QUASAR
Nederland opent ogen voor waarheid over websites
Na de VS is ook in Nederland een intelligente oplossing beschikbaar om
de functies van websites in kaart te brengen. Zo wordt ook in ons land
afgerekend met sites die op het oog technologisch goed in elkaar
zitten, terwijl ze in werkelijkheid nog niet de helft van het succes
genereren dat mogelijk is.
De snelle ontwikkelingen van websites die nu ook in toenemende mate
uitgerust worden met Podcasting, vraagt volgens de oude Nederlandse
opvattingen, vooral veel technologie. Het meten van die technologie
geschiedt doorgaans op basis van bezoekersaantallen en het registreren
van hoeveelheden downloads. Er is nog niet echt goed zicht op de
logica en de werkzaamheid van een site. Daarin gaat nu verandering
komen.
Prophet onderscheidt zich op de volgende eigenschappen:
a. registreert op een unieke wijze de ervaringen en gedrag van alle
gebruikers in de e-commerce omgeving.
b. informeert over alle facetten van e-business (entree, verblijf,
afhandeling en loyaliteit).
c. segmenteert de rapportage waardoor resultaten van e-business helder
gepresenteerd worden.
d. is zeer eenvoudig te implementeren
Prophet gaat dus verder dan het meten van een website. Het is een stap
na gangbare methoden. Prophet gaat dieper. Doordat het gedrag en de
ervarings- leercurve van gebruikers worden gemeten, kan men dus
duidelijk zien hoe functioneel een website daadwerkelijk is. Prophet
is een product dat direct van de plank leverbaar is. Wie schrijft voor
managers kan dus stellen dat ondernemers hele mooie websites bouwen,
die zeer verantwoord ontwerpen en meten, zonder daadwerkelijk te weten
of de klant er ook blij mee is.
Nederland mist e-business
Prophet wordt toegepast op allerlei plaatsen waar mensen die bezorgd
zijn over de waarde en de kwaliteit van de informatievoorziening naar
de gebruiker. De markt in Nederland loopt achter op het vraagstuk waar
het antwoord voor heeft. In de VS is de investeringsbereidheid en het
bewustzijn op dit vlak groot, hier in Nederland zijn we nog veel meer
bezig met het bouwen van de website zelf. In Nederland
is men nog te makkelijk te snel tevreden over de statistieken van de
site. Ondernemers missen hierdoor kansen.
Prophet komt van Arcade Netwerken. Vanuit Arcade is ook gewerkt aan de
gestage uitbouw van intelligente woningen en kantoren middels
domotica.Hiermee onderscheidt het zich op technologisch en methodisch
inzichtelijk niveau van de concurrentie. Ook op het nieuwe vlak van
emotionele spiritualiteit onderscheidt Arcade zich, door producten
niet als technisch middel te zien, maar steeds uit te gaan van de
dialoog met gebruikers en hun specifieke wensen en verwachtingen.
Informatie: 06 54 905 302 of email naar
info@quasar-group.nl
Bericht geplaatst door Ton Plekkenpol
voor Arcade Netwerken
16 mei 05 17:56