Edelman - DLV
3 - 5 - 2005
Landelijke campagne Lekker Buiten Spelen trapt af in Rotterdam
Masterfoods is gestart met een landelijk initiatief Lekker Buiten
Spelen. De campagne startte gisteren in Rotterdam met de plaatsing van
speciaal ontwikkelde speeltoestellen. De aftrap voor de campagne is
gedaan door de Rotterdamse Wethouder 'Wijken en Buitenruimte', Lucas
Bolsius. Op de speelplaats aan het Tempelplein in Rotterdam-Noord gaf
hij om 15.30 uur de aftrap. Het doel van de campagne is om het buiten
spelen voor kinderen tussen 6 en 12 jaar te stimuleren.
"Ik vind het een geweldig initiatief om kinderen te motiveren meer
buiten te spelen. Als gemeente zijn we dan ook trots dat wij het
startschot in onze stad kunnen geven", aldus Wethouder Bolsius. Lekker
Buiten Spelen is een initiatief van de categorie mini-reepjes,
bestaand uit Twix®, Mars®, Bounty® en Snickers®.en Milky Way
Campagne
Na de plaatsing van de eerste toestellen in Rotterdam gaat Masterfoods
dit jaar nog ongeveer 30 speeltoestellen in wijken in Nederland
neerzetten. De wijken worden geselecteerd in overleg met gemeentes en
de NUSO (de landelijke organisatie voor speeltuinwerk en
jeugdrecreatie).
Naast het schenken en plaatsen van speeltoestellen wordt de campagne
ook ondersteund met de lancering van de website
www.lekkerbuitenspelen.nl. Op deze site kunnen kinderen later deze
maand ter inspiratie speeltips vinden. Kinderen vinden buiten spelen
het leukste dat er is, helaas doen ze het steeds minder. We geven
kinderen speeltoestellen en speeltips om hun creativiteit te
prikkelen, aldus Esther de Vilder, Senior Brands Manager Snackfood bij
Masterfoods.
Speeltoestellen
De speeltoestellen heten City Players en zijn eigentijds vormgegeven
figuren van metaal. De City Players zijn multifunctioneel en kunnen
als klimrek dienen, maar ook als doeltje bij voetbal of als buut bij
verstoppertje spelen.
Mathieu Gielen, industrieel vormgever en docent aan de TU Delft,
tekende voor het ontwerp van de City Players. Het uitgangspunt voor
het ontwerp van deze speeltoestellen is dat de toestellen de eigen
creativiteit en fantasie van kinderen prikkelen en aanzetten tot
samenspel. Per locatie worden de toestellen in een opstelling van twee
of drie stuks geplaatst. De City Players zijn speciaal ontwikkeld voor
kinderen van 6 tot 12 jaar omdat er een zeer beperkt aanbod van goede
speeltoestellen is voor kinderen in deze leeftijdsgroep.
Kinderen moeten de gelegenheid hebben om hun energie kwijt te raken en
dat willen we met de Lekker Buiten Spelen- campagne bereiken. We
stimuleren met Minis lekker buitenspelen en een actieve levenstijl
(veel bewegen) in de buitenlucht! Als we aan een actievere levensstijl
kunnen bijdragen, dan zal dit initiatief een succes zijn, aldus Esther
de Vilder.
-
Meer over Masterfoods:
Persberichten
Achtergrondinformatie
Beeldmateriaal
website: www.masterfoods.com
Esther de Vilder
Masterfoods
Edelman
Eveline Bouman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
tel: 023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com
website: http://www.Edelman.com/nl
Margot Eggink
Edelman
Postbus 2021
2130 GE Hoofddorp
023-554 2030
e-mail: nl@edelman.com