Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
ZONNATURA INTRODUCEERT NIEUWE PRODUCTEN: SAPPA!, SOcrispY EN WERELDTHEE
Zoetermeer, 10 mei 2005 - Zonnatura, producent van natuurlijke voedingsmiddelen, introduceert een lijn van drie nieuwe producten: Sappa!, SOcrispY en nieuwe authentieke theeën. Sappa! is een unieke mix van minimaal 8 verschillende soorten fruit en groenten en bevat per fles ruimschoots de dagelijkse behoefte aan 2 stuks fruit en 2 ons groenten. Daarnaast biedt Zonnatura met SOcrispY een lekker en verantwoord tussendoortje bestaande uit krokante crisps die gemiddeld 25% minder calorieën en 70% minder vet bevatten dan chips. Het assortiment kruidenthee is uitgebreid met drie unieke theemelanges uit China, Argentinië en India. Met deze drie productinnovaties op basis van pure ingrediënten speelt Zonnatura in op de hedendaagse behoefte van consumenten aan lekkere én gezonde voedingsmiddelen.
GEZOND GENIETEN
Dat er behoefte is aan lekkere voedingsmiddelen die passen in een gezond voedingspatroon, blijkt uit recent onderzoek naar Gezond Genieten dat TNS NIPO heeft uitgevoerd onder 451 vrouwen tussen de 18 tot en met 50 jaar, in opdracht van Zonnatura. Ruim twee derde van de Nederlandse vrouwen zegt te letten op gezond eten en kiest daarom bewust voor gezonde producten. Om echt te kunnen genieten van voedingsmiddelen zijn de smaak (98%) en het uiterlijk (82%) zeer belangrijk. Daarnaast vinden 6 op de 10 vrouwen het van belang dat een voedingsmiddel goed is voor hun gezondheid. Ruim een derde van de Nederlandse vrouwen vindt het tevens van belang dat hun voedingsmiddelen geen kunstmatige smaak-, geur- en/of kleurstoffen bevatten.
VOORTDURENDE INNOVATIE
De nieuwe producten vormen de eerste van een serie innovaties die Zonnatura de komende tijd gaat introduceren. "Door te innoveren, blijven we aansluiten bij de wensen van hedendaagse consumenten", aldus Xander Meijer, directeur van Zonnatura. "Onze schat aan kennis en ervaring op het gebied van natuurlijke voeding gebruiken we om in te spelen op de wens om gezond én lekker te eten. Daar horen authentieke producten met pure smaken bij, zoals onze nieuwe theesoorten. Maar ook producten die iets goeds doen voor de gezondheid en passen in een druk bestaan, zoals Sappa! Met eigentijdse producten wil Zonnatura natuurlijke en lekkere voedingsmiddelen voor een breed publiek toegankelijk maken, van kinderen tot volwassenen. Ons schap in de supermarkt blijft dan ook in ontwikkeling. Want ook de uitstraling van de verpakkingen zal veranderen. Met SOcrispY, Sappa! en de nieuwe theeën hebben we de eerste stap gezet."
NATUURLIJK LEKKER EN GEZOND
Sappa! biedt uitkomst voor iedereen die door een druk leven niet toekomt aan de 2 stuks fruit en 2 ons groenten per dag die het Voedingscentrum dagelijks aanbeveelt. Eén fles met 500 ml Sappa! voorziet ruimschoots in deze behoefte. Er zijn drie smaken Sappa!: Fris Geel, Tropisch Oranje en Pittig Rood. Iedere variant bestaat uit een unieke mix van minimaal 8 verschillende soorten groenten en fruit. SOcrispY maakt het mogelijk om op een verantwoorde manier een tussendoortje te nemen. Deze crisps bevatten gemiddeld 25% minder calorieën en 70% minder vet dan chips. Dit komt door de bewuste keuze van de ingrediënten van SOcrispY en het unieke productieproces. De crisps worden namelijk niet gebakken of gefrituurd maar gepoft en gedroogd. De crisps zijn er in drie smakelijke varianten: Milde Paprika, Italiaanse Kruiden, en Kaas Ui Bieslook. Tot slot introduceert Zonnatura drie bijzondere theemelanges uit verschillende delen van de wereld: Witte Thee uit China, met anti-oxidanten die de weerstand helpen te verhogen, Chai Thee uit India voor een ontspannen moment en energiegevende Maté Thee uit Argentinië.