Bilthoven, 28 april 2005 - Business Objects, leverancier van business intelligence (BI) oplossingen, heeft de resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal van 2005.
De omzet in het eerste kwartaal van 2005 kwam uit op $248,8 miljoen, 15 procent hoger dan een jaar eerder. De wereldwijde inkomsten uit licenties bedroegen $115,2 miljoen. De winst per aandeel kwam uit op 16 dollarcent. De proforma winst per aandeel bedroeg 24 dollarcent.
"We zijn dit jaar zeer goed begonnen en zetten daarmee de continue groei door ", zei Bernard Liautaud, chairman and chief executive officer. "Uit de cijfers blijkt ook dat BusinessObjects XI een succes is. Zo kort na de introductie is er al voor $15 miljoen aan licenties verkocht."
"Arjen Koonings, Country Manager Business Objects Nederland: "Wij hebben het afgelopen kwartaal opnieuw betere resultaten geboekt dan vorig jaar. Dat zien we ook terug in Nederland waar we in het eerste kwartaal contracten hebben afgesloten met onder andere Intergamma, LeasePlan, NS Stations, T-Mobile en KPN.com".
Over Business Objects
Business Objects (Euronext Paris: ISIN FR0004026250 - BOB en Nasdaq: BOBJ) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Intelligence-oplossingen. BusinessObjects XI biedt organisaties een compleet platform voor rapportage, interactieve queries en analyses, performance management en data integratie. Crystal Reports is geïntegreerd in Business Objects XI. Hiermee krijgen organisaties beter inzicht in hun bedrijfsprestaties. Business Objects bedient samen met ruim 3.000 partners wereldwijd meer dan 30.000 klanten in meer dan 80 landen.
Ingezonden persbericht