CREATIVE VENUE
Boney M zanger hoofdrol in commercial verzekeraar OHRA
Boney M zanger terug in de schijnwerpers; hoofdrol in commercial van
verzekeraar OHRA
Bobby Farrell rekent definitief af met het verleden
Bobby Farrell, de leadzanger en danser van de popgroep Boney M die
eind jaren '70 wereldwijd furore maakte, is terug op het nationale
entertainmentfront. Naast een nog immer druk schema van optredens in
binnen- en buitenland, speelt hij vanaf maandag 2 mei ook de hoofdrol
in de nieuwste commercial van verzekeraar OHRA. Hiermee is hij niet
alleen letterlijk terug in de nationale schijnwerpers, ook lijkt het
hitnummer 'Daddy Cool' dat in de commercial een hoofdrol vertolkt
terug van weggeweest. De ringtone ervan is inmiddels via internet te
downloaden. In de commercial verzekert OHRA Bobby snel uit te betalen
voor zijn inspanningen. Hij rekent nu letterlijk en figuurlijk af met
zijn verleden, aldus de van origine Arubaan.
Toen de groep Boney M op het hoogtepunt van zijn roem was, gingen de
hitsongs waaronder Daddy cool, Ma Baker en The Rivers of Babylon als
broodjes over de platentoonbank. Als zanger/danser echter profiteerde
Bobby Farrell minimaal van de inkomsten die de groep wereldwijd
genereerde. Bobby moest na het uiteenvallen van Boney M opnieuw hard
aan het werk om in zijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien.
Inmiddels treedt hij regelmatig op in Nederland en in het buitenland
(Miami, Hong Kong, Spanje). Hij is zeer populair binnen de homoscene
en wordt veel gevraagd op jaren '70 feesten en partijen.
'Er lijkt sprake van een echte revival van 'Daddy Cool', een van de
grootste hits die Bobby in zijn Boney M tijd vertolkte. Bobby is echt
helemaal 'back', om te beginnen met een hoofdrol in onze nieuwste
commercial', aldus een OHRA woordvoerder. 'Er is ook een ringtone van
het nummer te downloaden via de website www.ohra.nl. Jongeren doen dat
inmiddels massaal'.
Van Paarse krokodil naar Daddy Cool
OHRA staat bekend om zijn commercials met grote impact. Het is niet de
eerste keer dat een commercial van OHRA de tongen losmaakt en leidt
tot hype-achtige fenomenen. Zo is de 'Paarse krokodil' (van het meisje
in het zwembad) inmiddels verworden tot een nationaal fenomeen.
Talkshowmakers Barend & Van Dorp omarmden de Krokodil en hebben
inmiddels met regelmaat een programma-item ingeruimd voor landgenoten
die getroffen zijn door overmatige bureaucratie en (soms onnodige)
regelgeving.
OHRA tracht zich als verzekeraar (direct writer) vooral te profileren
als een organisatie die op een no-nonsense wijze direct met klanten
werkt, zonder overbodige regels en vertragende procedures.
De commercial is opnieuw gemaakt door reclamebureau Van Walbeek en Van
Wanten Etcetera uit Amsterdam.
Bijschrift commercial beelden
Bobby Farrell, leadzanger en danser van de vermaarde muziekgroep Boney
M, is met een hoofdrol in de nieuwste commercial van verzekeraar OHRA
terug van weggeweest. Met in de succesdagen optredens voor volle
zalen, leek een goudgerande toekomst Bobby ten deel te vallen. Niets
was minder waar: Bobby wisselde noodgedwongen van manager en moest
opnieuw zijn brood verdienen als entertainer. Nu echter op besloten
feestjes en partijen en in bejaardensociëteiten. Volgens direct writer
OHRA was snel uitbetalen in de succesperiode wel zo handig geweest
onder het motto 'Direct zaken doen. Direct resultaat'. (Bureau: Van
Walbeek en Van Wanten Etcetera; productie CZAR; regie: Bart Timmer)
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Creative Venue,
communicatieadvies en PR, telefoon 020 - 452 5225
03 mei 05 09:41