Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
4 mei 2005
Versatel maakt resultaten eerste kwartaal 2005 bekend
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal
( miljoenen) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei
Omzet 177.5 135.5 31.0% 177.5 171.2 3.7%
Bruto Marge 98.8 72.2 36.8% 98.8 92.3 7.1%
Bruto Marge % 55.6% 53.3% n/m 55.6% 53.9% n/m
EBITDA 38.2 25.4 50.4% 38.2 35.2 8.5%
Bruto Marge % 21.5% 18.7% n/m 21.5% 20.6% n/m
Netto Verlies (2.5) (7.2) n/m (2.5) (8.3) n/m
Investeringen 61.7 24.4 153.0% 61.7 53.6 15.1%
EBITDA - Investeringen (23.5) 1.0 n/m (23.5) (18.4) n/m
Cash 259.6 148.2 75.2% 259.6 269.5 -3.7%
FINANCIËLE KERNGEGEVENS:
· De omzet in het eerste kwartaal van 2005 steeg met 4% tot 178 mln vergeleken met een omzet van
171 mln in het vierde kwartaal van 2004 en met 31% ten opzichte van een omzet van 135 mln in het
eerste kwartaal van 2004.
· In het eerste kwartaal van 2005 steeg de omzet uit rechtstreeks op het glasvezelnetwerk aangesloten `on-
net' klanten met 6% tot 133 mln vergeleken met een `on-net' omzet van 126 mln in het vierde kwartaal
van 2004 en steeg met 31% tot 102 mln in het eerste kwartaal van 2004.
· De bruto marge als percentage van de omzet in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 56%, vergeleken
met 53% in het eerste kwartaal van 2004 en 54% in het vierde kwartaal van 2004.
· EBITDA bedroeg 38 mln in het eerste kwartaal van 2005, vergeleken met 25 mln in het eerste kwartaal
van 2004 en 35 mln in het vierde kwartaal van 2004, een stijging van respectievelijk 50% en 9%.
· Versatel's netto verlies in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 3 mln vergeleken met een netto verlies
van 7 mln in het eerste kwartaal van 2004 en een netto verlies van 8 mln in het vierde kwartaal van
2004.
· Investeringen (CAPEX) in het eerste kwartaal van 2005 bedroegen 62 mln vergeleken met 24 mln in
het eerste kwartaal van 2004 en 54 mln in het vierde kwartaal van 2004.
· Op 31 maart 2005 had Versatel circa 260 mln aan cash op de balans staan, vergeleken met 269 mln
aan het eind van het vierde kwartaal van 2004 en 148 mln aan het eind van het eerste kwartaal van
2004.
OVERIG:
Eerste kwartaal 2005
· In het eerste kwartaal van 2005 rapporteerde Versatel het 29e achtereenvolgende kwartaal van
opeenvolgende omzetgroei.
· In januari 2005 is Versatel gestart met een marketing campagne om het merk Versatel verder te
positioneren en de naamswijziging van onze Nederlandse consumentenbusiness, voorheen Zon genaamd,
verder te ondersteunen.
· Versatel rapporteerde 1.000 nieuwe particuliere DSL-klanten in Nederland in het eerste kwartaal van 2005,
wat het totaal brengt op circa 170.000 per 31 maart 2005. Daarnaast heeft Versatel succesvol ongeveer
13.000 bestaande klanten gemigreerd naar hoogwaardiger en winstgevender producten.
Pagina 1 van 7
- PERSBERICHT -
· In Duitsland is het aantal `on-net' particuliere klanten sterk gestegen met circa 42.000 gedurende het
eerste kwartaal van 2005 naar een totaal van ongeveer 257.000, waarvan er ongeveer 140.000 DSL-
toegang hebben. Nieuwe DSL-klanten stegen in het eerste kwartaal met 44%.
· In België is het aantal DSL-klanten in het eerste kwartaal van 2005 gestegen met 10.000 tot een totaal van
circa 48.000 klanten.
· Het aantal particuliere lijnen, zowel DSL als andere `on-net' koperlijnen, is toegenomen met ongeveer
53.000, of 12% gedurende het eerste kwartaal 2005, naar een totaal van circa 475.000 per 31 maart 2005.
· In het eerste kwartaal van 2005 heeft Versatel 229 nieuwe Corporate IP-VPN klanten in Nederland
aangesloten tot een totaal van 6.356 klanten in Nederland, een opeenvolgende groei van 3,7 procent.
Amsterdam, 4 mei 2005 Versatel Telecom International N.V. heeft vandaag haar bedrijfs- en operationele
resultaten over het eerste kwartaal van 2005 bekendgemaakt.
De omzet voor het kwartaal eindigend op 31 maart 2005 bedroeg 177,5 mln, een stijging van 4% vergeleken
met een omzet van 171,2 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een stijging van 31% vergeleken met een
omzet van 135,5 mln in het eerste kwartaal van 2004. De omzetstijging kwam van alle landen en werd
voornamelijk gedreven door de groei van onze IP-VPN business en de particuliere breedbandmarkt.
In totaal bedroeg de `on-net' omzet voor Versatel in het eerste kwartaal van 2005 133,3 mln, vergeleken met
125,5 mln in het vierde kwartaal van 2004 en 101,5 mln in het eerste kwartaal van 2004.
Verstel's bruto marge als percentage van de totale omzet in het eerste kwartaal van 2005 bedroeg 55,6%,
vergeleken met 53,9% in het vierde kwartaal van 2004 en 53,3% in het eerste kwartaal van 2004. De groei in
de bruto marge als een percentage van de omzet was voornamelijk te danken aan een toename van onze
DSL-klanten in Duitsland.
Raj Raithatha, Chief Executive Officer, verklaarde: "We zijn tevreden met de voortdurende prestaties van onze
business in het eerste kwartaal, aangezien we een substantiële omzetgroei in alle landen en klantsegmenten
hebben bewerkstelligd. De positieve impuls in de zakelijke markt bleef, terwijl we in de particuliere markt de
groei substantieel verbeterd hebben door onze prestaties als groep. Alhoewel de aanname van nieuwe DSL-
klanten per land verschilde hebben we de omzetgroei met succes weten te bewerkstelligen door nieuwe
klanten aan te sluiten en onze bestaande klanten te migreren naar hoogwaardiger producten. Dit resulteerde in
een verbeterde marge en geeft aan dat de markt voor breedbandproducten sterk is en dat klanten op zoek zijn
naar producten met hogere snelheden."
Verkoop, algemene en administratieve kosten (SG&A) in het eerste kwartaal van 2005 bedroegen 60,6
mln, vergeleken met 57,1 mln SG&A uitgaven in het vierde kwartaal van 2004 en 46,9 mln in het eerste
kwartaal van 2004. De verhoging van SG&A gedurende het eerste kwartaal is voornamelijk te danken aan een
verhoging van uitgaven voor de naamsverandering en het uitrollen van de triple play diensten in Nederland.
Versatel's marketinguitgaven bedroegen 6,3 mln in het eerste kwartaal van 2005, vergeleken met 7,1 mln
in het vierde kwartaal van 2004 en 3,3 mln in het eerste kwartaal van 2004. Alhoewel er een opeenvolgende
verlaging in de marketinguitgaven was voor de groep, heeft Versatel in Nederland een naamsveranderings-
campagne van Zon naar Versatel voor de consumentenmarkt gevoerd.
Voor het eerste kwartaal van 2005 bedroeg Versatel's resultaat voor rente, belasting en afschrijvingen
(EBITDA) 38,2 mln, vergeleken met 35,2 mln in vierde kwartaal van 2004 en 25,4 mln in het eerste
kwartaal van 2004. Alhoewel het doortrekken van EBITDA cijfers zou leiden tot een overschrijding van de
verwachtingen in 2005, verwachten we dat onze EBITDA op kwartaalbasis voor de rest van het jaar zal
afnemen, omdat we additionele significante uitgaven gaan krijgen voor de implementatie van onze triple play
diensten in Nederland en de productie van het Eredivisie voetbal en andere video content zullen oplopen.
Mark Lazar, Chief Financial Officer, verklaarde: "Hoewel het eerste kwartaal vanwege seizoensinvloeden niet
het sterkste is, zijn we in staat geweest om onze omzet en onze marges als een percentage van deze omzet te
verhogen. In alle markten hebben we verbeteringen van onze resultaten kunnen vaststellen, gespreid over
sterke prestaties in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. In onze consumenten- breedbandmarkt in
Duitsland waren we succesvol in het toevoegen van nieuwe abonnees aan ons gebundelde spraak en internet
Pagina 2 van 7
- PERSBERICHT -
`No limit' product. In Nederland was de margeverbetering het gevolg van de upgrades van onze bestaande
klanten naar snellere internet producten."
Voor het eerste kwartaal in 2005 boekte Versatel een netto verlies van 2,5 mln vergeleken met een netto
verlies van 8,3 mln in het vierde kwartaal van 2004 en 7,2 mln in het eerste kwartaal van 2004. De
verbetering in ons netto verlies in het kwartaal is met name het gevolg van de groei van onze business, een
daling in onze afschrijvingskosten en de versterking van de US dollar ten opzichte van de Euro. Dit resulteerde
in een wisselkoerswinst van ongeveer 1,2 mln op de US dollar kaspositie die wij in stand houden voor onze
investeringen in de US dollar. In de loop van 2005, zullen onze netto resultaten worden beïnvloed door de
volatiliteit van de US dollar en afschrijvingskosten gerelateerd aan toegenomen investeringen voor onze
implementatie van triple play.
Voor het eerste kwartaal van 2005 bedroegen de investeringen (capex) van Versatel 61,7 mln vergeleken
met een capex van 53,6 mln en 24,4 mln voor respectievelijk het vierde kwartaal en het eerste kwartaal in
2004. Ongeveer 26 mln van de capex van het eerste kwartaal van 2005 is gerelateerd aan de implementatie
van ons triple play product in Nederland. Zoals in maart 2005 is aangekondigd, zullen deze hogere
investeringsniveaus voor de rest van het jaar aanhouden.
De Free Cash Flow ("FCF, berekend als EBITDA minus investeringen) was in het eerste kwartaal van 2005
23,5 mln negatief wat een stijging is vergeleken met het vierde kwartaal van 2004 met 18,4 mln negatief en
het eerste kwartaal van 2004 met 1,0 mln positief. De negatieve FCF is direct toe te schrijven aan hogere
capex in het eerste kwartaal, zoals we in ons persbericht voor het vierde kwartaal van 2004 hebben
aangekondigd.
Versatel had op 31 maart 2005 259,6 mln aan cash op de balans staan, vergeleken met 269,5 mln op 31
december 2004 en met 148,2 mln aan het eind van het eerste kwartaal van 2004. De afname in het eerste
kwartaal is het resultaat van een hogere capex, met name door investeringen in onze triple play infrastructuur.
Onze negatieve vrije kasstroom was groter dan de afname in onze kaspositie, wat voornamelijk te wijten is aan
uitgestelde betalingstermijnen die we zijn overeengekomen met leveranciers van sommige van onze triple play
apparatuur. Dit uitgestelde betalingsschema spreidt zich uit over twee jaar en valt daardoor onder `proceeds
from loans' in ons kasstroom overzicht.
Het bedrijf had op 31 maart 2005 een positief aandeelhoudersvermogen van 570,3 mln, vergeleken met
572,5 mln aan het eind van 2004.
Sinds het vierde kwartaal van 2003 heeft Versatel een belastinglatentie in zijn balans als gevolg van de
boekwinst gerelateerd aan de financiële herstructurering in 2002 waarbij alle volgende verliezen in Nederland
tegen deze belastinglatentie zullen worden geboekt. Op 31 maart 2005 bedroeg de belastinglatentie van
Versatel 115,7 mln, gelijk aan het einde van 2004.
Zoals aangekondigd in december 2004 en in ons persbericht voor onze 2004 resultaten, blijven we van mening
dat ons organische businessplan, inclusief de implementatie van onze triple play diensten in Nederland,
volledig gefinancierd is zonder de noodzaak van externe financiering. Echter in afwachting van toekomstige
kapitaalmarktschommelingen staan we open voor toekomstig kapitaal om onze financiële flexibiliteit te
behouden.
OPERATIONELE KERNGEGEVENS PER LAND
Duitsland:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal
(EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei
Omzet 88.2 58.5 50.7% 88.2 83.7 5.4%
Brutomarge 49.2 28.7 71.8% 49.2 45.0 9.4%
als % van de omzet 55.8% 49.0% n/m 55.8% 53.8% n/m
Ebitda 18.1 8.6 109.5% 18.1 14.0 29.4%
als % van de omzet 20.5% 14.7% n/m 20.5% 16.7% n/m
Investeringen 26.2 4.4 498.8% 26.2 32.8 -20.2%
EBITDA - Investeringen (8.1) 4.3 n/m (8.1) (18.8) n/m
Pagina 3 van 7
- PERSBERICHT -
De omzet in Duitsland in het eerste kwartaal van 2005 was 88,2 mln, een toename van 5% ten opzichte van
83,7 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een stijging van 51% vergeleken met 58,5 mln in het eerste
kwartaal van 2004. In het eerste kwartaal van 2005 rapporteerde Versatel Duitsland een EBITDA van 18,1
mln vergeleken met 14,0 mln in het vierde kwartaal van 2004 een opeenvolgende groei van 29%. EBITDA in
het eerste kwartaal van 2004 was 8,6 mln. Deze groei in omzet en EBITDA komt met name uit de toename in
particuliere DSL-klanten, een segment waar we gedurende meerdere opeenvolgende kwartalen sterke groei
hebben ervaren.
Eind maart 2005 had Versatel Duitsland circa 257.000 `on-net' particuliere klanten op zowel DSL- als andere
`on-net' koperlijnen, vergeleken met circa 215.000 klanten aan het einde van 2004, een stijging van ongeveer
42.000. Het aantal nieuwe DSL-klanten steeg zelfs iets meer door de churn die we ervoeren bij oude `on-net
spraakklanten die overgingen naar ons breedband DSL-product. Aan het einde van het eerste kwartaal hadden
we een DSL-klantenbestand van circa 140.000, een opeenvolgende groei van 43.000 vergeleken met 31
december 2004.
In de zakelijke markt rapporteerden we een kleine omzetdaling, hetgeen in lijn is met reguliere
seizoensinvloeden en churn van onze voormalige `off-net' spraakactiviteiten die we niet langer promoten. Dat
gezegd hebbende, gezien onze focus op de `on-net' zakelijke markt, boekte Versatel Duitsland een stijging in
IP-VPN omzet en sloot het in het eerste kwartaal van 2005 contracten met meerdere nieuwe grote klanten,
waaronder Badische Beamtenbank, EuroHypo en Schleswig-Holsteinischer Zeitungsverlag.
Raj Raithatha verklaarde: "Gedurende meerdere opeenvolgende kwartalen hebben we sterke groei gezien in
onze activiteiten op de Duitse particuliere markt. Daar de breedbandpenetratie in Duitsland nog steeds
beduidend lager is dan in andere Europese markten zijn er veel mogelijkheden om ons klantenbestand verder
uit te breiden en we zullen agressief DSL-diensten in onze regionale markten blijven zetten. Met dat in
gedachten zullen we in mei 2005 beginnen met het uitrollen van ADSL2+ in Duitsland."
Nederland:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal
(EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei
Omzet 71.8 63.6 12.9% 71.8 70.9 1.2%
Brutomarge 42.7 39.0 9.5% 42.7 40.9 4.5%
als % van de omzet 59.5% 61.3% n/m 59.5% 57.7% n/m
Ebitda 18.3 17.4 5.3% 18.3 20.4 -10.5%
als % van de omzet 25.5% 27.3% n/m 25.5% 28.8% n/m
investeringen 33.9 17.7 91.7% 33.9 19.4 74.3%
EBITDA - Investeringen (15.6) (0.3) n/m (15.6) 1.0 n/m
De omzet in Nederland in het eerste kwartaal van 2005 steeg tot 71,8 mln, een opeenvolgende groei van
1,0% ten opzichte van een omzet van 70,9 mln in het laatste kwartaal van 2004 en een jaar-op-jaar stijging
van 12,9% vergeleken met een omzet van 63,6 mln in het eerste kwartaal van 2004. EBITDA in het eerste
kwartaal van 2005 was 18,3 mln vergeleken met 20,4 mln en 17,4 mln in respectievelijk het vierde
kwartaal 2004 en het eerste kwartaal 2004. De afname in EBITDA vergeleken met het vierde kwartaal van
2004 komt voornamelijk voort uit de SG&A kosten die gerelateerd zijn aan de uitrol van triple play en de
additionele marketinguitgaven voor de naamsverandering van Zon. De toename in brutomarge als percentage
van de omzet is gerelateerd aan lagere kosten voor modems in het eerste kwartaal vanwege een lagere groei
in DSL-abonnementen vergeleken met het vierde kwartaal 2004, alsmede een verbetering in de mix naar
producten met hogere marges in zowel de particuliere als de zakelijke markt.
In het consumentensegment, verhoogde Versatel het aantal particuliere DSL-gebruikers tijdens het eerste
kwartaal 2005. Aan het einde van het eerste kwartaal 2005 had Versatel circa 170.000 breedband DSL-
klanten, een toename van ongeveer 1.000 tijdens het eerste kwartaal 2005, vergeleken met meer dan 15.000
nieuwe DSL-klanten in het vorige kwartaal. Daarnaast hebben we tijdens het eerste kwartaal een flinke
toename geconstateerd van bestaande klanten die een hoogwaardiger product verkiezen, hetgeen een positief
resultaat had op onze brutomarge en EBITDA vanwege de toegenomen ARPU van bestaande klanten. In het
totaal hebben ongeveer 13.000 bestaande klanten tijdens het eerste kwartaal 2005 voor een hoogwaardiger
Pagina 4 van 7
- PERSBERICHT -
product gekozen. Deze toename is, naar onze mening, een positief signaal dat de markt verschuift richting
producten met hogere bandbreedtes en weg van producten op instapniveau.
Wij menen dat de afname in nieuwe klanten gedurende het eerste kwartaal voornamelijk te wijten is aan
klanten die wachten op ons voetbalproduct dat op 15 april 2005 is geïntroduceerd. Hoewel we na de introductie
een toename in het aantal inschrijvingen hebben gezien, zijn wij van mening dat veel voetbal-geïnteresseerde
gebruikers zullen wachten tot het einde van het huidige seizoen eind mei, vanwege contractverplichtingen bij
hun huidige provider van Eredivisie voetbal. Bovendien startte onze naamsveranderingscampagne in januari
en daardoor is Versatel nog relatief onbekend op de consumentenmarkt, omdat we in het verleden in die markt
de merknaam Zon gebruikten. Gezien onze ervaring met re-branding in Duitsland, verwachten we dat het
enkele maanden zal duren voordat Versatel dezelfde naamsbekendheid in de markt heeft als Zon.
Versatel liet sterke groei zien in zijn IP-VPN-business, waar het 20 nieuwe klanten aansloot in het eerste
kwartaal 2005, een toename van 3,4% vergeleken met het vierde kwartaal 2004. Bovendien leverde Versatel
nieuwe locaties van bestaande klanten op, wat het totaal aantal locaties in het eerste kwartaal van 2005 deed
stijgen met 3,7% naar 6.356 op 31 maart 2005. Het succes van het genereren van nieuwe business en de
uitbreiding van huidige IP-VPN contracten is het bewijs voor onze sterke positie en goede naam in deze markt,
waarvan we verwachten dat het ook in de toekomst een belangrijke groeistimulator zal zijn.
Raj Raithatha verklaarde:"Hoewel we duidelijk merkten dat consumenten wachten op de lancering van
Versatel's triple play product, wat resulteerde in een lagere klantaanwas op het gebied van DSL vergeleken
met voorgaande kwartalen, zijn we toch succesvol geweest in het verschuiven van onze bestaande DSL-
abonnees met een basisproduct naar DSL-oplossingen met hogere snelheden. Dit resulteerde in een
omzetstijging tegen geringe kosten en dientengevolge in hogere marges in de Nederlandse
consumentensegment. In de zakelijke markt genereerden we omzet van klanten die in 2004 nieuw werden
aangesloten en continueerden we onze historische groei."
België:
Jaar op Jaar Kwartaal op Kwartaal
(EURm) 1Q05 1Q04 Groei 1Q05 4Q04 Groei
Omzet 17.5 13.4 31.3% 17.5 16.6 5.9%
Brutomarge 6.8 4.6 49.9% 6.8 6.4 7.5%
als % van de omzet 39.0% 34.2% n/m 39.0% 38.4% n/m
Ebitda 1.8 (0.6) n/m 1.8 0.8 130.5%
als % van de omzet 10.4% -4.5% n/m 10.4% 4.8% n/m
Investeringen 1.6 2.3 -30.8% 1.6 1.4 18.4%
EBITDA - Investeringen 0.2 (2.9) n/m 0.2 (0.6) n/m
In België was de omzet in het eerste kwartaal van 2005 17,5 mln, een opeenvolgende toename van 6%
vergeleken met 16,6 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een jaar-op-jaar stijging van 31% vergeleken
met een omzet van 13,4 mln. EBITDA bedroeg 1,8 mln in het eerste kwartaal van 2005 vergeleken met een
winst van 0,8 mln in het vierde kwartaal van 2004 en een verlies van 0,6 mln in het eerste kwartaal van
2004. Deze stijging van omzet en EBITDA werd hoofdzakelijk veroorzaakt door de toename in particuliere DSL-
klanten. Omzet van onze activiteiten op de particuliere markt steeg met 1,4 mln tot 4,2 mln aan het einde
van het eerste kwartaal 2005, een opeenvolgende groei van 49,8%.
Brutomarge en EBITDA als percentage van de omzet lieten beide een stijging zien ten opzichte van
voorgaande kwartalen, wat voortkomt uit onze focus om `off-net' omzet om te zetten in `on-net' omzet in zowel
de zakelijke als de particuliere markt en door lagere marketingkosten in het eerste kwartaal van 2005 ten
opzichte van het vierde kwartaal van 2004.
De sterke groei in DSL-klanten in 2004 heeft zich in het eerste kwartaal van 2005 doorgezet, met circa 10.000
nieuwe DSL-klanten, een stijging van 25% ten opzichte van het begin van dit jaar. In de zakelijke markt heeft
Versatel België zijn activiteiten opnieuw uitgebreid door nieuwe IP-VPN locaties toe te voegen voor zowel
bestaande als nieuwe klanten.
Raj Raithatha verklaarde:"Hoewel onze business kleiner is dan in onze andere markten laat Versatel België de
hoogste opeenvolgende groeipercentages zien. We zijn met name verheugd met de 50% omzetgroei uit de
Pagina 5 van 7
- PERSBERICHT -
particuliere markt vergeleken met het vierde kwartaal van 2004. De grote verbetering in EBITDA vergeleken
met het voorafgaande kwartaal bevestigt de kracht van ons Belgische businessplan nu we onze schaal
vergroten."
INTERNATIONAL FINANCIAL REPORTING STANDARDS (IFRS):
De resultaten over het eerste kwartaal zijn gerapporteerd conform IFRS, zoals deze naar verwachting per 31
december 2005 effectief worden. Voor vergelijkende doeleinden zijn de eerste en vierde kwartaal 2004 cijfers
aangepast volgens IFRS. De positieve gevolgen voor het netto resultaat van het eerste kwartaal van 2004 zijn
0.1 mln en 0.3 mln voor het vierde kwartaal van 2004. Daarnaast is het kasstroomoverzicht voor het eerste
kwartaal 2004 aangepast om de minderheidsdeelneming conform IFRS weer te geven.
Voor de aansluiting van de resultaten van 2004 volgens Nederlands GAAP naar IFRS en voor het volledige
overzicht van Versatel's rapportage grondslag volgens IFRS verwijzen wij naar de paragraaf "Reconciliation of
Financial Statements from Dutch GAAP to IFRS" in het jaarverslag 2004, welke beschikbaar is op de website
van Versatel (www.versatel.com).
FINANCIËLE VERWACHTINGEN 2005
Voor het lopende gehele jaar 2005 herhaalt Versatel de eerder op 2 maart 2005 uitgevaardigde financiële en
operationele verwachtingen, alsmede zijn triple play klantdoelstellingen van 100.000 aan het einde van 2005 en
500.000 aan het einde van het voetbalseizoen 2007-2008. De volgende gegevens zijn gebaseerd op de
huidige verwachtingen van Versatel. Deze verwachtingen zijn toekomstgericht en daadwerkelijk gerealiseerde
resultaten kunnen aanzienlijk afwijken.
( miljoenen) 2005
Omzet 720 - 740
EBITDA 110 - 120
Positieve kasstroom (180) (200)
-EINDE-
Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA).
Versatel heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is een concurrerende telecommunicatie operator en
toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische telecommunicatieaanbieders in haar
thuismarkten in Nederland, België en Duitsland. Versatel, opgericht in oktober 1995, is in het bezit van
volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt ruim 1 miljoen klanten en circa
1.900 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd breedbandig netwerk dat gebruikmaakt
van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven breedbandige spraak-, data- en internetdiensten te
bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die een notering heeft aan de Euronext Amsterdam
(VRSA). Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via http://www.versatel.com.
This press release includes "forward-looking statements" relating to our business. Such forward looking statements can often be
identified by the use of forward-looking terminology such as "believe", "expect", "may", "are expected to", "should", "would be",
"seek", or "anticipate" or similar expressions or comparable terminology, or by discussions of strategy, plans or intentions. We have
based these forward-looking statements on our current expectations and projections about future events. These forward-looking
statements are subject to risks, uncertainties, and assumptions about us, including, among other things:
Anticipated trends and conditions in our industry, including regulatory reforms and the liberalization of telecommunications services
across Europe;
The impact of the recent slowdown in economic activity generally, and in the telecommunications industry in particular, on our
business;
Our ability to compete, both nationally and internationally;
Our intention to introduce new products and services;
Our expectation of the competitiveness of our services;
The anticipated development of our network;
- Changes in regulations or interpretations related to the implementation and reporting under IFRS, decisions to apply a different
option of presentation permitted by IFRS, and various other factors related to the implementation of IFRS; and
Our expectation of the impact of this development on our revenue potential, cost basis and margins.
Pagina 6 van 7
- PERSBERICHT -
In light of these risks, uncertainties, and assumptions, the forward-looking events discussed in this presentation might not occur.
We undertake no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information,
future events or otherwise.
future events or otherwise.
Ingezonden persbericht