Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Siebel Systems introduceert oplossingen voor e-billing en self-service voor
credit card- en telecommunicatieconcerns
Toonaangevende ondernemingen maken gebruik van Siebel Systems voor het
verbeteren van relaties met klanten en het vergroten van de winstgevendheid
SAN MATEO, Calif. - 2 mei 2005 - Siebel Systems introduceert nieuwe
oplossingen voor self-service en e-billing: Siebel Self-Service for Cards en
Siebel Self-Service for Communications. Dit zijn branchespecifieke
oplossingen die het voor bedrijven mogelijk maakt om ieder aspect van hun
servicerelatie met klanten via internet te regelen. Hierdoor kunnen zij een
hoogwaardige klantenervaring aanbieden, terwijl tegelijkertijd de kosten
voor serviceverlening drastisch omlaag gaan. De twee producten bieden de
meest complete functionaliteit die momenteel beschikbaar is om een hoge
adoptiegraad onder klanten te realiseren, een snelle 'time to market'
mogelijk te maken en een hogere 'return on investment' (ROI) te realiseren
dan met andere standaardpakketten of maatwerkoplossingen.
"Meer dan ooit dienen bedrijven die de concurrentie een stap voor willen
blijven hun activiteiten te baseren op de specifieke behoeften van klanten",
zegt Chris Gardner, vice president Self-Service Marketing van Siebel
Systems. "Onze branchespecifieke oplossingen voor e-billing en self-service
helpen organisaties om resultaten te behalen door de kwaliteit van de
serviceverlening aan klanten te verhogen, terwijl tegelijkertijd de kosten
drastisch omlaag kunnen. Deze nieuwe producten zijn een uitstekend voorbeeld
van ons commitment om bedrijven te helpen optimale bedrijfsresultaten te
realiseren door de klant centraal te plaatsen".
De Siebel Self-Service- en eBilling-oplossingen stellen organisaties in
staat om zowel hun zakelijke als consumentenklanten rekeningen en
account-gerelateerde activiteiten online te laten beheren. Het resultaat
hiervan is dat bedrijven de kwaliteit van de ondersteuning van hun afnemers
kunnen vergroten, de kosten die hiermee gemoeid zijn kunnen verlagen en
bovendien de relatie met individuele klanten verder versterken. Deze
Siebel-producten zijn uiterst schaalbaar en maken een adoptiesnelheid door
eindgebruikers mogelijk die drie tot vijf keer zo hoog ligt als bij
producten van andere aanbieders of bij maatwerkoplossingen. Aangezien 60 tot
90 procent van alle vragen van klanten betrekking hebben op betalingen, zijn
de twee Siebel-oplossingen gebaseerd op complete functionaliteit voor
facturering en betaling. De producten kennen verder functionaliteit voor
account management en service management, terwijl het tevens mogelijk is om
tot integratie met andere informatiesystemen te komen. Hierdoor kan een
gemakkelijk door klanten te gebruiken startpunt worden gecreëerd voor tal
van activiteiten op het gebied van klantenservice, zoals het beheren van
accounts, het beoordelen van aanbiedingen, het bekijken van facturen en het
doen en volgen van betalingen, evenals het krijgen van antwoorden op vragen
en problemen.
Organisaties die Siebel Self-Service- en eBilling-applicaties in gebruik
nemen, profiteren hier op tal van manieren van. Bijvoorbeeld door een sterke
afname van het aantal oneigenlijke telefoontjes naar call centers, lagere
kosten voor postale verwerking van klantencontacten, een meer gestroomlijnde
methode van betalen, snellere betalingen, een effectievere vorm van
marketing en een minder verloop onder afnemers.
Siebel Self-Service for Cards
Dankzij Siebel Self-Service for Cards kunnen kaartuitgevende bedrijven een
complete, aansprekende online-ervaring op het gebied van self-service aan
particuliere en zakelijke kaartgebruikers bieden. De oplossing omvat een
complete reeks van faciliteiten voor self-service, e-billing, beheer en
analyse van uitgaven. Per klant kunnen voor meerdere jaren facturen en
betalingen worden vastgelegd. Er kan gekozen worden uit eenmalige,
periodieke en terugkerende betalingen. Nieuwe accounts zijn direct nadat zij
zijn aangemaakt voor de klant beschikbaar. Het berichtenverkeer met de klant
verloopt via een goed beveiligde verbinding. Zoeken naar informatie en
transacties gebeurt met een van natuurlijke taal gebruikmakende zoekfunctie.
Voor security en voor fraudepreventie zijn gepersonaliseerde meldingen
mogelijk. Bovendien zijn uitgebreide voorzieningen aanwezig voor analytische
doeleinden.
Metris Companies is een van de grootste credit card-uitgevende organisaties
in de Verenigde Staten. Het bedrijf gebruikt Siebel eBilling and
Self-Service for Cards ter ondersteuning van de klantenservice. Deze
applicatie wordt gehost en beheerd door Siebel Systems en biedt nieuwe
mogelijkheden voor online self-service die het niveau van de klantenservice
drastisch hebben verbeterd. "Wij hebben deze oplossing gekozen, omdat hij is
gebaseerd op de weldoordachte visie van Siebel Systems op het gebied van
self-service. Bovendien biedt dit product ons alle functionaliteit die wij
nodig hebben", zegt Matt Melius, president van Direct Merchants Bank en
tevens president van Metris Companies. "Wij zijn ervan overtuigd dat de
complete reeks van Siebel's oplossingen voor klantenservice - die CRM,
business intelligence, e-billing en self-service integreren - ons helpt om
te komen tot een kwalitatief hoogstaande dienstverlening aan onze klanten."
Siebel Self-Service for Communications
Siebel Self-Service for Communications maakt het telecommunicatiebedrijven
mogelijk om klanten een waardevolle en gemakkelijke online-toegang tot hun
communicatierekeningen en accountgegevens te verschaffen. Hierdoor kunnen
zij snel en gemakkelijk ieder aspect van hun relatie met de leverancier via
een eenduidige interface beheren. Hierdoor zijn eindgebruikers bovendien in
staat zelf diensten te activeren en te beheren, terwijl zij ook online
problemen kunnen oplossen. Zakelijke klanten kunnen deze activiteiten
verrichten voor individuele afnemers, maar ook voor complete afdelingen of
business units. De oplossing omvat onder andere modules voor e-billing en
betalingen, self-service, rapportage en analyses en kent tenslotte ook
mogelijkheden om als klant online advies over een passende mix van tarieven
en producten te ontvangen.
Siebel Systems levert ook Self-Service- en eBilling-oplossingen voor banken,
financiële instellingen, overheden, de gezondheidszorg, manufacturing &
distributie en utiliteitsbedrijven.
Over Siebel Systems
Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant
centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve
voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het
organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact
center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze
te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn
gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer
relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en
kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden
gebruikt. Siebel's oplossingen zijn afgestemd op de specifieke eisen en
wensen van 23 branches en omvatten branchespecifieke bedrijfsprocessen, best
practices en business insights. Zij zijn het resultaat van meer dan 2
miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring bij meer
dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van partners biedt
Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig zijn om waarde
te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd vertrouwen meer
dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder denkbare omvang op de
oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van drastische
verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en ondersteunen
van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com.
© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl