Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Siebel Systems en IBM samen in oplossingen voor de sociale zekerheid
IBM kiest Siebel Public Sector als basis voor geïntegreerde Case
Management-oplossing
SAN MATEO, Calif. - 9 mei 2005 - Siebel Systems en IBM gaan gezamenlijk
activiteiten ontplooien in de 24 miljard dollar grote markt van de sociale
zekerheid. De twee bedrijven werken reeds vijf jaar samen in de
overheidssector en kennen inmiddels gezamenlijke klanten als het Department
for Work and Pensions in Engeland waar de meer dan 50,000 medewerkers hun
cases er efficiënter mee kunnen beheren, en het Centrum voor Werk en Inkomen
(CWI) in ons eigen land. Het CWI heeft IBM en Siebel onlangs geselecteerd
als de twee partners voor het stroomlijnen van de activiteiten van de circa
vierduizend medewerkers.
De strategische overeenkomst regelt dat IBM en Siebel gezamenlijk Siebel
Public Sector in de markt zullen promoten en verkopen als onderdeel van
IBM's Integrated Case Management-oplossing. De twee bedrijven zullen
bovendien nauw samenwerken ten aanzien van productontwikkeling om nog beter
te kunnen inspelen op de eisen en wensen van klanten. De overeenkomst
betekent een belangrijke uitbreiding van de bestaande strategische alliantie
tussen beide bedrijven en is gericht op één van de grootste branches ter
wereld.
Met het vergrijzen van werknemers, de toegenomen verwachtingen van burgers
en de almaar kleiner wordende overheidsbudgetten is wereldwijd een
modernisering van organisaties in de sociale zekerheid van groot belang. Het
opstarten van programma's die de kosten verlagen en die ambtenaren in staat
stellen zich te concentreren op dienstverlening aan cliënten doordat de
administratieve taken sterk verminderen, is een essentieel onderdeel
geworden van een goed georganiseerd bestuur. Met het door Siebel Systems en
IBM geleverde Integrated Case Management-product kunnen organisaties in de
sociale zekerheid een complete end-to-end oplossing invoeren waarbij de
gehele periode van interacties met cliënten kan worden vastgelegd en
beheerd. Ook kunnen de relaties met cliënten worden opgebouwd en onderhouden
en beschikt men over geavanceerde hulpmiddelen om nieuwe wetgeving en
beleidswijzigingen snel en zonder veel risico in te voeren.
"Nu wij onze alliantie met Siebel Systems verder hebben uitgebreid, is een
oplossing van ongekende kwaliteit beschikbaar gekomen voor organisaties op
het gebied van de sociale zekerheid. Door deze instellingen een compleet en
accuraat beeld te bieden van de situatie van de gezinnen en individuen die
zij helpen, maakt de Integrated Case Management-oplossing van IBM en Siebel
Systems het hen mogelijk om op effectieve en efficiënte wijze diensten aan
te bieden", zegt Chris Gibbons, verantwoordelijk voor de activiteiten van
IBM Global Services op dit terrein.
Siebel Enterprise Case Management biedt ambtenaren een eenduidige toegang
tot alle informatie van een cliënt, ongeacht het informatiesysteem waarin
deze gegevens zich bevinden. Hierdoor is een consistente dienstverlening
mogelijk, evenals een goed gestructureerd en consistent beheer van dossiers.
Dossiers kunnen nu op het juiste moment aan de juiste medewerkers worden
aangeboden, terwijl tevens nauwkeurig alle relevante gegevens kunnen worden
vastgelegd, zodat een accurate cliënthistorie wordt opgebouwd. Ook kunnen
alle aanvragen nu goed worden beoordeeld. Siebel Call Center en Siebel
Service maken het voor ambtenaren die direct contact met burgers hebben
mogelijk om via alle communicatiekanalen - web, email, telefoon,
face-to-face, post - een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan te
bieden. Siebel Marketing stelt hen bovendien in staat om de resultaten van
arbeidsmarktcampagnes te volgen. Als marktleider op het gebied van
bedrijfsoplossingen die de klant centraal plaats, maakt Siebel Systems het
overheidsinstellingen met deze oplossing mogelijk om een vergelijkbaar
niveau van dienstverlening te realiseren als commerciële ondernemingen.
"Siebel Systems en IBM hebben dezelfde visie op de manier waarop de enorme
uitdagingen kunnen worden aangepakt waarvoor instellingen in de sociale
zekerheid momenteel staan. Denk aan de eis van burgers dat zij van overheden
een vergelijkbare vorm van dienstverlening ontvangen als van bedrijven",
zegt James Dunham, vice president en general manager Siebel Public Sector.
"Met deze alliantie combineren wij de materiekennis van IBM met de
toonaangevende positie van Siebel Systems ten aanzien van informatiesystemen
die de burger centraal plaatsen. Hierdoor kunnen instellingen in de sociale
zekerheid de resultaten boeken die overheden en burgers van hen verwachten."
De wereldwijde alliantie is gebaseerd op de omvangrijke projecten die IBM en
Siebel Systems de afgelopen jaren hebben ondernomen om tot een technische
integratie van elkaars oplossingen te komen. Siebel Business Applications
zijn geoptimaliseerd voor gebruik op IBM eServer-systemen op basis van
AIX5L, IBM's WebSphere Internet Infrastructure-software en IBM's DB2
Universal Database. Daarnaast bieden IBM's WebSphere MQSeries en WebSphere
Application Server belangrijke middleware-oplossingen voor het naadloos
integreren van Siebel's applicaties in back-end systemen, data stores en
websites.
Over IBM's oplossingen voor instellingen in de sociale zekerheid
IBM is een van de grootste aanbieders ter wereld van oplossingen voor
instellingen in de sociale zekerheid. Het IBM Global Social Segment is een
speciaal team dat bestaat uit materiedeskundigen, ontwikkelaars en
consultants die zich uitsluitend op de sociale zekerheid richten. IBM heeft
geïnvesteerd in een reeks van oplossingen en strategische visies die
overheidsorganisaties helpen om optimaal gebruik te maken van wereldwijd
geldende best practices ten aanzien van sociale programma's. De alliantie
met Siebel Systems betekent een belangrijke uitbreiding van de bestaande
Integrated Case Management-oplossing van het concern en vormt een aanvulling
op de bestaande reeks van samenwerkingsverbanden. Kijk voor meer informatie
op www.ibm.com/government/socialsegment.
Over IBM
IBM is de grootste aanbieder ter wereld van ICT-producten en -diensten.
Samen met haar partners biedt IBM klanten een complete reeks van
ICT-producten variërend van hardware en software tot services en complexe
oplossingen tot outsourcing en training. Meer informatie is te vinden op
www.ibm.com.
Over Siebel Public Sector
Siebel Public Sector maakt het overheden mogelijk om hun meest belangrijke
problemen op te lossen, of het nu gaat om het coördineren van activiteiten
over meerdere instellingen heen, het stroomlijnen van het beheer en de
behandeling van de dossiers van cliënten, het aanbieden van een betere
dienstverlening, het vergroten van de operationele efficiency, het verlagen
van de kosten of het verbeteren van de effectiviteit van medewerkers. Siebel
Systems is een pionier op het gebied van branchespecifieke
applicatiemodellen en levert inmiddels 23 branchespecifieke toepassingen en
meer dan 100 branchespecifieke oplossingen (solution sets), waaronder Siebel
Public Sector. Kijk voor meer informatie op
www.siebel.com/crm/public-sector.
Over Siebel Systems
Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant
centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve
voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het
organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact
center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze
te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn
gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer
relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en
kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden
gebruikt. Siebel's oplossingen zijn afgestemd op de specifieke eisen en
wensen van 23 branches en industrieën en omvatten branchespecifieke business
processen, best practices en business insights. Zij zijn het resultaat van
meer dan 2 miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring
bij meer dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van
partners biedt Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig
zijn om waarde te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd
vertrouwen meer dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder
denkbare omvang op de oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van
drastische verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en
ondersteunen van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.
© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000