Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
MAD multimedia ontwikkelt succesvolle gamercial Missie Carglass
Groningen, maandag 23 mei 2005
Het Groningse bedrijf MAD multimedia heeft in opdracht van Carglass de gamercial Missie Carglass ontwikkeld en geproduceerd. De game werd in de eerste week maar liefst 161.000 keer gedownload.
MAD multimedia is al een geruime tijd actief met het ontwikkelen en produceren van entertainment applicaties en gamercials. Gamercials zijn spelletjes waarin een product of merk is verwerkt en waarmee prijzen te winnen zijn. Voor de meest klanten worden de games door MAD multimedia in eigenbeheer op een server gehost. De server waar Missie Carglass op wordt gehost is ondergebracht bij ADIX in het SIG-Telehouse op het Zernike Science Park in Groningen.
Missie Carglass (Bron: Emerce)
Missie Carglass is een race game waarbij de speler in de huid kruipt van een Carglass Service Monteur. De Service Monteur gaat diverse autoruitschades oplossen op locatie. Het spel is gratis en kan gespeeld worden via www.carglass.nl. Spelers kunnen tegen elkaar spelen door middel van een ghostplayer-functie. De registratie geschiedt op vrijwillige basis. Met het spel zijn diverse prijzen te winnen.
Er waren in de eerste week dus tenminste 161.000 unieke bezoekers, tenminste 209.000 bezoeken (unieke sessies waarbij de pagina s worden bekeken en het spel meerdere malen gespeeld wordt). Daarbij zijn 1.650.000 pagina s bekeken waarbij Carglass-uitingen uitgebreid in beeld zijn. Het aantal unieke bezoekers op de site van Carglass is in de maand april 2005 met 51,8 procent toegenomen in vergelijking tot de maand maart 2005. De actieperiode loop tot 31 juli. De gemiddelde duur van een bezoek is 5,3 minuten per bezoek. 8,9 procent van de unieke bezoekers heeft in de eerste week zijn/haar emailadres achter om in aanmerking te komen voor een van de prijzen.
---
Met vriendelijke groet,
Chris Bartlema | Commercieel Manager
ADIX B.V.
T. 050-5496913
F. 050-5496912
E. chris@adix.nl
I. www.adix.nl