LENSINK VAN BERKEL COMM.
TheFactor.e levert design corporate website Akzo Nobel
TheFactor.e levert design en Rich Internet voor corporate webomgeving Akzo Nobel
Groningen, 28 april 2005 - TheFactor.e, één van de grotere
internetbureaus in Nederland en specialist op het gebied van Rijke
Internet Applicaties (RIA), is door Akzo Nobel geselecteerd om het
nieuwe design van de corporate website te maken en de gehele
webomgeving te voorzien van Rijke Internet functionaliteit. De nieuwe
website gaat deze zomer live.
De publieke website van Akzo Nobel (www.akzonobel.com) wordt volledig
vernieuwd. In het totale traject levert TheFactor.e het design van de
gehele publieke webomgeving en de implementatie van een Rijke Internet
Applicatie middels Flex. TheFactor.e doet dit gezamenlijk met
InfoSupport en Evident, waarbij iedere partij een deel voor zijn
rekening neemt. Door Rijke Internet Applicaties zo integraal door te
voeren in haar webomgeving, loopt Akzo Nobel voorop in de markt. Tot
nu toe is er geen enkele andere multinational te noemen die een
dermate diepgaande en integrale toepassing van Rijke Internet
functionaliteit realiseert op zijn website.
Akzo Nobel wil met de nieuwe aanpak voor de website vooral bereiken
dat de bezoeker hoort, ziet en begrijpt dat de producten van Akzo
Nobel 'overal om ons heen zijn'. De producten zijn terug te vinden in
huis, in voedsel, de auto of in medicijnen. Producten die dagelijks
door miljoenen mensen worden gebruikt. Dit vernieuwde concept betreft
een vierde generatie website die het begrip multimedia weer centraal
stelt. Akzo Nobel heeft daarbij gekozen voor het FLEX platform, de
nieuwste versie van RIA software op Enterprise niveau. Macromedia FLEX
zal worden geïntegreerd in het Microsoft Content Management Systeem
dat zich aan de achterkant van de webomgeving bevindt.
Bij het nieuwe design wordt de beleving voorop gesteld. Video en audio
integreren naadloos met tekst en productspecifieke informatie. Op de
nieuwe website kun je 'achterover leunen' en kijken en luisteren, maar
je kunt ook meteen met een paar 'kliks' doordringen tot de
detailinformatie. In de totale webomgeving van Akzo Nobel zal een
eenheid van navigatie en structuur worden aangebracht, waarbij de vorm
vooral wordt bepaald door de inhoud en niet door de 'blinkende'
navigatieknopjes.
Volgens Bas Koopman, Internet Manager Corporate Communications bij
Akzo Nobel, is het voornaamste doel van de nieuwe webomgeving om de
service naar consument zoveel mogelijk te verhogen en echt een 'state
of the art' website te bouwen. 'Ons 'mission statement' willen we
zoveel mogelijk laten doorlopen in onze website. Ons streven is om
absoluut de eerste keuze te zijn voor consumenten, aandeelhouders en
werknemers. We zijn een innovatief bedrijf en dat moet je ook terug
zien in de site. Door de audiovisuele manier van presenteren en het
hogere service level maken we echt een sprong vooruit', aldus
Koopman.
Marc Schipperheyn, Technisch Directeur TheFactor.e: 'Rijke Internet
Applicaties werken voor een eindgebruiker vaak veel beter dan een
'klassieke' website. Akzo Nobel heeft met de inzet op Rijke
Internettechnologie gekozen om het belang van de gebruiker voorop te
stellen en een unieke gebruikerservaring te creëren. Akzo Nobel zet
hiermee de trend voor andere corporate websites.'
TheFactor.e
TheFactor.e is opgericht in 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot een
succesvol internetbedrijf met ruim 40 medewerkers en vestigingen in
Groningen en Hilversum. TheFactor.e richt zich op twee activiteiten:
content-managed sites (internet en intranet) en rijke
internetapplicaties. TheFactor.e werkt o.a. voor industrie,
consumentenmerken, overheids- en zorginstellingen en andere
(non)profit organisaties. TheFactor.e heeft met de Rangerclub website
van het Wereld Natuur Fonds de 'Gouden @penstaart' 2004 gewonnen en is
door het blad Emerce in 2005 uitgeroepen tot beste Internetbureau van
Nederland. Ook heeft TheFactor.e dit jaar met de website voor Assen de
publieksprijs gewonnen bij de verkiezingen van de beste overheidssite.
Voor meer informatie: www.tfe.nl
Akzo Nobel
Akzo Nobel, met hoofdkantoor in Arnhem, levert wereldwijd producten
voor de gezondheidszorg, verven en lakken, en chemische producten.
Over 2004 bedroeg de geconsolideerde totale omzet EUR 12,9 miljard. De
onderneming telt momenteel ongeveer 61.000 medewerkers in meer dan 80
landen. De financiële resultaten over het tweede kwartaal worden op 20
juli 2005 bekendgemaakt. Voor meer informatie: www.akzonobel.com
Noot voor redactie,