PERSBERICHT - 2005-05-16

Toeristisch Brabant shirtsponsor van RKC Waalwijk

Toeristisch Brabant gaat in het voetbalseizoen 2005/2006 RKC Waalwijk als shirtsponsor ondersteunen met als slogan 'Bijzonder Brabant', het thema van dé toeristische promotiecampagne van de provincie. Gedeputeerde Hoes en het Brabants Bureau voor Toerisme hebben dat zaterdag voor de aftrap van de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch (2-0) bekend gemaakt.

Bijzonder Brabant is dé promotiecampagne van het Brabants Bureau voor Toerisme, de doelstelling is het economisch rendement van toerisme en recreatie in Brabant een impuls te geven. Centraal in de campagne staat de nieuwe internetsite: www.bijzonderbrabant.nl. In de campagne wordt intensief samengewerkt met het Brabantse bedrijfsleven. Naast de reguliere ondersteuning van de promotiecampagne heeft een aantal bedrijven zich bereid gevonden om extra gelden te investeren in de sponsoring van RKC WAALWIJK.

Rasecht Brabantse club
Leo Beckers (directeur Brabants Bureau voor Toerisme): Wij zijn bijzonder blij dat dit Brabantse bedrijfsleven een rasechte Brabantse club als RKC WAALWIJK ondersteunt. Temeer daar RKC WAALWIJK Bijzonder Brabant de mogelijkheid biedt om via allerlei communicatiemiddelen de naamsbekendheid van het toeristisch merk Brabant te vergroten. Marcel Brands (algemeen directeur RKC WAALWIJK): Bijzonder Brabant: een passende shirtsponsor voor een Bijzondere club RKC WAALWIJK.

Centrale boodschap
Centrale boodschap van de campagne: de provincie is van alle markten thuis. In Brabant gaan natuur en cultuur samen, vullen water en bos elkaar aan, is het mogelijk om actief en passief te recreëren, te verblijven op een boerderijcamping en vijfsterren hotel, chique en lowbudget op stap te gaan. Een publiciteitsoffensief in landelijke en regionale media, op de radio en in dagbladen en natuurlijk de shirtreclame bij RKC WAALWIJK, moet de bekendheid van het toeristische merk Brabant vergroten.

Fantastisch middel
Natuurlijk is de shirtsponsoring van RKC WAALWIJK een fantastisch middel om deze doelstelling te bereiken. In alle communicatie-uitingen wordt verwezen naar een nieuwe unieke website die een goede en toegankelijke zoekstructuur biedt in het totale toeristisch recreatief aanbod van Bijzonder Brabant. Daarnaast kan de consument terecht voor algemene informatie over Brabant en de verschillende regios, interessante tips, acties of arrangementen. Maar de site biedt meer, zoals het samenstellen van een eigen reisgids, het aanvragen van een brochure of een Nieuwsbrief, waarbij de consument zelf bepaalt over welke interessegebieden hij geïnformeerd wil worden.

Noot voor de redactie