INTRES BV
Prestatie Intres Wonen boven marktgemiddelde ondanks recessie
Kansen liggen bij verkoopgericht ondernemen
Nieuw beleid woontextiel: keuze aan ondernemer
Met een omzetdaling van 2% presteerden de leden van Intres Wonen in
2004 beter dan in 2003 (- 7%). Hiermee waren de resultaten van Intres
Wonen beter dan het marktgemiddelde (- 3%, bron: CBS). Een scherpere
positionering van enkele woonformules en de introductie van een nieuw
beleid voor woontextiel droegen hieraan bij. De Sleepy-ondernemers in
België boekten een 18% hogere omzet dan in 2003.
Arie Schreuder, divisiedirecteur Intres Wonen: Ook 2004 kenmerkte zich
door een teruglopende koopkracht, broos consumentenvertrouwen en een
achterblijvend aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen. Ondanks deze
marktsituatie presteerden de Intres-leden boven het marktgemiddelde.
2005 staat voor Intres Wonen in het teken van de voortdurende analyse,
aanpassing en vernieuwing van bestaande formules, processen en
activiteiten. Op zowel inkoop-, logistiek- als automatiseringsgebied.
Ook het vergroten van de verkoopkracht van de winkel verdient de
aandacht. Zo behouden we onze slagkracht in een lastige markt.
Intres Wonen is actief in vier segmenten; meubelen, slapen,
woondecoratie en keukens. Bekende formules zijn o.a. Runner Wonen,
Garant Meubel, Burmann, Novastyl, Morgana Slaapkamers, Slaapgilde,
Sleepy, Lin-O-Lux en WoonServiceWinkel . Daarnaast zijn er zo n 350
inkoopleden aangesloten.
Formules als Novastyl en Morgana Slaapkamers zijn diepgaand
geanalyseerd en vernieuwd. Verder lanceerde Intres Wonen voor
discountformule Runner Wonen een nieuw marketingplan en is er een
akkoord gesloten voor een complete revitalisering, inclusief
uitstraling, assortiment en logistiek.
In 2004 introduceerde Intres Wonen een nieuw beleid voor woontextiel.
De nieuwe aanpak richt zich op vier groepen: Binnen voor de
woontextielspeciaalzaak, WoonServiceWinkel voor de gecombineerde
woontextiel- en slaapcomfortwinkel en twee shop-in-shop-concepten
(Plus en Compact) voor de algemene meubelwinkel en de grote gemengde
woonwinkel. De eerste deelnemers zijn inmiddels gestart volgens dit
nieuwe concept.
Verder centraliseerde Intres Wonen haar backoffice-activiteiten om
haar dienstverlening richting ondernemers aan te scherpen.
INTRES is één van de grootste retail service organisaties in
Nederland, die zelfstandige ondernemers in de mode/textiel-, wonen-,
sport- en mediabranche ondersteunt in hun totale bedrijfsvoering.
INTRES biedt ondernemers een groot aantal samenwerkingsvormen, van
alleen inkoop tot een complete formule met een volledig uitgewerkt
marketingplan.
Bekende winkelformules en labels zijn: Firstlady, First//Man,
Lindessa, Livera, Setpoint, Intersport, Coach, Libris, Blz.,
Lin-O-Lux, Binnen, Morgana Slaapkamers, City Meubel, Garant Meubel,
Runner Wonen en Novastyl. Bij INTRES werken momenteel 400 medewerkers.
Er zijn zo n 1.500 ondernemers met 2.200 winkels aangesloten. INTRES
vertegenwoordigt een gezamenlijke consumentenomzet van 2,2 miljard
euro.
Voor meer informatie
Intres B.V., Communicatie & PR, Yvette Glättli. Telefoon: 033-253
2440.
Telefax:: 033-253 2461. E-mail: yglattli@intres.nl, www.intres.nl
10 mei 05 12:02