Ingezonden persbericht


EMMA-nl introduceert keurmerk e-mailmarketing

Utrecht, 28 april 2005

De E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA-nl) lanceert een keurmerk voor het verzenden van commerciële e-mail. Doel van dit keurmerk is, zowel afnemers van e-mail marketing diensten als de uiteindelijke ontvangers van de e-mail, te waarborgen dat de e-mail wordt verstuurd met inachtneming van de richtlijnen ter voorkoming van spam. Vanaf mei 2005 gaan de leden van deze vereniging bij het versturen van e-mail dit EMMA-keurmerk voeren.

Voorzitter van EMMA-nl Marc Borgers kondigde de lancering aan op de TCD dagen, die vandaag van start zijn gegaan in de Jaarbeurs te Utrecht.

De E-mail Marketing Associatie Nederland (www.emma-nl.net) behartigt de belangen van bedrijven die e-mail verzenden en als marketinginstrument inzetten en de belangen van bedrijven die daarbij faciliteren. EMMA-nl is voorstander van een Opt-in beleid zowel in de consumenten als in de zakelijke markt. Door middel van het formuleren en toepassen van technische specificaties en het verrichten van audits op de naleving van de afgesproken richtlijnen door een onafhankelijke controle instantie, garanderen de leden van EMMA-nl de kwaliteit van de door hen verzonden, e-mailcampagnes en actie s. Deze technische richtlijnen vormen een aanvulling op de Code Verspreiding Reclame via E-mail, die is aangenomen door de Reclame Code Commissie. Het ontwikkelen van een whitelist waarop de bonafide verzenders, zijnde de leden van de EMMA-nl, zijn opgenomen, is ook één van de speerpunten.

Voor nadere informatie:

EMMA-nl
Marc Borgers, voorzitter
telefoon: 023-544 3399 / 06-5150 5825
e-mail: info@emma-nl.net
website: www.emma-nl.net