Ingezonden persbericht


`Victória' van TAP Portugal onderscheiden met 4 `Freddie Awards'

Lissabon, 4 mei 2005 ­ Het frequent flyer programma `Victória' van TAP Portugal is onderscheiden met vier `Freddie Awards', jaarlijks toegekend door het Noord-Amerikaanse tijdschrift `Inside Flyer', in de categorieën:

1. `Best Elite-Level - Frequent Flyer Programme',
2. `Best Web site - Frequent Flyer Programme',
3. `Best Member Communications - Frequent Flyer Programme'
4. `Best Frequent Flyer Programme for the areas Europe, Medium East and Africa'. Doelstelling van de uitreiking van `Freddie Awards' is om de beste loyaliteitsprogramma's in de service industrie en commerciële luchtvaart te belonen en al snel werden de titels felbegeerd om de prestigieuze waarde in de branche. De onderscheidingen werden tijdens een ceremonie in New York uitgereikt aan Fernanda Octávio van TAP Portugal in de Verenigde Staten.
De onderscheidingen voor `Victória' zijn de belangrijkste beloningen voor TAP Portugal voor haar intensieve pogingen om de voorkeur en loyaliteit van klanten te winnen. Grote dank voor dit succes gaat uit naar de bijdrage van Loyalty Gate Ltd., een organisatie die zich gespecialiseerd heeft in de operationele kant van loyaliteitsprogramma's. Volgens het officiële rapport is de onderscheiding genoemd naar Frederick Alfred Laker ­ ook wel Sir Freddie Laker genaamd, beroemd pionier in de marketing van commerciële luchtvaart en tevens grondlegger van `Laker Airways Ltd.' In 1966 ­ het eerste Britse bedrijf in bedrijfsimago's en bedenker van de `Skytrain Service' in 1981, dat een revolutie betekende binnen de luchtvaartindustrie door als eerste sterk verlaagde vliegtarieven aan te bieden (low cost).
Star Alliance partner van TAP, Thai Airways, werd eveneens onderscheiden in de categorie `Best Bonus Promotion Japan/Pacific/Asia/Austrialia Airline'. Over TAP Portugal
TAP Portugal is de marktleidende Portugese luchtvaartmaatschappij, die in 1945 werd opgericht en op 14 maart 2005 kan terugkijken op 60 jaar operationele ervaring. Haar `hub 'in Lissabon vervult een sleutelpositie als Europese luchthaven op routes tussen continenten als Afrika, Noord- en Zuid- Amerika, met een uitstekende positie als marktleidende Europese luchtvaartmaatschappij naar Brazilië.
TAP's huidige netwerk bestaat uit 42 bestemmingen in 25 verschillende landen wereldwijd, met een nog groter bereik aan bestemmingen op `code-share' basis met een aantal samenwerkende luchtvaartmaatschappijen. Als zodanig biedt TAP reizigers een ruimere en uiterst flexibele keuze aan zeer comfortabele lijndienstvluchten en een gemakkelijke aansluiting naar verder gelegen bestemmingen. De maatschappij voert op dit moment gemiddeld tussen de 160-180 dagelijkse vluchten uit met een moderne vloot van 40 Airbus vliegtuigen. Het nieuwe bedrijfsimago werd 1 februari 2005 gelanceerd, daarmee op tijd zijnde voor de 60-jarig bestaan van de maatschappij.

Over Star Alliance

Star Alliance is opgericht in 1997 als de eerste echt wereldwijd opererende luchtvaartalliantie, die reizigers een wereldwijd bereik van bestemmingen en een probleemloze reiservaring biedt. De leden zijn: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, TAP Portugal, Thai Airways International, United, US Airways and VARIG Brazilian Airlines. South African Airways zal in loop van de komende 12 maanden toetreden tot Star Alliance. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
TAP Portugal
De heer Coen Waasdorp
Triport 1, room 5156
Evert v.d. Beekstraat 25
1118 CL Schiphol Airport
Tel. 020-3163971
Fax. 020-3163965
Email: cwaasdorp@tap.pt


---- --