Print
BMW continueert sponsoring KLM Open
(17-5-2005)
De eerste professional die tijdens het KLM Open 2005 de vijftiende
hole in één slag weet te slechten, rijdt in een exclusieve BMW 645
ci cabrio naar huis toe. Met een waarde van 112.000 euro is dit met
afstand de duurste hole-in-one prijs ooit in Nederland uitgeloofd.
BMW is wereldwijd hoofdsponsor in vier grote toernooien op de European
Tour, waaronder het BMW Championship op Wentworth, en is sinds dit
jaar tevens partner van de European Tour. Met de continuering van de
sponsoring van het KLM Open vergroot BMW Group Nederland haar
betrokkenheid bij de golfsport in Nederland.
Alle spelers en officials zullen tijdens het KLM Open in een van de 35
BMW's met chauffeur worden vervoerd. Tevens zullen er een aantal
exclusieve modellen voor het publiek worden tentoongesteld. De
chauffeurs krijgen een speciale rijvaardigheidstraining om op
verantwoordelijke en gepaste wijze de spelers te vervoeren. De
afgelopen jaren is de Hilversumsche Golf Club overigens verkozen tot
de beste courtesy car service van Europa.
Mede-toernooidirecteur Daan Slooter:
"De kwaliteit van de courtesy car Service is altijd een belangrijk
ingrediënt geweest voor het succes van ons Open. Met BMW wordt dat
visitekaartje alleen maar mooier en beter. Deze auto voor een
hole-in-one zal zeker tot de verbeelding spreken bij de spelers op de
Tour. Reken maar dat ze een beetje extra hun best gaan doen op de
vijftiende hole."
Diederik Reitsma, BMW Group Nederland:
"Sponsoring van het KLM Open sluit ook perfect aan bij de
internationale strategie. De golfsport is exclusief, uitdagend en
fascinerend en past daarmee perfect bij het merk BMW. Golf is naast
motorsport en zeilen de belangrijkste pijler van onze sportsponsoring.
We zien ook duidelijk een toenemend belang van golf onder onze
doelgroepen. Niet voor niets is BMW een van de grootste sponsoren in
golf in Europa."
Het KLM Open is onderdeel van de European Tour en wordt ondersteund
door de partners KLM, Fortis en KPMG.
www.klmopen.nl
AutoRai