Ingezonden persbericht


SCOPE versterkt productaanbod op de Enterprise CRM-markt

Schiphol-Rijk, 26 april 2005 - Na indeling bij de Enterprise Markt in het onderzoek van Prof.dr.ir. W.J. Keller e.a. in het boek "Relatiebeheer, toepassing van CRM systemen" uit 2004, heeft SCOPE haar productaanbod binnen deze markt versterkt door de introductie van nieuwe producten. De eerste genaamd Data Security is een binnen de CRM-wereld uniek product dat het mogelijk maakt om vertrouwelijke en gevoelige informatie te beveiligen. Met Data Security wordt voorkomen dat anderen dan de geautoriseerde gebruiker detailinformatie van een relatie kunnen inzien of wijzigen.

Vertrouwelijke en gevoelige informatie beschermd
De specifieke beveiliging genaamd SCOPE Data Security, druist weliswaar in tegen de CRM-basisgedachte, maar blijkt in de praktijk veel gevraagd. Met name organisaties die opereren in een markt waar gewerkt wordt met vertrouwelijke en gevoelige informatie, zoals bij overheden, hebben de wens om informatie te kunnen afschermen. Klanten van SCOPE binnen de overheid en (belangen)verenigingen, werken al met Data Security. Beveiliging wordt ingesteld uit privacyoverwegingen of -eisen, of vanwege de VIP status die personen kunnen hebben.

Beveiliging op meerdere niveaus
De gegevens kunnen op verschillende niveaus binnen het systeem beveiligd worden. Het is zelfs mogelijk om informatie geheel onzichtbaar te maken voor andere afdelingen. Per specifieke relatie, functie, persoon, activiteit, offerte of afname kan worden ingesteld in hoeverre detailinformatie, tabbladen en buttons zichtbaar zijn voor (groepen) medewerkers.

Discreter relaties beheren
Het voordeel van deze beveiligingsmogelijkheid is dat alle gegevens in één systeem blijven, waardoor de informatie inzichtelijk blijft voor medewerkers die wel toegang hebben tot deze informatie. Verder kan de organisatie discreter omgaan met haar relaties doordat de privacygegevens van belangrijke personen en relaties worden gewaarborgd. Per niveau kan worden aangegeven wat er beveiligd moet worden, binnen elk additioneel product en op ieder record.

Inzicht in mutaties van records
In de lijn van Data Security ligt het zogenaamde SCOPE Audit Trail. Dit is ontwikkeld om inzicht te verkrijgen in veranderingen van records in het SCOPE systeem. Wijzigingen die per abuis zijn doorgevoerd kunnen zo makkelijker worden opgespoord. Audit Trail geeft een overzicht van alle wijzigingen en nieuwe activiteiten waar de betreffende gebruiker van het systeem bij betrokken is. Dit betekent dat de gebruiker bij het inloggen op het SCOPE CRM-systeem een overzicht op zijn scherm krijgt van mutaties van activiteiten waar de gebruiker bij betrokken is. Op deze wijze wordt de workflow nog beter gestroomlijnd.

----------
Unquote

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 55 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst. Het SCOPE CRM-systeem stelt relaties centraal in frontoffice en helpt meer te verkopen of beter diensten te verlenen. SCOPE CRM systeem organiseert doelgericht planningen en processen en ondersteunt elk communicatiekanaal. Voor meer informatie zie www.scope.nl.

----------

SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl
pr@scope.nl