Portal www.iamsterdam.com gelanceerd
Hoge bekendheid I amsterdam onder Amsterdammers
26 april 2005
-
Amsterdam Partners
`I amsterdam' is het city marketing motto van de stad dat eind
september vorig jaar is gelanceerd. De nieuwste city marketing
aanwinst, om nog meer toeristen en internationale bedrijven aan te
trekken, is de internetportal www.iamsterdam.com die sinds vandaag
online is.
I amsterdam www.iamsterdam.com is dé city marketing portal waarop
internationale bezoekers, zakelijke beslissers en expats en
buitenlandse studenten de voor hen relevante informatie over Amsterdam
en regio nu op één plek kunnen vinden (one-stop-shop). Via maximaal 3
`clicks' kan de sitebezoeker hotels en tickets voor voorstellingen
boeken, het weer in Amsterdam raadplegen en informatie vinden over het
opzetten van een bedrijf in Amsterdam of over wonen in Amsterdam.
"Amsterdam krijgt hiermee een unieke virtuele etalage, om zich nog
beter aan de internationale city marketing doelgroepen te kunnen
presenteren", aldus wethouder Economische Zaken, Frits Huffnagel.
Naast bovengenoemde informatie en mogelijkheden kent de portal ook een
aantal `fun'-elementen waaronder: `I ambassadors', een groep expats
en/of amateurjournalisten leiden de bezoeker op een bepaald thema door
de stad. De thema's variëren van winkelen en uitgaan tot een zakelijk
bezoek of tips voor gehandicapten; een ander `fun'-element is de
`Clippings' waarmee de bezoeker bepaalde informatie kan verzamelen,
mailen en/of printen; via de E-cards kan de bezoeker digitale kaarten
van Amsterdam versturen.
Realisatie
De portal www.iamsterdam.com is één van de city marketing projecten
van Amsterdam Partners en is tot stand gekomen in nauwe samenwerking
met Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB), Amsterdams Uitburo
(AUB) en de gemeente Amsterdam.
De portal is te vinden op www.iamsterdam.com, maar ook op
www.amsterdam.nl/uk, de Engelstalige site van Gemeente Amsterdam. De
vormgeving van de portal sluit aan bij de `look and feel' van het city
marketing motto `I amsterdam' en is ontworpen door Strawberries. De
technische en functionele realisatie van de site is verzorgd door
InfoProjects.
Onderzoek O+S: Bekendheid van I amsterdam
Bijna negen van de tien Amsterdammers (86%) zijn bekend met de slogan
I amsterdam. De bekendheid van de slogan is daarmee nagenoeg even hoog
als de bekendheid van burgemeester Job Cohen (88%).
In opdracht van Amsterdam Partners heeft O+S de leden van haar online
panel in maart 2005 een aantal vragen gesteld over de I amsterdam
campagne. In de download treft u de uitkomsten.
Gemeente Amsterdam