PERSBERICHT - 2005-05-16
Toeristisch Brabant shirtsponsor van RKC Waalwijk
Toeristisch Brabant gaat in het voetbalseizoen 2005/2006 RKC Waalwijk
als shirtsponsor ondersteunen met als slogan 'Bijzonder Brabant', het
thema van dé toeristische promotiecampagne van de provincie.
Gedeputeerde Hoes en het Brabants Bureau voor Toerisme hebben dat
zaterdag voor de aftrap van de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch (2-0)
bekend gemaakt.
Bijzonder Brabant is dé promotiecampagne van het Brabants Bureau voor
Toerisme, de doelstelling is het economisch rendement van toerisme en
recreatie in Brabant een impuls te geven. Centraal in de campagne
staat de nieuwe internetsite: www.bijzonderbrabant.nl. In de campagne
wordt intensief samengewerkt met het Brabantse bedrijfsleven. Naast de
reguliere ondersteuning van de promotiecampagne heeft een aantal
bedrijven zich bereid gevonden om extra gelden te investeren in de
sponsoring van RKC WAALWIJK.
Rasecht Brabantse club
Leo Beckers (directeur Brabants Bureau voor Toerisme): Wij zijn
bijzonder blij dat dit Brabantse bedrijfsleven een rasechte Brabantse
club als RKC WAALWIJK ondersteunt. Temeer daar RKC WAALWIJK Bijzonder
Brabant de mogelijkheid biedt om via allerlei communicatiemiddelen de
naamsbekendheid van het toeristisch merk Brabant te vergroten. Marcel
Brands (algemeen directeur RKC WAALWIJK): Bijzonder Brabant: een
passende shirtsponsor voor een Bijzondere club RKC WAALWIJK.
Centrale boodschap
Centrale boodschap van de campagne: de provincie is van alle markten
thuis. In Brabant gaan natuur en cultuur samen, vullen water en bos
elkaar aan, is het mogelijk om actief en passief te recreëren, te
verblijven op een boerderijcamping en vijfsterren hotel, chique en
lowbudget op stap te gaan. Een publiciteitsoffensief in landelijke en
regionale media, op de radio en in dagbladen en natuurlijk de
shirtreclame bij RKC WAALWIJK, moet de bekendheid van het toeristische
merk Brabant vergroten.
Fantastisch middel
Natuurlijk is de shirtsponsoring van RKC WAALWIJK een fantastisch
middel om deze doelstelling te bereiken. In alle communicatie-uitingen
wordt verwezen naar een nieuwe unieke website die een goede en
toegankelijke zoekstructuur biedt in het totale toeristisch recreatief
aanbod van Bijzonder Brabant. Daarnaast kan de consument terecht voor
algemene informatie over Brabant en de verschillende regios,
interessante tips, acties of arrangementen. Maar de site biedt meer,
zoals het samenstellen van een eigen reisgids, het
aanvragen van een brochure of een Nieuwsbrief, waarbij de consument
zelf bepaalt over welke interessegebieden hij geïnformeerd wil worden.
Noot voor de redactie