Ingezonden persbericht


PERSBERICHT 2 mei 2005

HCN gaat klantcontacten ten behoeve van de OV-chipkaart afhandelen

TLS Card Issuer (TLS-CI) heeft HCN geselecteerd om haar klantcontacten af te handelen. Beide partijen hebben hiertoe een contract gesloten.

In het voorjaar van 2005 wordt er een nieuw, elektronisch, betaalmiddel geïntroduceerd in het openbaar vervoer in Nederland. Het nieuwe betaalsysteem biedt gemak aan de reiziger: geen kleingeld meer nodig, niet meer in de rij om een kaartje te kopen . Of het nu gaat om trein, metro, tram of bus, overal kun je met de OV-chipkaart terecht.

HCN gaat alle klantenservice-activiteiten rondom de OV-chipkaart verzorgen. HCN gaat zowel call, e-mail als correspondentie via brief en fax afhandelen. Denk hierbij aan vragen over gebruik, saldo, verlies en diefstal.

HCN bleek na een Europese aanbesteding onder meerdere aanbieders de meest aangewezen kandidaat. De afhandeling start eind mei en vindt plaats op de HCN-vestiging in Haarlem.

Over TLS-CI

TLS-CI is opgericht als 100% dochter van Trans Link Systems om de uitgifte van de OV-chipkaart te organiseren. Trans Link Systems is verantwoordelijk voor het centrale systeem waar alle reisgegevens worden geregistreerd en betalingen worden verwerkt. Trans Link Systems is een joint venture van vijf grote OV-bedrijven, te weten: Nederlandse Spoorwegen (NS), Connexxion, GVB (Amsterdam), RET (Rotterdam) en HTM (Den Haag). Samen bedienen deze bedrijven ruim 80% van de openbaar vervoermarkt in Nederland. Trans Link Systems werkt samen met de overige OV-bedrijven, verenigd in MOBIS.

Over HCN, Hét Callcenter Netwerk

HCN, Hét Callcenter Netwerk is een multichannel contactcenter dat zich ten doel heeft gesteld de nummer 1 te zijn in het verhogen van omzet en rendement uit klantcontactprocessen voor bedrijven in Nederland. Met 950 medewerkers en 5 vestigingen in Emmen, Enschede, Haarlem, Nieuwegein en Tilburg neemt HCN een vooraanstaande positie in op de Nederlandse markt. HCN helpt haar opdrachtgevers bij het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties met zijn klanten. In haar customer care centers neemt HCN het managen van het klantcontact via call, e-mail en andere interactieve media over van haar opdrachtgevers.

'

Ingezonden persbericht