Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Snelle reactie op kredietaanvraag voor ondernemers cruciaal

Postbank biedt ondernemers telefonisch krediet zonder jaarverslag

Amsterdam 24 mei 2005. Uit onderzoek van TNS-NIPO onder ruim 800 ondernemers blijkt dat ruim een op de drie bestaande ondernemers de afgelopen twee jaar een financiering heeft aangevraagd via de bank. Tweederde van deze ondernemers geeft aan dat het gaat om een financieringsbehoefte van ¤ 100.000 of minder. Het belangrijkste aspect bij het afsluiten van een zakelijk krediet is efficiency. De ondernemer wil snel weten waar hij aan toe is. Dat blijkt uit het feit dat 90% aangeeft direct uitsluitsel te willen hebben over de kredietaanvraag. Naast snelheid is gemak erg belangrijk: 64% wil een krediet kunnen regelen zonder zelf naar de bank te gaan.

Postbank biedt ondernemers een volledig kredietassortiment. Ondernemers kunnen een krediet telefonisch afsluiten zonder jaarcijfers te overleggen tot een bedrag van ¤ 125.000. Ondernemers die bellen met de Postbank krijgen direct van de kredietadviseur te horen wat het maximale krediet is. En tijdens hetzelfde gesprek wordt het krediet geregeld.

Vorige week startte de Postbank een nieuwe campagne voor ondernemers. Bekende Nederlandse ondernemers, gehuld in Postbank Leeuwenpak, vertellen over hun ervaringen met het afsluiten van een zakelijk krediet bij de Postbank.

Voor meer informatie en het volledige TNS-NIPO onderzoek: Postbank N.V., Afdeling Public Relations, Liselore Stuut, tel. 020-584 6444

Over Postbank

De Postbank is met 7,5 miljoen particuliere en zakelijke rekeninghouders een van de de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Klanten kunnen bij de Postbank terecht voor alle financiële producten: betalen, sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, beleggen en pensioenen. De Postbank stelt ze in staat om zelf financiële keuzes te maken en doelen te realiseren met betrouwbare producten die tegen een scherpe prijs worden aangeboden. De Postbank is onderdeel van ING Groep.