LENSINK VAN BERKEL COMM.

TheFactor.e levert design corporate website Akzo Nobel

TheFactor.e levert design en Rich Internet voor corporate webomgeving Akzo Nobel

Groningen, 28 april 2005 - TheFactor.e, één van de grotere internetbureaus in Nederland en specialist op het gebied van Rijke Internet Applicaties (RIA), is door Akzo Nobel geselecteerd om het nieuwe design van de corporate website te maken en de gehele webomgeving te voorzien van Rijke Internet functionaliteit. De nieuwe website gaat deze zomer live.

De publieke website van Akzo Nobel (www.akzonobel.com) wordt volledig vernieuwd. In het totale traject levert TheFactor.e het design van de gehele publieke webomgeving en de implementatie van een Rijke Internet Applicatie middels Flex. TheFactor.e doet dit gezamenlijk met InfoSupport en Evident, waarbij iedere partij een deel voor zijn rekening neemt. Door Rijke Internet Applicaties zo integraal door te voeren in haar webomgeving, loopt Akzo Nobel voorop in de markt. Tot nu toe is er geen enkele andere multinational te noemen die een dermate diepgaande en integrale toepassing van Rijke Internet functionaliteit realiseert op zijn website.

Akzo Nobel wil met de nieuwe aanpak voor de website vooral bereiken dat de bezoeker hoort, ziet en begrijpt dat de producten van Akzo Nobel 'overal om ons heen zijn'. De producten zijn terug te vinden in huis, in voedsel, de auto of in medicijnen. Producten die dagelijks door miljoenen mensen worden gebruikt. Dit vernieuwde concept betreft een vierde generatie website die het begrip multimedia weer centraal stelt. Akzo Nobel heeft daarbij gekozen voor het FLEX platform, de nieuwste versie van RIA software op Enterprise niveau. Macromedia FLEX zal worden geïntegreerd in het Microsoft Content Management Systeem dat zich aan de achterkant van de webomgeving bevindt.

Bij het nieuwe design wordt de beleving voorop gesteld. Video en audio integreren naadloos met tekst en productspecifieke informatie. Op de nieuwe website kun je 'achterover leunen' en kijken en luisteren, maar je kunt ook meteen met een paar 'kliks' doordringen tot de detailinformatie. In de totale webomgeving van Akzo Nobel zal een eenheid van navigatie en structuur worden aangebracht, waarbij de vorm vooral wordt bepaald door de inhoud en niet door de 'blinkende' navigatieknopjes.

Volgens Bas Koopman, Internet Manager Corporate Communications bij Akzo Nobel, is het voornaamste doel van de nieuwe webomgeving om de service naar consument zoveel mogelijk te verhogen en echt een 'state of the art' website te bouwen. 'Ons 'mission statement' willen we zoveel mogelijk laten doorlopen in onze website. Ons streven is om absoluut de eerste keuze te zijn voor consumenten, aandeelhouders en werknemers. We zijn een innovatief bedrijf en dat moet je ook terug zien in de site. Door de audiovisuele manier van presenteren en het hogere service level maken we echt een sprong vooruit', aldus Koopman.

Marc Schipperheyn, Technisch Directeur TheFactor.e: 'Rijke Internet Applicaties werken voor een eindgebruiker vaak veel beter dan een 'klassieke' website. Akzo Nobel heeft met de inzet op Rijke Internettechnologie gekozen om het belang van de gebruiker voorop te stellen en een unieke gebruikerservaring te creëren. Akzo Nobel zet hiermee de trend voor andere corporate websites.'

TheFactor.e
TheFactor.e is opgericht in 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot een succesvol internetbedrijf met ruim 40 medewerkers en vestigingen in Groningen en Hilversum. TheFactor.e richt zich op twee activiteiten: content-managed sites (internet en intranet) en rijke internetapplicaties. TheFactor.e werkt o.a. voor industrie, consumentenmerken, overheids- en zorginstellingen en andere (non)profit organisaties. TheFactor.e heeft met de Rangerclub website van het Wereld Natuur Fonds de 'Gouden @penstaart' 2004 gewonnen en is door het blad Emerce in 2005 uitgeroepen tot beste Internetbureau van Nederland. Ook heeft TheFactor.e dit jaar met de website voor Assen de publieksprijs gewonnen bij de verkiezingen van de beste overheidssite. Voor meer informatie: www.tfe.nl

Akzo Nobel
Akzo Nobel, met hoofdkantoor in Arnhem, levert wereldwijd producten voor de gezondheidszorg, verven en lakken, en chemische producten. Over 2004 bedroeg de geconsolideerde totale omzet EUR 12,9 miljard. De onderneming telt momenteel ongeveer 61.000 medewerkers in meer dan 80 landen. De financiële resultaten over het tweede kwartaal worden op 20 juli 2005 bekendgemaakt. Voor meer informatie: www.akzonobel.com

Noot voor redactie,