PERSBERICHT - 2005-05-19
Samenwerking NBTC en StarCite
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft tijdens
de IMEX 2005, de internationale vakbeurs voor de zakelijke reismarkt
in Frankfurt een samenwerkingsovereenkomst getekend met StarCite.
StarCite Inc. ontwikkelt applicaties en diensten voor de meeting- en
eventmarkt.
NBTC zal gebruik gaan maken van StarCites RFP-applicatie ter
stimulering en optimalisering van de internationale leadgeneratie,
registratie en verwerking. David Chou, Vice President Business
Development International Division van StarCite en Jos Vranken,
manager destination sales & marketing NBTC, ondertekenden het
contract.
De applicatie zal via de internetomgeving www.holland.com ontsloten
worden. Via deze weg kunnen internationale meetingplanners en
congresorganisatoren hun wensen en aanvragen online kenbaar maken,
waarna deze worden doorgespeeld naar Nederlandse aanbieders. Daarnaast
zal de applicatie ook gebruikt worden door de NBTC-medewerkers zelf,
die via hun salesinspanningen pro-actief leads genereren en via het
systeem verwerken.
VOLUME POSITIEF BEINVLOEDEN
Jos Vranken, director of Sales & Marketing destination Holland van
NBTC is verheugd over deze samenwerking: Zo spelen we in op de wensen
van de markt, waarbij we meeting planners en congresorganisatoren
gemakkelijk, zowel persoonlijk als online, met Nederlandse aanbieders
in contact kunnen brengen. Door de web toepassing denken we ook het
volume positief te kunnen beïnvloeden, aangezien we daarbij niet
afhankelijk zijn van de beschikbare capaciteit op onze vestigingen. De
markt vindt haar eigen weg naar onze partners.
Vranken vervolgt: Er is gekozen voor het systeem van StarCite, omdat
dit systeem ons helpt om het proces omtrent genereren, registeren en
verwerken van sales leads professioneler, efficiënter, transparanter
en beter meetbaar te maken. Het streven van NBTC is om internationale
meetings en congressen in Nederland te laten toenemen. Deze tool is
daarbij een hulpmiddel voor de markt zelf, onze partners en onze eigen
medewerkers.
Vranken benadrukt daarbij meteen dat de Sales Lead Desk de menselijke
factor dus niet vervangt. De RFP-tool is niet meer en niet minder dan
een hulpmiddel ter aanvulling op de persoonlijke contacten die NBTC
vanuit al haar buitenlandse vestigingen met de markt heeft. Het
gebruik van de applicatie is vooralsnog voorbehouden aan de Holland
Convention Partners en de Preferred Business Partners van NBTC en zal
op korte termijn toegankelijk gemaakt worden via holland.com.