Ingezonden persbericht

Www.meldmeter.nl maakt einde aan onnodige abonnementen

Het is nu zaak voor de brancheorganisaties dat ze dit concept inzien en ook ondersteunen

HEUSDEN, 20050513 -- Door de lancering van www.meldmeter.nl hoopt de initiatiefnemer Loek van Tongeren uit Heusden, een definief einde te maken aan de rompslomp rondom "onnodige" abonnementen op allerlei bladen, boeken en platenclubs verzekeringen, gsm etc.. Volgens een uitzending van het consumentenprogramma "Kassa" van de Vara blijkt maar liefst 40% van de bevolking over abonnementen te beschikken, die men eigenlijk liever niet had. Een meldingsplicht zou een goed initiatief zijn om mensen tijdig te melden dat een abonnement afloopt.


Copylease, een klein IT bedrijf is na het zien van deze uitzending gaan brainstormen en kwam al snel met het idee, om een online meldmeter op te zetten, waar men alle abonnementen kan onderbrengen. Op die manier worden alle abonnementen door één systeem 24 uur p/d, 365 dagen per jaar bewaakt. Het voordeel van dit systeem is, dat de branche zelf geen "dure" tijdrovende individuele systemen hoeft te ontwikkelen maar dat alles nu centraal is gebundeld.

De website met de passende naam: www.meldmeter.nl is nu in testfase, en er wordt met man en macht aan gewerkt om het systeem maandag 16 mei "full operationeel" te krijgen.

Particulieren kunnen op éénvoudige wijze zich aanmelden met hun N.A.W. gegevens waarna ze een mailtje krijgen met een link om hun account te activeren. Met hun inloggevens kunnen ze inloggen en daarna al hun abonnementsgevens invoeren in het systeem.

Het systeem waakt over alle afgesloten abonnementen, en geeft tijdig een mailtje met weerom een link om op te klikken zodat het systeem weet dat u het bericht ontvangen heeft. De gebruiker kan dan in het systeem het desbetreffende abonnement met een simpele klik deactiveren, uitprinten en opsturen naar het betreffende bedrijf. Ook een SMS alert behoort tot de mogelijkheden en zal z.s.m. worden ingebouwd zodat men ook per SMS op de hoogte wordt gehouden van het aflopen van een abonnement.

Maandelijks worden de aangesloten leden op de hoogte gebracht met een meldmeter-rapport van de huidige abonnementen. Op deze manier blijft het systeem contact houden met de leden en voorkomt men dat b.v. door verhuizing etc.. het contact wordt verbroken. Komt er géén reactie b.v. op een gezonden rapport, dan wordt dit nogmaals verzonden. Komt hierop géén reactie dan neemt Meldmeter contact op per brief, telefoon of SMS.

In de nabije toekomst als de branche ook het nut van dit systeem inziet gaat Meldmeter ook te downloaden opzegformulieren van de bedrijven zelf in het systeem zetten.