UWV
Cliëntenraad UWV opent website
29 april 2005
De landelijke cliëntenraad van UWV beschikt per vandaag over haar
eigen website: www.clientenraad-uwv.nl. De opening van de site draagt
bij aan een effectieve communicatie tussen de cliëntenraden onderling.
Op de site staat nieuws over de cliëntenraden die binnen UWV actief
zijn, er is een forum waar uitkeringsgerechtigden over uiteenlopende
onderwerpen kunnen discussiëren en ook kunnen cliënten er tips en
suggesties voor het verbeteren van de dienstverlening van UWV kwijt,
bijvoorbeeld over het ontvangen van hun uitkering, hun reïntegratie of
de telefonische bereikbaarheid.
Invloed op de dienstverlening
UWV werkt hard aan verbetering van de dienstverlening. Hierbij is voor
de cliëntenraden een belangrijke rol weggelegd. Via de raden kunnen
cliënten zowel gevraagd als ongevraagd adviseren over onderwerpen die
betrekking hebben op de dienstverlening. Zo adviseren de raden over de
manier waarop UWV communiceert met cliënten, zoals via de website,
brochures, formulieren en de telefoon. Daarmee krijgt UWV informatie
over wat de cliënt ervaart, beweegt en nodig heeft en krijgt de cliënt
invloed op de dienstverlening van UWV.
Twintig cliëntenraden
UWV heeft twintig cliëntenraden met in totaal 311 leden. Naast een
landelijke WW-raad bestaande uit elf leden en AG-raad
(arbeidsgeschiktheid) van achttien leden is er één algemene landelijke
UWV-raad met 18 leden. Verder zijn er zes regionale WW-raden van elk
elf leden en elf regionale AG-raden met 18 leden. De cliëntenraden
vertegenwoordigen alle mensen met een uitkering van UWV. De leden van
de cliëntenraden zijn zelf ook uitkeringsgerechtigden.
Kijk voor informatie over de bereikbaarheid van de cliëntenraden
op: www.clientenraad-uwv.nl