Persuitnodiging
Amsterdam, 9 mei 2005
Illusionist Hans Klok start KWF-zoncampagne
Illusionist Hans Klok geeft op 11 mei in de Bijenkorf in Amsterdam het
startsein voor de KWF-campagne Te veel zon is niet gezond. De
boodschap van de campagne is voor jong en oud relevant, maar de
campagne richt zich dit jaar in het bijzonder op kinderen en hun
ouders. In de Bijenkorf wordt de stripfiguur Sjonnie Shadow
geïntroduceerd. Vijftig basisschoolleerlingen zullen bij de act
aanwezig zijn.
Aftrap campagne
datum: woensdag 11 mei 2005
tijdstip: 11.45 12.45 uur
plaats: lichthal van de Bijenkorf in Amsterdam (1ste verdieping)
Inhoud campagne
Sjonnie Shadow speelt de hoofdrol in de KWF-zoncampagne. Voor de
campagne is de kindersite www.sjonnieshadow.nl en lesmateriaal voor
basisscholen ontwikkeld. Ook is vanaf 11 mei de Sjonnie Shadow Watch
verkrijgbaar, een polsbandje met zonsterkte-indicator. De zoncampagne
wordt via een TV-spot en advertenties in de vorm van korte
stripverhalen onder de aandacht gebracht. De Bijenkorf, Etos,
Kidslabel, Nickelodeon en Vichy ondersteunen de campagne.
Meer informatie
Onder Dossiers & beeldmateriaal vindt u achtergrondinformatie over
verstandig zonnen en huidkanker. U kunt hier ook beeldmateriaal van
de zoncampagne downloaden. De website www.sjonnieshadow.nl gaat op 11
mei online.
Aanmelden
Wilt u bij de aftrap van de KWF-zoncampagne aanwezig zijn? Neem dan
contact op met Juliette de Voogd, senior persvoorlichter, T 06 129 261
92, e-mail jdvoogd@kwfkankerbestrijding.nl.
KWF Kankerbestrijding strijdt al ruim 55 jaar voor minder kans op
kanker, meer kans op genezing en een betere kwaliteit van leven voor
kankerpatiënten en hun naasten.
laatst gewijzigd op 09 mei 2005
Nederlandse Kankerbestrijding