Nieuw tijdschrift 'Wildlife Magazine' nu de winkel
Lancering in Dierenpark Emmen naar de haaienDEVENTER, 20050504 -- Na een geslaagde lancering in Dierenpark Emmen, waar het eerste nummer symbolisch werd opgevist bij het aquarium van de citroenhaaien, ligt Wildlife Magazine vanaf vandaag in de winkel. Het Nederlandstalige blad, dat tweemaandelijks verschijnt, biedt actuele ontwikkelingen, boeiende reportages, inspirerende interviews en aansprekende fotografie op het gebied van wilde dieren, natuur en de mensen achter het werk in dierentuinen, dierenopvangcentra, wildparken en natuurbescherming wereldwijd.
Primeur
Wildlife Magazine is het eerste onafhankelijke wildlife-themablad dat in de winkels verschijnt. Doelgroep is een breed, modern en maatschappelijk bewust lezerspubliek dat 'zowel enthousiast is over al het moois dat de wereld te bieden heeft, maar misschien ook wel enigszins bezorgd over de toekomst van mens en natuur'. De makers bieden met dit tijdschrift tevens een platform voor bedrijven die duurzaam geproduceerde producten en diensten aanbieden.
Brede achterban
In de adviesraad zitten naast vertegenwoordigers uit de Europese overkoepelende dierentuinorganisatie EAZA (European Association of Zoos and Aquaria) en natuurbeschermingsorganisatie Wereld Natuur Fonds ook experts uit het uitgeversvak en de televisiewereld. Samen dragen zij bij aan een breed draagvlak voor dit onafhankelijke tijdschrift.
Boeiende inhoud
In het eerste nummer o.a.:
* Oog in oog met wildlife Down-Under
* De 7 mooiste safari-lodges van Tanzania met exclusieve lezersreis
* Keiko, de orca uit 'Free Willy' (wetenschap of media-hype ?)
* De terugkerende column van voormalig hoogleraar Dier & Recht Mr. Dirk Boon
* Ruim baan voor de ooievaar
* Tips over wildlife fotografie
* In het spoor van de wolf
* De strip Felis Leo van Toon van Driel
Wildlife Magazine heeft een startoplage van 20.000 exemplaren en wordt verspreid over ca. 3.500 verkooppunten door het hele land.