Gemeente Tilburg

2005 164BW

Datum
2 mei 2005

rapportcijfer 7,9 voor Centraal Meldpunt

uitslag klanttevredenheidsonderzoek 2004

Het Centraal Meldpunt wordt goed beoordeeld, het totale rapportcijfer is een 7,9, dat blijkyt. De wijze waarop de klant te woord wordt gestaan wordt beoordeeld met een 8,4. De wijze waarop de melding is behandeld scoort een 6,8. In 2001 was dit een 6,1. Vooral meldingen over straatverlichting (7,8) en zwerfvuil (7,3) worden erg positief beoordeeld. Het thema aanvraag nieuwe voorzieningen scoort met een 5,5 lager.

In 2004 is het tweede klanttevredenheidsonderzoek over het Centraal Meldpunt gehouden, het eerste was in 200. Er zijn twee vragenformulieren verstuurd, één over de aanname van de melding en één voor de behandeling van de melding. In totaal zijn er 1576 formulieren terug ontvangen (respons van 65%). Hiermee ligt de respons nog hoger dan in 2001.

De melders zijn van mening dat de communicatie bij de behandeling van een melding beter kan. Als een melding niet kan worden opgelost of niet binnen de gestelde termijn, is het belangrijk dit te laten weten. Daarnaast gaven melders aan dat sommige zaken om een structurele oplossing vragen. Het doel is om over twee jaar nog beter te scoren in het onderzoek. Daarom zullen er een aantal verbeteracties van start gaan.

Meer informatie
Marlies van Brunschot, Bestuurswoordvoering, telefoon: 542 97 05. Monique van der Blom, Afdeling Communicatie, telefoon: 542 97 80.


---- --