AutoRai

Print

BMW continueert sponsoring KLM Open

(17-5-2005)
De eerste professional die tijdens het KLM Open 2005 de vijftiende hole in één slag weet te slechten, rijdt in een exclusieve BMW 645 ci cabrio naar huis toe. Met een waarde van 112.000 euro is dit met afstand de duurste hole-in-one prijs ooit in Nederland uitgeloofd. BMW is wereldwijd hoofdsponsor in vier grote toernooien op de European Tour, waaronder het BMW Championship op Wentworth, en is sinds dit jaar tevens partner van de European Tour. Met de continuering van de sponsoring van het KLM Open vergroot BMW Group Nederland haar betrokkenheid bij de golfsport in Nederland.

Alle spelers en officials zullen tijdens het KLM Open in een van de 35 BMW's met chauffeur worden vervoerd. Tevens zullen er een aantal exclusieve modellen voor het publiek worden tentoongesteld. De chauffeurs krijgen een speciale rijvaardigheidstraining om op verantwoordelijke en gepaste wijze de spelers te vervoeren. De afgelopen jaren is de Hilversumsche Golf Club overigens verkozen tot de beste courtesy car service van Europa.

Mede-toernooidirecteur Daan Slooter:
"De kwaliteit van de courtesy car Service is altijd een belangrijk ingrediënt geweest voor het succes van ons Open. Met BMW wordt dat visitekaartje alleen maar mooier en beter. Deze auto voor een hole-in-one zal zeker tot de verbeelding spreken bij de spelers op de Tour. Reken maar dat ze een beetje extra hun best gaan doen op de vijftiende hole."

Diederik Reitsma, BMW Group Nederland:
"Sponsoring van het KLM Open sluit ook perfect aan bij de internationale strategie. De golfsport is exclusief, uitdagend en fascinerend en past daarmee perfect bij het merk BMW. Golf is naast motorsport en zeilen de belangrijkste pijler van onze sportsponsoring. We zien ook duidelijk een toenemend belang van golf onder onze doelgroepen. Niet voor niets is BMW een van de grootste sponsoren in golf in Europa."

Het KLM Open is onderdeel van de European Tour en wordt ondersteund door de partners KLM, Fortis en KPMG.
www.klmopen.nl