Amsterdam, 17 mei 2005
ABN AMRO start internetproef met MSN saldo
ABN AMRO start vandaag een internetproef met MSN saldo. Klanten van de
bank kunnen via MSN hun actuele saldo opvragen. De laatste anderhalf
jaar heeft MSN Messenger als nieuw medium aan populariteit gewonnen.
Met de proef wil ABN AMRO onderzoeken of dit kanaal geschikt is voor
het leveren van bankdiensten.
De werking van MSN saldo is gelijk aan die van SMS saldo, een dienst
die ABN AMRO in 2004 heeft geïntroduceerd en momenteel door ruim
10.000 klanten wordt gebruikt. De klant wordt in staat gesteld om een
chat sessie met ABN AMRO op te starten en op deze eenvoudige manier
zijn saldo van zijn rekeningen op te vragen. Ruim 75 procent van alle
Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar is actief op MSN. Voor
deelname aan de proef worden in eerste instantie 250 studenten
uitgenodigd, die zelf weer andere studenten kunnen uitnodigen. Als het
maximale aantal gebruikers van 1.000 is bereikt zal de
inschrijfmogelijkheid gesloten worden.
'De afgelopen vijf jaar is het internetgebruik in Nederland enorm
toegenomen. De internetbrowser en e-mail zijn de stuwende kracht
hierachter', aldus Paskal van Lomm, bij ABN AMRO verantwoordelijk voor
Internet Bankieren. 'Inmiddels regelen ruim 2,1 miljoen klanten bij
ABN AMRO hun bankzaken via internet. We onderzoeken continu hoe we nog
beter in kunnen spelen op de behoefte van onze klanten door nieuwe
mogelijkheden toe te voegen aan onze site. In dat kader starten we
vandaag de proef met MSN saldo.'
Tot nu toe kunnen klanten hun actuele saldo opvragen via een
medewerker op kantoor, het call center en internet bankieren.
ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Persvoorlichting
(HQ 9140)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam
Telefoon: 020 628 89 00
Buiten kantoortijden:
020 629 80 00
Fax: 020 629 54 86
Copyright © 1998-2005 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.
ABN AMRO