Gemeente Hoorn
De Buitenlijn: alle meldingen en klachten via één nummer
Persbericht d.d.: 2 mei 2005
Vanaf maandag 9 mei hoeven inwoners van Hoorn met alle meldingen en
klachten over de openbare ruimte nog maar één telefoonnummer te
onthouden: 25 25 55. Via dit nummer hebben zij direct contact met het
centraal meldpunt De Buitenlijn. De medewerkers van het meldpunt
noteren hun melding en zorgen dat de problemen zo snel mogelijk worden
verholpen. Het nieuwe meldpunt, gevestigd in het stadhuis, wordt
officieel geopend door de wethouder, mevrouw C. van Weel.
Voor meldingen en klachten over de openbare ruimte moesten bewoners
tot nu toe contact opnemen met de verschillende rayons, de afdeling
Bijzondere taken en het bureau Wijkzaken. Vanaf 9 mei vervallen de
nummers van deze instellingen en geldt alleen nog nummer 25 25 55, van
De Buitenlijn. Het centraal meldpunt kan gebeld worden bij klachten en
meldingen over bijvoorbeeld speel- en groenvoorzieningen,
verhardingen, de reiniging en de openbare verlichting. Ook bij
overlast van hangjongeren onderneemt De Buitenlijn actie.
De Buitenlijn is goed bereikbaar. Bellen is dagelijks mogelijk, van
9.00 tot 16.00 uur. Buiten deze uren is het mogelijk meldingen in te
spreken op een antwoordapparaat. Ook kan een web-formulier worden
ingevuld.
Dienstverlening overal hetzelfde
Naast de goede bereikbaarheid en een snelle afhandeling van de
klachten zijn er nog enkele andere voordelen aan de komst van De
Buitenlijn verbonden. Zo worden bewoners die een melding doen over de
afhandeling daarvan geïnformeerd, in de vorm van een brief of een
mailtje. Eén centraal meldpunt heeft bovendien als voordeel dat de
dienstverlening overal in de stad van hetzelfde niveau is. Door de
opdeling in rayons was daar de afgelopen jaren minder sprake van. Dat
paste niet in de doelstellingen van het gemeentebestuur, dat immers
een volledig `schoon, heel en veilig Hoorn' nastreeft.
---