Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert oplossingen voor e-billing en self-service voor credit card- en telecommunicatieconcerns

Toonaangevende ondernemingen maken gebruik van Siebel Systems voor het verbeteren van relaties met klanten en het vergroten van de winstgevendheid

SAN MATEO, Calif. - 2 mei 2005 - Siebel Systems introduceert nieuwe oplossingen voor self-service en e-billing: Siebel Self-Service for Cards en Siebel Self-Service for Communications. Dit zijn branchespecifieke oplossingen die het voor bedrijven mogelijk maakt om ieder aspect van hun servicerelatie met klanten via internet te regelen. Hierdoor kunnen zij een hoogwaardige klantenervaring aanbieden, terwijl tegelijkertijd de kosten voor serviceverlening drastisch omlaag gaan. De twee producten bieden de meest complete functionaliteit die momenteel beschikbaar is om een hoge adoptiegraad onder klanten te realiseren, een snelle 'time to market' mogelijk te maken en een hogere 'return on investment' (ROI) te realiseren dan met andere standaardpakketten of maatwerkoplossingen.

"Meer dan ooit dienen bedrijven die de concurrentie een stap voor willen blijven hun activiteiten te baseren op de specifieke behoeften van klanten", zegt Chris Gardner, vice president Self-Service Marketing van Siebel Systems. "Onze branchespecifieke oplossingen voor e-billing en self-service helpen organisaties om resultaten te behalen door de kwaliteit van de serviceverlening aan klanten te verhogen, terwijl tegelijkertijd de kosten drastisch omlaag kunnen. Deze nieuwe producten zijn een uitstekend voorbeeld van ons commitment om bedrijven te helpen optimale bedrijfsresultaten te realiseren door de klant centraal te plaatsen".

De Siebel Self-Service- en eBilling-oplossingen stellen organisaties in staat om zowel hun zakelijke als consumentenklanten rekeningen en account-gerelateerde activiteiten online te laten beheren. Het resultaat hiervan is dat bedrijven de kwaliteit van de ondersteuning van hun afnemers kunnen vergroten, de kosten die hiermee gemoeid zijn kunnen verlagen en bovendien de relatie met individuele klanten verder versterken. Deze Siebel-producten zijn uiterst schaalbaar en maken een adoptiesnelheid door eindgebruikers mogelijk die drie tot vijf keer zo hoog ligt als bij producten van andere aanbieders of bij maatwerkoplossingen. Aangezien 60 tot 90 procent van alle vragen van klanten betrekking hebben op betalingen, zijn de twee Siebel-oplossingen gebaseerd op complete functionaliteit voor facturering en betaling. De producten kennen verder functionaliteit voor account management en service management, terwijl het tevens mogelijk is om tot integratie met andere informatiesystemen te komen. Hierdoor kan een gemakkelijk door klanten te gebruiken startpunt worden gecreëerd voor tal van activiteiten op het gebied van klantenservice, zoals het beheren van accounts, het beoordelen van aanbiedingen, het bekijken van facturen en het doen en volgen van betalingen, evenals het krijgen van antwoorden op vragen en problemen.

Organisaties die Siebel Self-Service- en eBilling-applicaties in gebruik nemen, profiteren hier op tal van manieren van. Bijvoorbeeld door een sterke afname van het aantal oneigenlijke telefoontjes naar call centers, lagere kosten voor postale verwerking van klantencontacten, een meer gestroomlijnde methode van betalen, snellere betalingen, een effectievere vorm van marketing en een minder verloop onder afnemers.

Siebel Self-Service for Cards
Dankzij Siebel Self-Service for Cards kunnen kaartuitgevende bedrijven een complete, aansprekende online-ervaring op het gebied van self-service aan particuliere en zakelijke kaartgebruikers bieden. De oplossing omvat een complete reeks van faciliteiten voor self-service, e-billing, beheer en analyse van uitgaven. Per klant kunnen voor meerdere jaren facturen en betalingen worden vastgelegd. Er kan gekozen worden uit eenmalige, periodieke en terugkerende betalingen. Nieuwe accounts zijn direct nadat zij zijn aangemaakt voor de klant beschikbaar. Het berichtenverkeer met de klant verloopt via een goed beveiligde verbinding. Zoeken naar informatie en transacties gebeurt met een van natuurlijke taal gebruikmakende zoekfunctie. Voor security en voor fraudepreventie zijn gepersonaliseerde meldingen mogelijk. Bovendien zijn uitgebreide voorzieningen aanwezig voor analytische doeleinden.

Metris Companies is een van de grootste credit card-uitgevende organisaties in de Verenigde Staten. Het bedrijf gebruikt Siebel eBilling and Self-Service for Cards ter ondersteuning van de klantenservice. Deze applicatie wordt gehost en beheerd door Siebel Systems en biedt nieuwe mogelijkheden voor online self-service die het niveau van de klantenservice drastisch hebben verbeterd. "Wij hebben deze oplossing gekozen, omdat hij is gebaseerd op de weldoordachte visie van Siebel Systems op het gebied van self-service. Bovendien biedt dit product ons alle functionaliteit die wij nodig hebben", zegt Matt Melius, president van Direct Merchants Bank en tevens president van Metris Companies. "Wij zijn ervan overtuigd dat de complete reeks van Siebel's oplossingen voor klantenservice - die CRM, business intelligence, e-billing en self-service integreren - ons helpt om te komen tot een kwalitatief hoogstaande dienstverlening aan onze klanten."

Siebel Self-Service for Communications
Siebel Self-Service for Communications maakt het telecommunicatiebedrijven mogelijk om klanten een waardevolle en gemakkelijke online-toegang tot hun communicatierekeningen en accountgegevens te verschaffen. Hierdoor kunnen zij snel en gemakkelijk ieder aspect van hun relatie met de leverancier via een eenduidige interface beheren. Hierdoor zijn eindgebruikers bovendien in staat zelf diensten te activeren en te beheren, terwijl zij ook online problemen kunnen oplossen. Zakelijke klanten kunnen deze activiteiten verrichten voor individuele afnemers, maar ook voor complete afdelingen of business units. De oplossing omvat onder andere modules voor e-billing en betalingen, self-service, rapportage en analyses en kent tenslotte ook mogelijkheden om als klant online advies over een passende mix van tarieven en producten te ontvangen.

Siebel Systems levert ook Self-Service- en eBilling-oplossingen voor banken, financiële instellingen, overheden, de gezondheidszorg, manufacturing & distributie en utiliteitsbedrijven.

Over Siebel Systems
Siebel Systems is de toonaangevende leverancier van oplossingen die de klant centraal plaatsen en aantoonbare en duurzame zakelijke en competitieve voordelen bieden. De multichannel oplossingen van Siebel Systems maken het organisaties mogelijk om alle interacties met klanten via web, contact center, live contacten, regiokantoren en partners op een intelligente wijze te beheren en te coördineren. De oplossingen van Siebel Systems zijn gebaseerd op 'best in class' voorzieningen ten aanzien van customer relationship management (CRM), business intelligence en data-integratie en kunnen zowel lokaal worden geïmplementeerd als via een hosted aanpak worden gebruikt. Siebel's oplossingen zijn afgestemd op de specifieke eisen en wensen van 23 branches en omvatten branchespecifieke bedrijfsprocessen, best practices en business insights. Zij zijn het resultaat van meer dan 2 miljard dollar aan research & development en 11 jaar aan ervaring bij meer dan 4000 organisaties. Samen met het uitgebreide netwerk van partners biedt Siebel Systems de mensen, processen en technologie die nodig zijn om waarde te genereren uit op klanten gerichte oplossingen. Wereldwijd vertrouwen meer dan 3 miljoen eindgebruikers in organisaties van ieder denkbare omvang op de oplossingen van Siebel Systems voor het realiseren van drastische verbeteringen voor het identificeren, acquireren, vasthouden en ondersteunen van klanten. Kijk voor meer informatie op www.siebel.com. © 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren. Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl