Gemeente Utrecht


2005 SCHRIFTELIJKE VRAGEN
51 Vragen van mevrouw A. van Rooij
(ingekomen 9 mei 2005)


De website van de gemeente is een zeer belangrijk middel voor communicatie met de burgers van Utrecht. Ook voor de raadsleden is dit een belangrijke bron van informatie. De site is een dienst die 24 uur 7 dagen per week beschikbaar moet zijn voor verschaffing van informatie e.d.
Het is de fractie van D66 opgevallen dat de "Raadsinformatie on line (ROL)"-dienst in ieder geval vanaf woensdag 4 mei 2005 tot zondag 8 mei uit de lucht is geweest en niet beschikbaar was. De summiere boodschap die we iedere keer te zien krijgen is: "Wegens een technische storing is de Raadsinformatie On Line tijdelijk uit de lucht. Klik hier om terug naar www.utrecht.nl te gaan." Zonder enige aanwijzing over wanneer het weer beschikbaar zal zijn of wat een alternatieve informatie bron zou kunnen zijn.

Dit ook nog eens in de drukke periode rond bespreking van de jaarrekening 2004 en de voorjaarsnota 2005 van de gemeenteraad.

Dit leidt ons tot volgende vragen:

1. Hoelang is de dienst ROL niet voor het publiek beschikbaar geweest?)
2. Hoe vaak komen dit soort technische storingen voor?
3. Deelt het College de mening van D66, dat dit soort storingen zo snel mogelijk verholpen moeten worden?
4. Hoe kunnen we in de toekomst er voor zorgen dat de gemeentelijke raadsinformatie dienst en aanverwante diensten een hogere beschikbaarheid heeft?


---- --