Productschap Margarine


28.04.2005

Campagne Verantwoord Frituren gaat ook consument informeren over gezondheidsvoordelen

Om de deelnemers van de campagne Verantwoord Frituren te ondersteunen bij het communiceren richting consumenten worden er vanaf eind mei radiocommercials ingezet. In deze commercials, die enkele weken te horen zullen zijn op landelijke en regionale radiozenders, zal de boodschap over de gezondheidsvoordelen van vloeibaar frituurvet centraal staan.

Met het uitbreiden van de communicatie richting consument wordt een jaar na de start van de campagne een nieuwe stap gemaakt. Naast het ondersteunen van de horecaondernemers die reeds frituren in vloeibaar frituurvet moeten de commercials ondernemers die nog frituren in vast frituurvet aanzetten de overstap naar vloeibaar frituurvet te maken.

In de commercial zal uitgelegd worden dat patat en snacks gebakken in vloeibaar frituurvet gezonder zijn dan gebakken in vast frituurvet, omdat vloeibaar frituurvet rijk is aan onverzadigde vetzuren. Tevens zal worden vermeld dat men voor meer informatie over de campagne terecht kan op www.friturenindehoreca.nl voor het opzoeken van de dichtstbijzijnde deelnemende snackbar.

Alle cafetaria- en fastfoodondernemers die zich voor 12 mei hebben aangemeld bij de campagne maken kans op een vernoeming in één van de radiospotjes.

Het exacte uitzendschema zal binnenkort vermeld worden op www.friturenindehoreca.nl.