UPC NEDERLAND
Amsterdams Uitburo vindt multimedia partner in UPC Nederland
Het Amsterdams Uitburo en UPC Nederland gaan samenwerken als partners.
De partijen ondertekenen vandaag een overeenkomst voor drie jaar.
Samen met UPC zal het AUB het publiek met de nieuwste multimediale
middelen informeren over het culturele aanbod in de hoofdstad.
Daarnaast is UPC tot 2008 hoofdsponsor van de Uitmarkt, de jaarlijkse
opening van het culturele seizoen.
'Met de expertise van UPC hebben wij nieuwe middelen in handen om
mensen te informeren en te enthousiasmeren. Samen met onze nieuwe
partner zullen wij bijvoorbeeld op onze website het publiek een
visueel voorproefje geven van een voorstelling of tentoonstelling. Dat
maakt het culturele aanbod nog toegankelijker en we bereiken een
breder publiek', zegt Thérèse van Schie, directeur van het Amsterdams
Uitburo.
Digitale media
UPC en het AUB onderzoeken de komende jaren hoe met de inzet van
nieuwe digitale media als internet, sms-applicaties en webcasting het
culturele aanbod in de hoofdstad kan worden ontsloten. 'Uiteindelijk
willen we de mensen bereiken die nu nog geen gebruik maken van het
culturele uitgaanscircuit in Amsterdam', aldus Van Schie.
Sneak previews
Van 26 tot en met 28 augustus krijgt het publiek tijdens de Uitmarkt
in Amsterdam een eerste indruk van wat de samenwerking van het AUB en
UPC Nederland betekent. Grote schermen in de stad laten de mensen
buiten zien wat er in de theaters gebeurt. Van Schie: 'We willen de
bezoekers sneak previews aanbieden van de voorstellingen. Op de twee
grote schermen in de stad laten we live zien wat er op het hoofdpodium
gebeurt. En we willen webcast beelden verzorgen van verschillende
podia.'
Breed publiek
Voor UPC was de samenwerking met het AUB een logische stap. Op
cultuurgebied sponsorde de kabelmaatschappij eerder de
fototentoonstelling Play. Ook is UPC sinds vijf jaar hoofdsponsor van
het concertgebouw De Doelen in Rotterdam. 'Cultuursponsoring past goed
bij UPC mits het een breed publiek aanspreekt. Bij het AUB gaat het om
uitgaan, bij ons vooral om plezier thuis. De verbindende factor is
entertainment. Met onze kennis en kunde op het gebied van televisie en
internet zijn wij een echte partner voor het AUB', zegt Diederik
Karsten, Managing Director van UPC Nederland.