonnummer (252555) hoeven bellen. Dit telefoonnummer heeft de
nummers van de verschillende rayons, de afdeling Bijzondere Taken en
het bureau Wijkzaken vervangen. Een ander bijkomend voordeel is dat de
bellers over de afhandeling van hun melding geïnformeerd worden, in de
vorm van een brief of mailtje.
Bellen met De Buitenlijn kan dagelijks van 9.00 tot 16.00 uur. Buiten
deze uren kan worden ingesproken op een antwoordapparaat. Ook via de
gemeentelijke website wordt naar De Buitenlijn verwezen en kan een
web-formulier worden ingevuld.
---