Klantgestuurde innovatie in nieuwe CRM-oplossing van SAP
´s-Hertogebosch - 18 mei 2005 - SAP brengt de nieuwste versie van
mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM) op de markt. De
wensen en 'best practices' van meer dan 2.900 CRM-klanten uit meer dan
25 verschillende branches stonden centraal bij de totstandkoming van
deze versie. mySAP CRM 2005 is gebaseerd op het SAP NetWeaver platform
en biedt nieuwe analytische mogelijkheden en een verbeterde,
dashboardachtige gebruikersinterface. Hierdoor biedt deze nieuwste
versie branchespecifieke verbeteringen voor de telecomsector, de
publieke sector en financiële dienstverleners. Daarnaast zijn er
brancheoverstijgende mogelijkheden voor onder meer servicemanagement,
marketing resource management (MRM) en ondersteuning van verkopers
onderweg.
mySAP CRM 2005 biedt een uitgebreide set functies voor de integratie
van bedrijfsprocessen waarbij klanten direct zijn betrokken op het
gebied van marketing, sales en servicemanagement.
Marketing
* MRM automatiseert een aantal tijdverslindende administratieve
taken voor marketeers. Ook kunnen verkopers onderweg met hun
handheld informatie bekijken en bewerken en zo tijd besparen en de
effectiviteit van hun verkoopactiviteiten vergroten.
* E-mail response management system (ERMS is een beheersysteem voor
het beantwoorden van e-mail en helpt bedrijven bij het betaalbaar,
op persoonlijke wijze en effectief beheren van het groeiende
aantal e-mails van gebruikers. Het vergroot de nauwkeurigheid en
efficiëntie van uitgaande communicatie en verandert ingaande
berichten in verkoopmogelijkheden.
Sales
* Mobiele sales functionaliteit: met nieuwe en verbeterde
mogelijkheden kunnen verkopers onderweg met hun handheld
informatie bekijken en bewerken.
* Channel management: vergroot de verkoopmogelijkheden door
geïntegreerd campagnemanagement, partnerinformatie en gezamenlijke
planning en verwachtingen.
Servicemanagement
* mySAP CRM maakt servicemanagement-processen real-time
inzichtelijk. Zo kunnen bedrijven diensten sneller leveren,
interne kosten verlagen, nieuwe inkomensbronnen aanboren en
klantentrouw vergroten.
Innovatie voor de publieke sector, telecombedrijven en financiële
dienstverleners
SAP gaat zich op het gebied van CRM nu ook richten op groeimarkten,
zoals de publieke sector, telecombedrijven en financiële
dienstverleners.
* Voor de publieke sector levert mySAP CRM 2005 bijvoorbeeld een
brede reeks specifieke functies die onder meer zijn gericht op
case management. Hiermee wordt het mogelijk om gestructureerde en
ongestructureerde informatie die bij een bepaalde case hoort, te
verzamelen. Case managers kunnen de benaming, de naleving en de
inzet van diensten beter bepalen en bovendien beter zicht houden
op de sociale gevolgen van de resultaten.
* mySAP CRM 2005 biedt telecombedrijven een totaalbeeld van de klant
over alle departementen en partnernetwerken heen en helpt hen zo
bij het op elkaar afstemmen van hun steeds diverser wordende
dienstenpakket. Hoe sneller en bruikbaarder het zicht op de klant
is, hoe beter telecombedrijven de brede reeks producten en
diensten op de markt kunnen brengen die nodig is voor groei in
deze moeilijke markt.
* Voor financiële dienstverleners, die bij het beheer van leningen
nog vaak vertrouwen op papieren processen, realiseert mySAP CRM
2005 real-time internationale samenwerking tussen afdelingen en
kredietverstrekkers. Banken kunnen hierdoor hun klanten beter van
dienst zijn met een nauw geïntegreerde business- en IT-omgeving
die het complete kredietproces beheert, van aanvraag tot
acceptatie.
Gebruiksgemak voor meer productiviteit
Acceptatie door de eindgebruiker en gebruiksgemak zijn factoren die
zorgen voor een succesvolle en betaalbare CRM-implementatie. mySAP CRM
2005 heeft een intuïtieve gebruikersinterface die de portal-,
webapplicatie- en business intelligencemogelijkheden van SAP NetWeaver
gebruikt. Met deze nieuwste versie zijn taken sneller uit te voeren en
zijn de trainingskosten lager. Gebruikers kunnen met hyperlinks van
analytische rapporten direct doorklikken naar het originele document,
bijvoorbeeld van totaaloverzichten van bestellingen naar één
specifieke order.
Over mySAP CRM
SAP biedt meer dan traditionele CRM-functionaliteit. Met innovatie en
ongeëvenaarde branchekennis stelt SAP nieuwe standaarden voor de
manier waarop bedrijven contacten met klanten en partners onderhouden.
Met als resultaat bedrijfsprocessen waarbij de klant centraal staat
over alle bedrijfsbrede activiteiten en bedrijfsapplicaties heen.
mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM) biedt brede,
diepgaande functionaliteit met meer dan 280 end-to-end,
branchespecifieke processen die tegemoet komen aan de unieke eisen van
meer dan 25 branches. mySAP CRM is gebouwd op het open, op webservices
gebaseerde SAP NetWeaver technologieplatform en helpt bedrijven
optimaal te profiteren van hun bestaande IT-investeringen, kosten te
verlagen, investeringen sneller terug te verdienen en
bedrijfsprocessen voortdurend verder te ontwikkelen.
Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in business software-oplossingen. Met
deze oplossingen bedient SAP zowel kleine en middelgrote bedrijven als
grote internationale ondernemingen. Met behulp van mySAP Business
Suite verbeteren bedrijven overal ter wereld hun relaties met klanten
en partners, stroomlijnen zij hun bedrijfsvoering en bereiken zij
aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens en
bedrijfsprocessen. SAP NetWeaver, het open integratie- en
applicatieplatform voor op webservices gebaseerde applicaties, vormt
hiervoor de basis. SAP heeft momenteel 25 branchespecifieke
marktoplossingen, variërend van de high-tech industrie, retail,
overheids- en financiële instellingen. Op dit moment gebruiken meer
dan 27.000 bedrijven verspreid over meer dan 120 landen software van
SAP. Het totale aantal SAP installaties is wereldwijd gestegen tot
boven 91.500. SAP heeft dochterondernemingen in meer dan vijftig
landen. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen, waaronder de
beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'.
Bezoek ook: www.sap.com/community/netherlands
---
SAP