QUASAR

Nederland opent ogen voor waarheid over websites

Na de VS is ook in Nederland een intelligente oplossing beschikbaar om de functies van websites in kaart te brengen. Zo wordt ook in ons land afgerekend met sites die op het oog technologisch goed in elkaar zitten, terwijl ze in werkelijkheid nog niet de helft van het succes genereren dat mogelijk is.

De snelle ontwikkelingen van websites die nu ook in toenemende mate uitgerust worden met Podcasting, vraagt volgens de oude Nederlandse opvattingen, vooral veel technologie. Het meten van die technologie geschiedt doorgaans op basis van bezoekersaantallen en het registreren van hoeveelheden downloads. Er is nog niet echt goed zicht op de logica en de werkzaamheid van een site. Daarin gaat nu verandering komen.

Prophet onderscheidt zich op de volgende eigenschappen:

a. registreert op een unieke wijze de ervaringen en gedrag van alle gebruikers in de e-commerce omgeving.
b. informeert over alle facetten van e-business (entree, verblijf, afhandeling en loyaliteit).
c. segmenteert de rapportage waardoor resultaten van e-business helder gepresenteerd worden.
d. is zeer eenvoudig te implementeren

Prophet gaat dus verder dan het meten van een website. Het is een stap na gangbare methoden. Prophet gaat dieper. Doordat het gedrag en de ervarings- leercurve van gebruikers worden gemeten, kan men dus duidelijk zien hoe functioneel een website daadwerkelijk is. Prophet is een product dat direct van de plank leverbaar is. Wie schrijft voor managers kan dus stellen dat ondernemers hele mooie websites bouwen, die zeer verantwoord ontwerpen en meten, zonder daadwerkelijk te weten of de klant er ook blij mee is.

Nederland mist e-business

Prophet wordt toegepast op allerlei plaatsen waar mensen die bezorgd zijn over de waarde en de kwaliteit van de informatievoorziening naar de gebruiker. De markt in Nederland loopt achter op het vraagstuk waar het antwoord voor heeft. In de VS is de investeringsbereidheid en het bewustzijn op dit vlak groot, hier in Nederland zijn we nog veel meer bezig met het bouwen van de website zelf. In Nederland is men nog te makkelijk te snel tevreden over de statistieken van de site. Ondernemers missen hierdoor kansen.

Prophet komt van Arcade Netwerken. Vanuit Arcade is ook gewerkt aan de gestage uitbouw van intelligente woningen en kantoren middels domotica.Hiermee onderscheidt het zich op technologisch en methodisch inzichtelijk niveau van de concurrentie. Ook op het nieuwe vlak van emotionele spiritualiteit onderscheidt Arcade zich, door producten niet als technisch middel te zien, maar steeds uit te gaan van de dialoog met gebruikers en hun specifieke wensen en verwachtingen.

Informatie: 06 54 905 302 of email naar
info@quasar-group.nl
Bericht geplaatst door Ton Plekkenpol
voor Arcade Netwerken


16 mei 05 17:56