Productschap Margarine
28.04.2005
Campagne Verantwoord Frituren gaat ook consument informeren over
gezondheidsvoordelen
Om de deelnemers van de campagne Verantwoord Frituren te ondersteunen
bij het communiceren richting consumenten worden er vanaf eind mei
radiocommercials ingezet. In deze commercials, die enkele weken te
horen zullen zijn op landelijke en regionale radiozenders, zal de
boodschap over de gezondheidsvoordelen van vloeibaar frituurvet
centraal staan.
Met het uitbreiden van de communicatie richting consument wordt een
jaar na de start van de campagne een nieuwe stap gemaakt. Naast het
ondersteunen van de horecaondernemers die reeds frituren in vloeibaar
frituurvet moeten de commercials ondernemers die nog frituren in vast
frituurvet aanzetten de overstap naar vloeibaar frituurvet te maken.
In de commercial zal uitgelegd worden dat patat en snacks gebakken in
vloeibaar frituurvet gezonder zijn dan gebakken in vast frituurvet,
omdat vloeibaar frituurvet rijk is aan onverzadigde vetzuren. Tevens
zal worden vermeld dat men voor meer informatie over de campagne
terecht kan op www.friturenindehoreca.nl voor het opzoeken van de
dichtstbijzijnde deelnemende snackbar.
Alle cafetaria- en fastfoodondernemers die zich voor 12 mei hebben
aangemeld bij de campagne maken kans op een vernoeming in één van de
radiospotjes.
Het exacte uitzendschema zal binnenkort vermeld worden op
www.friturenindehoreca.nl.