Provincie Groningen

TV-spots over Groningen weer terug op de buis
10 mei 2005

Vanaf deze week zijn de commercials over Groningen weer terug op TV. Tot en met 29 mei 2005 zijn ze te zien op de zenders Nederland 1, 2, 3 en RTL 4 en 5 en Yorin. De spots zijn een initiatief van de Provincie Groningen om toeristen naar Groningen (stad en provincie) te trekken. De spots worden deze keer ondersteund met advertenties (zie bijlage) in het Volkskrant Magazine (14/5), in de bladen Op pad (29/4), Living (27/5) en Reizen (27/5) en met banners op verschillende websites. Zie voor de advertenties het document onder aan deze pagina.

De campagne voor de provincie is gemaakt door het Groningse reclamebureau Thalen/Baseline in opdracht van Marketing Groningen en wordt medegefinancierd door o.a. de gemeente Groningen en het Groninger Promotie Overleg (GPO). De commercials brengen Groningen op een verfrissende en dynamische manier in beeld. Ze moeten een 'prettig Groningen-gevoel' oproepen en Groningen neerzetten als toeristische bestemming.

Dit is nodig omdat, zoals uit marktonderzoek blijkt, bezoekers een veel hoger waarderingscijfer aan Groningen geven als toeristische bestemming (7,8) dan de niet-bezoeker (5,6). Bovendien zijn toeristen nà een bezoek aanzienlijk positiever dan vooraf.

Het is dan ook de bedoeling dat de commercials mensen op het idee brengen, dat je echt iets hebt gemist als je hier nog nooit bent geweest: "Waarom hebben we dit niet eerder gedaan!" De spots laten naast bekende locaties ook bekende Groningers zien. Bekijk de nieuwe reclamespot (MPG file, 4.2 MB)

Grootte
pdf icon Advertentie TV-spot
(107 kb)