Ingezonden persbericht



---


Amsterdam, 2 mei 2005

Wanadoo, WEB.DE en LIBERO lanceren online
advertentienetwerk AD Europe

Wanadoo, WEB.DE en LIBERO, drie vooraanstaande portals, lanceren met AD Europe een oplossing voor online adverteren in Europa. Vanuit een pan-Europees mediaverbond leveren de drie organisaties hun gezamenlijke aanbod aan nationale en internationale adverteerders. AD Europe staat voor eenvoud, kwaliteit en betrouwbaarheid voor online adverteren. De drie deelnemende bedrijven gebruiken deze naam in combinatie met hun bestaande merknamen. Dit initiatief onderstreept dat klanten in het buitenland dezelfde online advertentiemogelijkheden hebben als in hun thuisland. De samenwerkingsstructuur tussen Wanadoo, WEB.DE en LIBERO biedt adverteerders één contactpunt voor adverteren in een groot aantal Europese landen. De nauwe samenwerking zorgt voor snelle en flexibele, landspecifieke consultancy met ondersteuning en implementatiemogelijkheden tijdens het gehele adverteerproces.

De samenwerking tussen de drie partijen is gestart in december 2003. Doelstelling was om beter tegemoet te komen aan de behoeften van de snelgroeiende Europese online advertentiemarkt. Hierbij werd gestart op de Wanadoo-portals in Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje en Nederland, WEB.DE in Duitsland en LIBERO in Italië. Het AD Europe-netwerk heeft al uiteenlopende online campagnes van bekende internationale adverteerders mogelijk gemaakt. Voorbeelden zijn Apple, Casio, DaimlerChrysler, Gillette, Hilton, Lufthansa, Mitsubishi, Motorola, Olympus, Philips, Singapore Airlines en Vodafone.

De drie leden van de AD Europe-samenwerking zijn marktleiders voor wat betreft bereik. Gezamenlijk bereiken ze 40 miljoen unieke gebruikers. Vanuit deze samenwerking wordt de diepgaande kennis van lokale markten gecombineerd met krachtige, landspecifieke online marketingoplossingen. Deze oplossingen onderscheiden zich sterk van het aanbod van andere Europese online merken. Deze Europese oplossing voor online adverteren weerspiegelt de klantvraag naar een krachtig pan-Europees hulpmiddel en is een weerslag van de toename in online advertentiebestedingen.

Over WEB.DE
WEB.DE (http://web.de) is de grootse onafhankelijke internet-portal van Duitsland, die maandelijks 10,47 miljoen gebruikers telt (bron: AGOF Internet Facts 2004). Met een breed aanbod van content en diensten voor de belangrijkste internetfuncties Zoek, Communicatie, Informatie en Diensten is WEB.DE één van de meest vooraanstaande Duitse online platforms. Daarnaast fungeert de portal als één van de krachtigste online marketingplatformen met een enorm bereik.

Over LIBERO
LIBERO, de webportal van Wind, is de grootste internet service provider van Italië en behoort tot de meest bezochte websites in dit land, met meer dan 8,1 miljoen unieke bezoekers en een bereik van 49 procent (Nielsen Net Ratings, januari 2005). LIBERO biedt een breed content-aanbod, uiteenlopend van de mailservice ­ meer dan 17 miljoen webmailboxen ­ een webcommunity, zoekservice en thematische channels, waaronder financiën, nieuws en sport.

Over Wanadoo Nederland

In Nederland is Wanadoo de tweede internet-provider (bron: Interview-NSS) en de grootste breedband-provider (bron: Telecom.Paper). Wanadoo is de meest betrouwbare internet-provider in Nederland, volgens Reader's Digest European Trusted Brands-onderzoek (maart 2005). Wanadoo, een merk van France Telecom, is Europa's grootste breedband-provider. Wanadoo had op 31 december 2004 meer dan 9,4 miljoen actieve abonnees, van wie 46 procent breedbandabonnees. Wanadoo is de marktleider in Frankrijk en is ook in het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Nederland een toonaangevende internet service provider. Meer informatie over Wanadoo is te vinden op www.wanadoo.nl.