PERSBERICHT - 2005-05-18
Al tweederde van de passagiers kiest voor geheel verzorgde reis
Forse groei 'all-inclusives' bij Neckermann
Neckermann, de grootste aanbieder van All Inclusive vakanties in
Nederland, ziet het aantal klanten dat voor een All Inclusive vakantie
kiest dit jaar fors verder stijgen. Koos vorig jaar meer dan de helft
van alle vakantiegangers voor de All Inclusive formule, dit jaar kiest
tweederde van de klanten voor een compleet verzorgde vakantie.
De nummer één onder de All Inclusive vakanties blijft de Dominicaanse
Republiek. Ruim 95% van alle klanten die afreizen naar dit eiland in
de Caribische zee kiest voor een All Inclusive verzorging. Maar ook
andere verre bestemmingen als Cuba, Mexico en Kenia (Mombasa), worden
steeds meer ontdekt als All Inclusive bestemmingen.
Dichtbij
Op de dichtbij bestemmingen zijn Turkije (72%*) en Egypte (70%*) de
populairste All Inclusive bestemmingen. Op alle bestemmingen stijgt
het percentage klanten dat een All Inclusive vakantie boekt. De
grootste stijgers zijn Marokko (Agadir) van 25% naar 50% en Bulgarije
van 36% naar 61%. Gezien de populariteit passen ook vele accommodaties
op de traditionele bestemmingen, zoals Spanje, hun verzorging aan en
zijn deze op All Inclusive basis te boeken.
Onderscheid
Binnen alle All Inclusive vakanties maakt Neckermann een onderscheid
tussen reguliere All Inclusive en Ultra All Inclusive, waarbij
bijvoorbeeld faciliteiten als kapper, massage, sauna, roomservice of
watersporten zijn inbegrepen en ook internationale dranken geserveerd
worden.
Gemak en zekerheid
De reden dat steeds meer mensen kiezen voor All Inclusive is het gemak
en de zekerheid die een All Inclusive vakantie met zich meebrengt.
Zorgeloos genieten en geen onverwachte kosten ter plaatse. Neckermann,
dit jaar door de Nederlandse reisbranche wederom verkozen tot beste
aanbieder van All Inclusive vakanties, biedt het grootste All
Inclusive aanbod van Nederland.
* gemiddelde over de diverse bestemmingen.
Noot voor de redactie,