NIUZ B.V.
Telefonische nieuwsdienst Niuz uit de lucht
Persbericht 19 mei 2005
Telefonische nieuwsdienst Niuz uit de lucht
Amsterdam, 19 mei 2005 - De op 10 januari gelanceerde nieuwsdienst
Niuz gaat stoppen. Na evaluatie van de resultaten hebben de
aandeelhouders besloten om de huidige activiteiten van Niuz niet te
continueren.
Met de nieuwsdienst Niuz (spreek uit als 'nieuws') kunnen mobiele
bellers via 0900 0121 op ieder gewenst moment van de dag hun eigen
nieuwsbulletin beluisteren. De nieuwsdienst is spraakgestuurd zodat de
beller alleen het door hem gewenste nieuwsaanbod hoort. Niuz richt
zich met haar diensten op de drukbezette consument of professional die
via één telefoonnummer continu verzekerd is van juist die actuele
informatie die hij op dat moment wenst te ontvangen.
Naar nu blijkt is het aantal gebruikers van de dienst te klein om het
betaalbaar te kunnen blijven aanbieden. Jeroen Meuleman, directeur
Niuz: 'Dit is erg jammer en we hadden het niet verwacht. Aan
belangstelling voor ons idee was geen gebrek. Real-time en on-demand
gesproken nieuws voor de mobiele consument was er niet en onze
spraakgestuurde nieuwsdienst is een unicum.' Voor de nieuwsvoorziening
werkte Niuz samen met het ANP en diverse vak- en krantentitels. 'Alle
partijen waarmee we spraken waren enthousiast over het concept. Ook nu
we besloten hebben er mee te stoppen waren we nog met diverse nieuwe
titels en content leveranciers in gesprek.', zegt Meuleman. Ondanks de
goede ontvangst in de 'professionele markt' was er bij de consument te
weinig belangstelling. 'We hebben 4 maanden campagne gevoerd in
landelijke dagbladen, vaktitels, on-line en op de radio, maar het
leverde onvoldoende resultaat op. Uiteindelijk moeten mensen wel gaan
bellen, want daaruit komen onze inkomsten. Als dat dan onvoldoende
gebeurt moet je realistisch zijn en de balans opmaken'.
EINDE BERICHT
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Niuz B.V.
Jeroen Meuleman
Telefoon 06 - 29 00 76 55.
19 mei 05 08:51