Talpa Nederland
Talpa radio nederland boven de tien!
Hilversum, 20 mei 2005 - Het marktaandeel op 10+ van Talpa Radio
Nederland stijgt tot boven de 10%. Dit blijkt uit de vandaag bekend
gemaakte luistercijfers van Intomart GFK over de maanden maart en
april. Radio 10 Gold stijgt met 0,4% naar 5,4%, terwijl Noordzee 100.7
FM stabiel blijft met een marktaandeel van 4,7%. Naar de zenders van
Talpa Radio Nederland luisteren gemiddeld per week drie miljoen
luisteraars!!!
Talpa Radio Nederland, de verkoop- en marketingorganisatie van
Noordzee 100.7 FM en Radio 10 Gold, is met beide zenders nu goed voor
een marktaandeel van 10,1%.
Talpa Radio Nederland richt zich met haar twee zenders op de doelgroep
vrouwen 20-49 jaar en scoort hierbij een marktaandeel van 13,8%.
Noordzee 100.7 FM richt zich op vrouwen 20-34 jaar en behaalt in die
groep 10,0%. Radio 10 Gold behaalt in de doelgroep vrouwen 35-49 jaar
een marktaandeel van 8,8%. Talpa Radio Nederland realiseert met beide
stations bijna een miljoen luisteraars per week in de belangrijke
commerciële doelgroep vrouwen 20-49 jaar.
Erik de Zwart, directeur Talpa Radio International: "Met deze
groeiende resultaten, in combinatie met het duidelijke profiel van
beide zenders, blijken we een steeds grotere groep trouwe luisteraars
te creëren voor zowel Noordzee 100.7 FM als Radio 10 Gold. De zomer
kan niet beter beginnen", aldus de Zwart.
Noordzee 100.7 FM is het music & entertainment station van Nederland.
Noordzee 100.7 FM is in bijna heel Nederland te ontvangen via 100.7
FM, maar in Noord-Nederland via 100.4 FM. Daarnaast is Noordzee 100.7
FM overal in Nederland te ontvangen via de kabel en via Digitenne.
Radio 10 Gold draait de grootste hits en heeft de meeste prijzen. De
muziek van toen en nu is gericht op de volwassen luisteraar. Radio 10
Gold is in heel Nederland en ver daarbuiten te ontvangen via AM 1008
en in heel Nederland ook via de kabel.
Kijk voor meer informatie op www.radio10gold.nl en www.noordzeefm.nl.
Radio 10 Gold en Noordzee 100.7 FM zijn onderdeel van Talpa Radio
International.
//// EINDE PERSBERICHT ////
Noot voor de redactie,