Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AccountView-partner ISM Ridit wint award voor beste toepassing nieuwe Microsoft Smart Client-technologie met ORM Mobile

Bekroonde oplossing voor onderhoudsmonteurs maakt optimaal gebruik van AccountView XML Web Services

Amsterdam, 2 mei 2005 - Softwareleverancier ISM Ridit ontving tijdens The ICT and Networking Event 2005 een award van Microsoft voor de 'meest excellente toepassing' van haar nieuwe Smart Client-technologie. Microsoft bekroonde ISM Ridit voor de ontwikkeling van ORM Mobile, een applicatie waarmee buitendienstmonteurs in staat zijn snel en op een kosteneffectieve manier gegevens op te vragen en te verwerken. Buitendienstmonteurs beschikken met ORM Mobile over de rijke functionaliteit van een centrale onderhoudsapplicatie zonder dat ze daarvoor een zware applicatie op hun mobiele pc nodig hebben of continu online moeten zijn via een snelle, meestal kostbare verbinding.

ISM Ridit is de bedenker van Object Relationship Management (ORM), een methode die het te onderhouden object centraal stelt en die garant staat voor een hoge servicegraad. ORM Mobile is een vervolg op ORM ERP met AccountView, een centrale onderhoudsapplicatie gebaseerd op AccountView 7.0. Deze laatste versie van de bedrijfssoftware van AccountView is uitgerust met een op XML (eXtended Markup Language) gebaseerde module die bedrijven in staat stelt tegen lage kosten systemen te koppelen en informatie ook op afstand toegankelijk te maken. ORM Mobile combineert deze technologie voor XML Web Services met Microsoft Smart Client, de nieuwste generatie clientsoftware van Microsoft. De Smart Clients zijn ontwikkeld met Visual Studio .NET en volledig gebaseerd op het Microsoft .NET framework.

"Smart Client brengt het beste van twee werelden bij elkaar. Het combineert de functionaliteit van een client/serveroplossing met de snelheid en flexibiliteit van een webgebaseerd systeem", zegt Herro Zoutendijk, Chief Product & Solutions van ISM Ridit. "We hebben met ORM Mobile een innovatieve toepassing van Smart Client ontwikkeld. Servicemonteurs kunnen in het veld alle relevante gegevens invoeren en opvragen via een applicatie die er net zo uitziet als de applicatie op kantoor zonder dat ze daarvoor steeds met het internet verbonden zijn. Wanneer het ze uitkomt, maken ze verbinding met het centrale systeem en worden alle gegevens gesynchroniseerd, zonder dat ze daar hinder van ondervinden. Ook krijgen ze dan automatisch de benodigde updates en beveiligingspatches binnen. De monteurs beschikken zo over optimale functionaliteit en veiligheid tegen lage kosten. Op dit moment rollen we ORM Mobile al uit, onder andere bij Vitalis."

"Wij stimuleren onze partners om met onze nieuwste technologie te werken. ISM Ridit heeft een bijzondere oplossing ontwikkeld met deze technologie en heeft daarmee onze award voor de 'meest excellente' toepassing verdiend", zegt Nils Blaauboer, ISV Partner Account Manager van Microsoft. "Voor onze partners die zich bezighouden met de implementatie van bedrijfsapplicaties denken we dat het interessant is dat zij hun activiteiten verbreden met het leveren van totaaloplossingen. ISM Ridit is een uitstekend voorbeeld van een partner die hier een prima start mee heeft gemaakt."

Over ISM Ridit
ISM Ridit, sinds 1986, is een softwareleverancier die gespecialiseerd is in oplossingen voor reparatie- en serviceactiviteiten en productielogistiek. Basis van de oplossingen vormt de op Windows geënte software van AccountView. Met deze software is het mogelijk bedrijfsprocessen snel en flexibel te integreren, al dan niet met internet front end. Speciaal voor reparatie- en servicebedrijven ontwikkelde ISM Ridit een uniek automatiseringsconcept onder de naam Object Relationship Management (ORM). Daarnaast biedt ISM Ridit ERP (Enterprise Resource Planning)-oplossingen specifiek voor de (semi-) procesindustrie. ISM Ridit werkt onder meer voor Toyota Industrial Equipment, Rolls Royce Marine Benelux, Liebherr Nederland, Abemec, Landré, Vitalis en Hercuseal. ISM Ridit is onderdeel van ISM eCompany. Meer informatie op www.ismridit.nl en www.ism.nl.

Over AccountView

Sinds 1987 levert AccountView modulair opgebouwde business software aan meer dan 15.000 klanten in Nederland, Duitsland en Engeland. Deze flexibele en snel te implementeren software automatiseert en integreert meerdere bedrijfsprocessen, waaronder de financiële administratie, handel, logistiek, projecten, uren, relatiebeheer en accountancy - al dan niet met een internetkoppeling. AccountView wordt verkocht en ondersteund door een netwerk van onafhankelijke partners die evenals AccountView de nadruk leggen op langdurige relaties.

Bekende namen in het klantenbestand van AccountView zijn onder andere: CBF, Free Record Shop Online, GIBO Groep, Humanitas, KNMI, Koningszuivel, Koninklijk Theater Carré, Mazars, SER, Toyota Equipments, Vedior Holding en Xenos. Meer informatie over AccountView vindt u op www.accountview.com.



Ingezonden persbericht