Nederlandse Spoorwegen
12 mei 2005
NS wint SAN Accent voor Herfstcampagne
NS is gisteravond met de `Treinen door de herfst' campagne 2004 in de
prijzen gevallen. De sympathieke en opvallende campagne, vooral
bekend van de tv-spotjes `Bijremmen' en `Pitstop' werd door de vakjury
bekroond met een SAN Accent.
De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) reikt jaarlijks Accenten uit aan de meest effectieve
campagnes. De SAN Accent is de enige communicatie vakprijs van adverteerders voor
adverteerders. De jury bestaat uit marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven
die de campagnes beoordelen op onder meer creativiteit, mediastrategie en in welke mate de
communicatiedoelstelling is behaald.
Marketingdirecteur Jan Paul van Heemskerck is erg blij met de prijs: "Het is fantastisch dat NS voor
deze campagne na de waardering die het al kreeg van medewerkers en klanten, deze nu ook krijgt
van vakgenoten".
Treinen door de herfst
NS doet er alles aan om haar reizigers ondanks de weersinvloeden ook in de herfst zo prettig
mogelijk te laten reizen. Enerzijds met verschillende technische maatregelen, anderzijds met leuke
herfstaanbiedingen (NS-Herfsttoer, leenparaplu, etc.) en activiteiten voor de reizigers (Janine
Jansen, kappers en schoenpoetsers). TV-commercials, met een knipoog, waren onderdeel van de
campagne om reizigers te informeren over de herfst.
NS investeert sinds 2003 17 miljoen extra in technische maatregelen over een periode van 3 jaar
(o.a. ABS, gladheidwaarschuwingen, zandstrooiers). Tijdens de herfst van 2003 en 2004 waren de
effecten al duidelijk merkbaar voor treinreizigers.
Noot aan de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met NS persvoorlichting,
telefoonnummer (030) 235 70 70.
NS
NS speelt een belangrijke rol in de mobiliteit van Nederland. De onderneming stelt zich ten doel reizigers veilig, op tijd
en comfortabel te vervoeren via aantrekkelijke stations. NS is de grootste reizigersvervoerder op het spoor in
Nederland. Hoofddoelstellingen van het beleid zijn: op tijd rijden, informatie verstrekken en service verlenen,
bijdragen aan de sociale veiligheid, voldoende vervoerscapaciteit creëren en zorgen voor schone treinen en stations.
NS verzorgt in Nederland dagelijks met zo'n 5.000 treinritten het vervoer van 1 miljoen reizigers. Daarvoor zijn 2800
rijtuigen met 240.000 zitplaatsen beschikbaar. In Nederland beheert NS 388 stations.
NS Groep N.V., Utrecht
Handelsregister Utrecht 30124358
Datum 12 mei 2005
Pagina 2/2
In het Verenigd Koninkrijk exploiteert NS samen met haar Britse partner Serco twee vervoerconcessies: Mersey Rail
rondom Liverpool en Northern Rail in het noorden van Engeland.
Bijna 25.000 medewerkers houden zich dagelijks bezig met de dienstverlening aan de treinreizigers.
Het Nederlandse spoorwegnet is niet in handen van NS. Het beheer van de infrastructuur (rails, seinen, bovenleiding,
etc) en de railverkeersleiding zijn taken van ProRail.
De Inspectie Verkeer en Waterstaat ziet toe op de spoorwegveiligheid in Nederland.
---- --